Ktm 625

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Funderar på att köpa en 625 som är reggad på 24 kw men pluggar dragna, jag vill dock ha den fullreggad för att det ska stämma om det skulle hända en olycka någon gång. Är detta dyrt/krångligt? Hur gör man för att regga om till fulleffekt?

- - - Updated - - -

Funderar på att köpa en 625 som är reggad på 24 kw men pluggar dragna, jag vill dock ha den fullreggad för att det ska stämma om det skulle hända en olycka någon gång. Är detta dyrt/krångligt? Hur gör man för att regga om till fulleffekt?

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06

- - - Updated - - -

Är väl bara att ta bort strypningarna och regbesiktiga den?

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Hur mycket kan försäkringskostnaden öka om man besiktar som ostrypt?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Fast de 25kw som står i regbeviset på 625:an är ju ursprungseffekten då den inte såldes i något annat utförande och den effektuppgift jag försäkrat på i 11 år hittills.Sätter en slant på att det är i princip omöjligt att lyckas regga den "ostrypt"(åtminstone till rimlig kostnad)i ett utförande den aldrig sålts inom eu.
Köp en 640 istället om du är nojjig över effektuppgifterna och bespara dig en massa krångel...

Andragaz

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Hoj
GSXR 1000 2004, Honda CBX 600 1983
Tjo!

Belysningen för hastighetsmätaren dog på min 625´a 2006.. Någon som vet jag det kan tänkas vara? Allt på den fungerar, hastighet, trip osv men inte belysningen.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Tjo!

Belysningen för hastighetsmätaren dog på min 625´a 2006.. Någon som vet jag det kan tänkas vara? Allt på den fungerar, hastighet, trip osv men inte belysningen.

Jag hade samma problem, tog av displayen, plockade isär den och letade fel på kretskortet... Till slut hittade jag en kontakt bakom lamphuset som inte satt i. Vet i fan hur den åkt ur. Men pluggade den och sedan var ljus igen.

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Finns det nåt billigare alternativ till "three-bond silicone gasket" när man ska montera stora ventilkåpan? Det vankas en vattenpump-renovering..
Jag gissar att det inte är så populärt att rulla in på besiktning med dropp från vattenpumpen.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Finns det nåt billigare alternativ till "three-bond silicone gasket" när man ska montera stora ventilkåpan? Det vankas en vattenpump-renovering..
Jag gissar att det inte är så populärt att rulla in på besiktning med dropp från vattenpumpen.

Jag körde loctite 5910 (svart massa) på min 660. Den läckte från ventilkåpan, fixade det 2ggr med blå massa men tredje gången blev det denna. Kostade väl typ 100kr på mekonomen. Räcker och blir över så inte dyrt direkt.

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Jag körde loctite 5910 (svart massa) på min 660. Den läckte från ventilkåpan, fixade det 2ggr med blå massa men tredje gången blev det denna. Kostade väl typ 100kr på mekonomen. Räcker och blir över så inte dyrt direkt.

Tack för tipset!

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Tänkte fråga lite om det här med vibrationer! Har fått en känsla av att ni kan lite om det ;) ny ägare av kortet och jag är sugen på en 625a 05-.
Men alltså det är nästan så man blir avskräckt när man läser om dessa vibrationer.. Är det så illa som man läser här att varenda jävla skruv inklusive föraren ramlar bort om man kör en stund? :eek: så illa kan det väl inte vara?

Mvh

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Tänkte fråga lite om det här med vibrationer! Har fått en känsla av att ni kan lite om det ;) ny ägare av kortet och jag är sugen på en 625a 05-.
Men alltså det är nästan så man blir avskräckt när man läser om dessa vibrationer.. Är det så illa som man läser här att varenda jävla skruv inklusive föraren ramlar bort om man kör en stund? :eek: så illa kan det väl inte vara?

Mvh

De skakar väldigt mycket, men inte så man stör sig på det.
Inte jag iallafall, jag kör med Biltemas skyddsshorts under crossbyxorna och jag stör mig inte ett dugg på vibrationerna.

Sen tänker du inte på det så länge du åker för att ha roligt, om du pendlar mellan A och B så kan det däremot kännas lite jävligare.

Kör Loctite på diverse skruvar som kan tänkas gänga ur sig, så slipper du oroa dig :tummenupp

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
De där me vibrationer är överdrivet..... Men en en-cylindrisk motor vibrerar mer än en fyr-cylindrisk motor gör...
Har kört 640 i 10 år å inget har vibrerat los på hojen... Minska vibrationerna kan man ha gummin till fotpinnarna, de tar bort en del.... Kolla på ktmshop.se

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Tjena,
är i kraftigt behov av lite delar till min 625smc. En avgasvippa gick av och rensade runt litegrann, behöver således vipparm med lager och bult, ev en ny topp eller ventiler. Nån som ligger på lite delar??
Med vänlig hälsning Lasse

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Hej hopp!
Då har man klivit in i motardträsket då :) Köpte mig en 625 sxc fast med motardhjul o tänkte höra om någon vet ifall det är möjligt att justera hastighetsmätaren så den visar rätt med mindre det mindre motardhjulet? Tänkte också fråga vad orginaldrevning på 625 är? Och om någon har nåt bra tips på lagom drevning som passar både för lite bus och landsvägsåka?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
16/40 om jag inte minns fel. 16/42 gillade jag för grusbus och 17/42 motard men då hade jag rallykam. Vissa gillar 15/45 men det ska gå och köra landsväg utan att varva. Men andra får gärna komma med sina flrslag4

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hej hopp!
Då har man klivit in i motardträsket då :) Köpte mig en 625 sxc fast med motardhjul o tänkte höra om någon vet ifall det är möjligt att justera hastighetsmätaren så den visar rätt med mindre det mindre motardhjulet? Tänkte också fråga vad orginaldrevning på 625 är? Och om någon har nåt bra tips på lagom drevning som passar både för lite bus och landsvägsåka?

Hastighetsmätaren ställer man om till antingen 2205 för 21" framhjul eller 1882 för 17" hjulet.... Hur står i intruktionsboken.. Annars kolla på ktmshop.se ta fram din modell....

Utväxlingar kan du kolla här http://www.gearingcommander.com/
Va man har för någon är avgörande hur man vill att hojen ska vara... Jag kör på motard 17/38 å i skogen/enduro 14/46 å den utväxlingen känns inge vidare på gatan... Motorn varvar ganska friskt vi 70kmh/h...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati