Ktm 625

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
~150 timmar totalt...

Jaa ventilspelet är bra efter justering och håller i sig bra typ 70 mil och nu slamrar det satan igen och den är svårstartad som tusan, tillochmed med choken i.

Om du sätter en markering på muttrarna (stansmärke el.dyl.) och noterar och kollar sedan om det rört på sig. Då kan du utesluta att det är dessa som rört sig. Är det samtliga ventiler som ändrar inställning - något generellt knas m.a.o. ?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
~150 timmar totalt...

Jaa ventilspelet är bra efter justering och håller i sig bra typ 70 mil och nu slamrar det satan igen och den är svårstartad som tusan, tillochmed med choken i.

Kolla vippor och kam för säkerhets skull.


Enklare och billigare att göra det innan om det skulle vara något knas med dom.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
någon som ha koll på vilka offroadfälgar som passar på 625smc:n?verkar lättare o finna smc än sxc som jag vill ha så jag tänte kolla vilka fälgar som passar ,helst inte för mycket krångel m distanser osv
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
någon som ha koll på vilka offroadfälgar som passar på 625smc:n?verkar lättare o finna smc än sxc som jag vill ha så jag tänte kolla vilka fälgar som passar ,helst inte för mycket krångel m distanser osv


Nja eftersom du har SMC så är det den grövre axeln i fram som gäller, så det blir distanser ifall du ska ha äldre fälgar. Om inte så satsa på 525 fälgar då det har allt rätt redan från början med axlarna. Bakhjulet vänder du bara på eftersom de har kedjan på vänster sida & LC4 på höger sida.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jepp, skall det vara med juh.....20 mm bak och 26 mm fram...
det e ju så på -03 och framåt.
 

Niclasbovall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Bovallstrand
Hoj
cbr 1000
625-04eller-05

Är det någon större skillnad på 04-05 modellerna .Har även kollat på 660 men då jag vill kunna åka två ibland fattar jag som endast -05an är reggad för två. Ngon som har bra koll???
 

Solid snake

Guest
Är det någon större skillnad på 04-05 modellerna .Har även kollat på 660 men då jag vill kunna åka två ibland fattar jag som endast -05an är reggad för två. Ngon som har bra koll???
Annan plast där bak, annars är de väl i stort sett likadana, annan panel på 05 och 06 också + dubbla ljuddämpare.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Nån som vet vad man skulle få betala för en plast bakskärm på en -06? Min har blivit lite ful av tidigare ägaren så det är sånna små fula skrapmärken på den från foten när man klivit på.
Jag vet att det låter löjligt men jag är så H-vetes pedant å jag hatar repor!
Tänkte beställa en av ktm handlaren men jag vet inte om man kanske skulle beställa eller så om det är stor penga skillnad? eller ska man rent utav köpa ett helt plast kitt?

Isf var?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Nån som vet vad man skulle få betala för en plast bakskärm på en -06? Min har blivit lite ful av tidigare ägaren så det är sånna små fula skrapmärken på den från foten när man klivit på.
Jag vet att det låter löjligt men jag är så H-vetes pedant å jag hatar repor!
Tänkte beställa en av ktm handlaren men jag vet inte om man kanske skulle beställa eller så om det är stor penga skillnad? eller ska man rent utav köpa ett helt plast kitt?

Isf var?

En bakskärm tror jag går på 5-600kr hos en KTM handlare.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Hur mycket får man för sin 625 -06 om man säljer den framåt sommaren?
Org med lite skrapmärken, inget allvarligt.
ca 350-400 mil.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top