Ktm 625

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tackar! Vad vore ett skäligt pris?

Vågar inte säga någe, men får du den under 25`så är det bra.... Under förutsättning att den är oki...
Av bildena å dömma så är bakskärmen inte org å bakspeglar samt blinkers... Frågan är hur mycke de är micklat på den... Om man kollar på ktmshop.se så fanns inte -03 smc, så antingen är det en -04 eller en sxc som man byt gaffel på... Sen är även frågan hur långt den gått, även om mätaren står på mer än 2000.. Frågan är när å vad har gjort service... Finns de papper eller antekningar om de.... Många fråger få svar...
Du kan kolla historik även via transportstyrelsen med regg nummret på hojen... https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv
Där ser du om den är importerad vilken årsmodel de är å även tidigare ägare....

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vågar inte säga någe, men får du den under 25`så är det bra.... Under förutsättning att den är oki...
Av bildena å dömma så är bakskärmen inte org å bakspeglar samt blinkers... Frågan är hur mycke de är micklat på den... Om man kollar på ktmshop.se så fanns inte -03 smc, så antingen är det en -04 eller en sxc som man byt gaffel på... Sen är även frågan hur långt den gått, även om mätaren står på mer än 2000.. Frågan är när å vad har gjort service... Finns de papper eller antekningar om de.... Många fråger få svar...
Du kan kolla historik även via transportstyrelsen med regg nummret på hojen... https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv
Där ser du om den är importerad vilken årsmodel de är å även tidigare ägare....

Man bockar och tackar! Denna är i Japan, så blir svårt att slå på reg nr.

:tummenupp

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Drog en highsider på isen igår och böjde styret m.m, nu behöver jag veta vart man får tag på en sån här snabbast. Måste köra på fredag igen :)

Bifogat

• uploadfromtaptalk1364229118830.jpg
    uploadfromtaptalk1364229118830.jpg
    98.5 KB · Visningar: 102

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Drog en highsider på isen igår och böjde styret m.m, nu behöver jag veta vart man får tag på en sån här snabbast. Måste köra på fredag igen :)

Hos Lelles i Uppsala eller Karlström i Sala då.... ktmshop.se karlstrommotor.se/

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
He he körde ett ökenrally "Tuareg rally" m två kedjelås. Var inte populärt av vissa men säkrade m silikon så de var inga problem :D

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Vafan! femhundra spänn för en liten alugrej utan bultar är saftigt tycker jag.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Beställde en ändå, hojen måste ihop innan fredag. Nästa gång kanske jag har tid att hitta en billigare lösning.

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Har ev löst mitt oljesölande i luftburken. Upptäckte att det inte sitter nån oljefälla i vevhusvent.slangarna...
Så beställde 2st (ser ut som grov scotchbrite)
Nån som har koll på vilken av dom 2 slangarna som den skall sitta i, eller ska det sitta i båda?
Å förresten finns det nån fördel med å köra utan då min inte hade nån...?
Mvh/mattias

patrikwa

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2011
Hoj
2010, KTM Superduke R
Tjena, jag tänkte köpa slip-on till min SXC-04a och hittade den här annonsen
http://www.blocket.se/ostergotland/KTM_Proffsmoddade_ljuddampare___avgasror_46129951.htm?ca=2&w=3

Han har haft dom på en 06:a 625 SMC och tydligen passade dom inte på en 640 efter att ha testat, passar dom på min SXC måntro? Bakdelen är ju rätt ordentligt omgjord på 625 från 04 till 05 så jag är lite osäker. Han måste skicka dom från norrköping till umeå så jag har ingen möjlighet att testa själv.

Tack på förhand =)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Tjena, jag tänkte köpa slip-on till min SXC-04a och hittade den här annonsen
http://www.blocket.se/ostergotland/KTM_Proffsmoddade_ljuddampare___avgasror_46129951.htm?ca=2&w=3

Han har haft dom på en 06:a 625 SMC och tydligen passade dom inte på en 640 efter att ha testat, passar dom på min SXC måntro? Bakdelen är ju rätt ordentligt omgjord på 625 från 04 till 05 så jag är lite osäker. Han måste skicka dom från norrköping till umeå så jag har ingen möjlighet att testa själv.

Tack på förhand =)

Ska väl även passa 640, men de är till den nyare bakdelen å hur mycke man måste exakt byta vet jag inte... Bakramen är annan å sadel å så... Sen är ju röret 1 till 2 då... Men kolla lite på ktmshop.se Så kan du se vad som skiljer å va allt kostar...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Bättre att lägga 2000:- på en ljuddämpare som passar SXC istället för 4st som inte gör det tycker jag...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skulle inte köpa de dämparna, köp en som passar 04 & äldre. Btw köpte två st sådana ifrån en -06 för att modda till min xt660r. Köpte dem för 1500:-/inkl frakt ifrån tyska ebay.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är det bara ljuddämparen som ska på så kan det inte vara mycket arbete. Jag har en 05a med helsystem tillhörande 04 och äldre. Behövdes bara en distans till bakre ljuddämparfästet.

patrikwa

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2011
Hoj
2010, KTM Superduke R
Vi jämförde lite bilder på hur det såg ut på hojarna och kom fram till att det inte funkar, inte utan massa pyssel iallafall, ville ha nåt jag bara kan slänga på utan att fixa nya fästen/distanser etc.

Någon som har nåt bra tips på billig slipon till 04an?
Prioritet ligger för mig på lägre vikt och lite goare muller (original låter så otroligt lamt), effekt är lite skit samma just nu, ligger inte och pressar max direkt och på bana kör jag ändå med original för ljudnivåns skull =)
Gillar verkligen ljudet ur akra, men tänker inte betala 10k för lite ljud och lägre vikt :p

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi jämförde lite bilder på hur det såg ut på hojarna och kom fram till att det inte funkar, inte utan massa pyssel iallafall, ville ha nåt jag bara kan slänga på utan att fixa nya fästen/distanser etc.

Någon som har nåt bra tips på billig slipon till 04an?
Prioritet ligger för mig på lägre vikt och lite goare muller (original låter så otroligt lamt), effekt är lite skit samma just nu, ligger inte och pressar max direkt och på bana kör jag ändå med original för ljudnivåns skull =)
Gillar verkligen ljudet ur akra, men tänker inte betala 10k för lite ljud och lägre vikt :p

För 5k så kan du få köpa mitt beggade helsystem.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC