Gjorde fel när jag var ute och körde förut.
Gjorde fel när jag var ute och körde förut.
Jag har en ganska viktig fråga som handlar om era hojar och köregenskaper
Hur är det egentligen att använda ett crosstyre till motarden? Blir det bara jävligt äckligt att köra, vill man gärna ha rätt "raka" styren som det är original?
Jag skall skaffa ett nytt och jag funderade på ett "billigt" twenty styre från 24mx... kostar 700 spänn. Vi letade fram styret som var MEST likt original MEN tyvärr så är själva gasrullen samt andra handtaget lite mer böjt in mot kroppen, i övrigt så är nästan styret identiskt om man bortser från slutet på bägge sidor, det vinkar sig såklart mer in mot kroppen efter böjen längst bort från styrfästet (ni förstår nog vad jag menar)?
Någon som har testat, hur är det att köra och framförallt slanga/stoppie med sånt styre?
Jag tävlar inte. Mest glidande samt bus...
Trevligt att ni gillade bilden förresten...
Med vänlig hälsning.
Precis,och det finns även med pinne(Renthal twinwall tex)om man nödvändigtvis vill ha det.Fatbar är väl endast tjockare där man fäster det i styrkronan? och 22mm utåt ändarna, detta för att slippa "fågelpinnen" på vanliga styren?
Vad hade du innan vurpan då?Om någon testat med crosstyre på motard så får ni gärna höra av er Jag köper förmodligen styret i morgon...
Vad hade du innan vurpan då?
Bockstyre?
Inte varit inne på ett tag, fixat en del med hojen, måste vänta på "METAMOLL" till baklyktan. Alltså den mjuka sköna saken som bygger ungefär 7mm mellan plast och lykta... glömde tydligen beställa den så det blev 39kr+50kr frakt som vanligt. Köpte originalfjäder till fotpinnen igårkväll... då blev det väl några tior+50kr frakt...
Motarder har väl ändå rakare styren än crossmodellerna? Finns ju tusentals olika crosstyren... men "inget" är lika vid händerna...? Vissa är höga som fan om man jämför med botten (som styrfästet klämmer åt). Andra är lägre och alla har olika vinkling mot kroppen. Hittade inget (hos 24mx) som var lika rakt som original. Med rakt menas såklart endast slutet på vardera sida jämfört med mitten.
Jag antar att crosstyren är mer vinklade in mot kroppen? Har dock absolut ingen fakta eller erfarenhet... och 24mx har väl kanske inte det största utbudet (den enda butiken jag besökt). Fann inget som var lika rakt där hade med mig styret och jämförde. De har väl ett par olika modeller iallafall.
Klart att det måste finnas styren som är likadana men nu pratar vi om cirka 500-1000 spänn OCH inte originalstyren. Så hittar ni något Renthal för 3000 som säkert sitter original på 690 så räknas det inte!
Hur är det med biltemastyret för några hundringar, många som använder det... är det relativt rakt eller också böjt mer in mot kroppen
Mvh
Funkade alldeles utmärkt, dock inte fått testa det ordentligt. Båda hjulen i marken p.g.a riktigt pissigt väder. Får återkomma senare när det testats på alla sätt och vis.
Om någon behöver skaffa nytt styre och inte vill betala 1200 så kan man få ett relativt likadant på 24mx för 700 spänn. Finns i färgerna orange, blå, silver samt svart. Kanske finns fler, kommer dock inte ihåg vilka.
Fick vänta i 5 arbetsdagar innan de fick hem styret till butik (skulle ta 1 dag). Så minuspoäng där, de har tydligen inget större lager där heller (butik). Så räkna med väntetid, många säger att det brukar gå fort men det gjorde det inte denna gång. Usch..
EDIT: Kan kasta upp någon bild på resultatet under veckan.
MVH
De här styret funkar väl minst lika bra för halva priset.... http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Styre-aluminium-286-MX-82353/
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|