Hur gör ni som kör med dubbla fälguppsättningar när ni byter fälgar? Har en 625sxc med två stycken ok vilket betyder att det blir kladdigt och bromsarna måste luftas vid varje fälgbyte. Hade lite tankar på att köpa en stor skiva till mina offroadfälgar men då tar mitt fyrkolvsok i ekrarna vilket betyder att det måste modifieras. Orginaloket passar inte alls till motardfälgarna då skivan är för stor. Så det jag måste göra om jag inte vill byta ok varje gång är att:
- Köpa en extra slang med bromsvätskebehållare/pump som sitter på varje ok
- Fräsa fyrkolvsoket och köpa en extra till stor bromsskiva(orkar inte byta skiva vid varje byte)
- Sätta på en liten skiva på motardfälgarna och köra med orginaloket (någon som prövte det?)
Eller finns det kanske några andra sätt man kan göra på?
Har du provat att köpa en adapter till ditt tvåkolvsok så du flyttar ut oket för att de ska passa stora skivan?
Men förmodligen vill du ha lite bett i grejerna så slutsatsen är nog att modda fyrkolvsoket och skaffa stor skiva till offroadfälgen!
Kör själv med stor skiva på offroadfälgen och moddad fyrkolvsok!