Ktm 625

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Du måste mena 15 / 48? Jag menar 38 är ju i princip ett framdrev, bak =D
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag har 15/40...fan va roligt...och funkar bra i 110 knyck.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag körde 15/38 på min ett rätt bra tag. Kanondrevning för bankörning och slangning men allt över 100 är ju hysteriskt. Satte tillbaka 17-drevet fram och alles gut igen. 15/38 är schysst om man bara har hojen för hopp och lek. Jag skulle köra 16/38 om jag drevade ner igen... Eller 16/40 kanske.
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
imaster: Det är ju riktigt hög låg drevning. Jag bara jämför med mej själv som kör 15 / 50 på min 520, iofs med crosshjul, men endå, snacka om att min drevning är helt psycho. Men stora bakdrev är ju så snyggt =D
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
:) på min crf 450 e det 13/50, men det e ju helt annan utväxling i lådan på dessa hojar...
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Det är ju knappast bekvämt att åka i hastigheter över 120-130 Km/h endå. Min klena nacke tål inte luftmotståndet från hjälmskärmen i några längre stunder i hastigheter över 130 Km/h!
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Har en spricka i kylarslangen mellan ventilkåpan och ramen, :)3freak) så jag ringde till Jonte Engdahl för att få tag på en ny. Naturligtvis kunde han inte se vilken det var på sina bilder, så jag fick inte beställt den. Känns inte så motiverat att köra genom halva Skåne för att visa upp slangen, så jag undrar om det finns någonstans där man kan se KTMs delar samt artikelnummer?

//Ted
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Har en spricka i kylarslangen mellan ventilkåpan och ramen, :)3freak) så jag ringde till Jonte Engdahl för att få tag på en ny. Naturligtvis kunde han inte se vilken det var på sina bilder, så jag fick inte beställt den. Känns inte så motiverat att köra genom halva Skåne för att visa upp slangen, så jag undrar om det finns någonstans där man kan se KTMs delar samt artikelnummer?

//Ted

http://www.ktminfo.com/ktm_oem_parts.asp

Vet inte om dom går efter samma artikelnummer dock.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har en spricka i kylarslangen mellan ventilkåpan och ramen, :)3freak) så jag ringde till Jonte Engdahl för att få tag på en ny. Naturligtvis kunde han inte se vilken det var på sina bilder, så jag fick inte beställt den. Känns inte så motiverat att köra genom halva Skåne för att visa upp slangen, så jag undrar om det finns någonstans där man kan se KTMs delar samt artikelnummer?

//Ted

Du skall fått med en bok full med sprängskisser på hojen när du köpte den.
Annars kolla min bifogade fil och ringa in den å skicka iväg ett mail till Jonte
 

Bifogat

  • 625smc.gif
    625smc.gif
    46.5 KB · Visningar: 111

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Tackar för infon. :tummenupp

Fick asa mig då då jag behövde lite annat också, och sen skickar de hem slangen till mig. :)

Köpte en dunk olja också. Står 10W/50 i boken, men fick 20W/50 av killen. Förmodar att den funkar lika bra? Vore ju fan om inte de visste... Vad kör ni för olja?

@Rasorblade: Kan ha varit den bilden killen på JE hade när jag försökte förklara vilken slang jag ville ha, hittar nämligen inte den. :confused:
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
@Rasorblade: Kan ha varit den bilden killen på JE hade när jag försökte förklara vilken slang jag ville ha, hittar nämligen inte den. :confused:

Mellan ventilkåpan och ramen, det är ju vevhusventilationen. Ingen kylarslang.

Själva slangen har Art.Nr 58430087000
Har bilden i en PDF, och hittar inte nån bild på sprängskisserna på KTMs sida heller.

Detta är till en 640 -02 men jag tror nog slangen är likadan till din.
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Mellan ventilkåpan och ramen, det är ju vevhusventilationen. Ingen kylarslang.

Själva slangen har Art.Nr 58430087000
Har bilden i en PDF, och hittar inte nån bild på sprängskisserna på KTMs sida heller.

Detta är till en 640 -02 men jag tror nog slangen är likadan till din.
Jaha, så var det ja. Tog för givet att det var till kylningen eftersom slangen ser exakt likadan ut. :3freak Tyckte det var lite skumt att den gick upp i ramen... :va

:rodnar
 
Last edited:

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
En snabb fråga!

Jag behöver plocka loss däcken. Behöver jag en hasplåt för depåstället eller är det okej att dra upp den utan en sån.
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Tänkte plocka bort däcken för att lacka fälgarna.
Något man ska tänka på när man gör detta?

/D.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top