Hur menar du nu? Vad jag vet så finns det clips-länk samt nit. Nitad länk är av det bättre framför allt till gatåk?
Förövrigt:
Jag har precis ställt in längden på kedjan... med "kedjespännaren". Jag fick skruva ut kedjespännaren fullt (tror att axeln gick så långt bak det bara går.) Testade inte att dra så hårt eller utforska det något vidare... men det tog stopp. Så förmodligen går axeln inte längre bak än den är nu! Längden blev rätt bra. Jobbigt bara om man behöver spänna mer för det går i så fall inte... tydigen så säger folk att kedjan töjs ut, själv har jag ingen erfarenhet av hojar men det kommer! En annan sak som oroar mig, mitt framdrev kan vara för stort?
Hur ser erat framdrev ut? Ta gärna bort kåpan och ta en bild, skulle verkligen uppskattas. Jag kan ta en bild i morgon på mitt. Det ser ut som att det rivit sönder massa "gummi" eller vad det nu är som är där, eventuellt att det ska se ut så. Glömde jämföra storlek med gamla innan jag satte på kedjan. Går ju att göra i efterhand men det är "jobbigt"
EDIT: Vill tillägga att om man snurrar bakhjulet framåt när hojen är upphissad så tar det stopp lite då och då, inte kollat något vidare på det heller. Gör det i morgon... Är era likadana eller kan ni snurra hjulet och det fortsätter spinna ända tills farten helt enkelt tar slut?
Jag har i alla år kört me kedjelås, som du kallar för clips.... Funkat kanon både på gatan å i skogen....
Misstänker att du spänt kedjan för hårt.... Hur spänd är kedjan när du sitter på hojen????... Går de vicka den upp å ner några cm????