Har man 5" bakfälgen så brukar jag lossa bromsskivan för att lättare få loss bromsoket.... Då slipper man massa skav å märken på fälgen i onödan....
Jag undrar ifall någon vet vart man får tag i själva banden till slip-on. Min första tanke är att få kontakt med en återförsäljare av Leo Vince. Ett har nämligen gått sönder, eller det satt med metalband när jag köpte hojen... vilket jag tycker är tråkigt! Eventuellt så skulle man kunna fixa 4st nya band av någon modell. Så länge alla ser likadana ut och uppfyller sin funktion, det ska självklart inte glappa eller dylikt. Det ska sitta tight och det ska se relativt bra ut
En bild på själva banden kommer under.
De säljs som reservdelar från tillverkaren. Googla leovince carbon exhaust clamp så hittar du gott om säljare
En sak till. Ska tappa ur all olja ikväll. Första gången...
Min kompis sa att den ska varmköras innan annars tar det 200 år. I manualen står det att motorn skall vara kall. Min första tanke var att det är nog för att inget ska bli "överhettat". Sedan påpekade han att det är nog för att man inte ska bränna sig ^^ vilket verkar vettigt! Vad gäller?
Tackar! Ska göra det ikväll när jag är hemma. Besökte även hojcenter i Länna. De skulle kolla om de kunde få hem dem! Någon sa 1000kr/styck. Känns sådär. Tror garanterat att det finns "original" billigare. Har dock inte kollat därav "tror". Annars blir det sprillans akra
olja rinner bättre när den är varm därför ska man helst varmköra lite innan man lossar på dräneringsbulten. Du behöver inte köra hojen tokvarm, lite lagom räcker. Akta händerna när du skruvar ur bultarna på undersidan så du inte bränner dig.
Helt klart värt ^^ får se om jag hittar något snyggt... får väl sitta provisoriskt i någon vecka, känns som att man kanske får det levererat till nästa säsong!De kostar typ 500kr/st. Köp en i metall istället.....
Hejsan.
Fick ett mail från XXXXX om fästen Leo Vince. Detta fick jag av leverantören:
Hej XXXXX!
dessa har ett rekcapris på 530:-/st
artnr 303990501R (bakre)och 303801501R (främre)
tyvärr ingen av dessa på lager idag, räkna med ca 3veckor efter beställning är gjord.
Hör av dig m jag skall lägga in dessa på order.”
Ja du lär ju lätt kunna ta bort 2 länkar till i alla fall. Tänk på att ny kedja töjer sig ganska snabbt och det ser ut som du kan flytta in bakhjulet rejält mycket till. Jag skulle tatt bort 2 länkar direkt.
Jo jag skrev ett inlägg precis efter ditt! Tog bort två länkar, det bör nog bli rätt bra så. Vet du vad verktyget är till för? Finns en bild lite högre upp.
Det där är ett kedjebrytningsverktyg som används för att pressa niten ur sidolplattan och jag förslår att du ger fan i att fippla mer innan din kamrat anländer. Att stuka rullen som du gjort i bilden ovan riskerar att skrota hela kedjan....
Varför inte använda kedjelås då???????
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |