Ktm 625

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Servicekostnad?

Tjenare!

Undrar lite vad ni som lämnar hojen till verkstad för service betalar för det?

Den ska ju servas var 500:e mil och så dyrt som det är borde man f*n lära sig att göra det själv! Vad som ska göras står ju i manualen så det är "bara" att klura ut HUR det ska göras...:näsblod

Alltså, vad pröjsar ni för en service på er 625:a?

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Hallå. Är lite inne på att skaffa en 625smc, det eller en 690smc. Har dock ingen större koll på modellen och orkar inte läsa igenom 66 sidor för att hitta allt. :gnissla

Hur ofta ska den servas och vad ska göras vi varje service?

Hur långt brukar en 625:a hålla? Alla som ligger på blocket ligger på 600mil (-06:eek:r), den jag var sugen på har gått över 2000mil utan någon motorrenovering. Dock alltid servad som den ska.

Finns det några barnsjukdomar på en 625-06 eller något annat man ska tänka på med den modellen?

Hur ligger priserna på reservdelar i förhållande till andra motard fabrikat?

Hur fungerar den på bana? Framförallt banor i Skåne, knutstorp och srw. Den jag har nu är ju perfekt på banan men försökringen kostar mer i månaden än vad en 625 kostar om året. :huvet

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
620 vs 625

Tjena allihopa, har hittat en fin 620 som jag är intresserad av.

Min fråga till er:
Hur står är skillnaden på 620 och 625 förutom kubiken? 620 är väl föregångan till 625??

Några barnsjukdomar eller annat jag ska vara noga att kolla?

Mvh

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Ibland har jag upptäckt prickar av olja? på insidan av bakskärmen. Olja eller något annat.

Är detta från motorn eller nån fläck man kört på?

Läste nånstans om att det finns kända läckage från nån motorblockspackning eller vid drevet?

Någon som kan bringa ljus i detta?

MJ

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Hoj
kawasaki z1000 2014
hallå!

har nyss köpt en ktm 625 -03 det är så att den är svår att få igång,
när man kör på elstarten så måste man hålla in kompsänkaren för att den ska orka dra runt motorn, inte varje gång men nästan alltid,

batterit är helt nytt, ventilspel rätt inställt,

någon som har någon ide på vad detta kan bero på? tacksam för svar.

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Modda bakljus

Har mekat lite med att rensa upp bakpartiet på min 05a.
Vill ta bort baklampan och sätta dit en tunn avlång ufo diod lampa, märkte dock att när man tagit bort original lampan så får man ett stort hål rätt in under sadeln och in till batteriet och co.
Måste hitta på något så att det inte kommer in vatten där.
Någon som har en snygg lösning på det här?

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
hallå!

när man kör på elstarten så måste man hålla in kompsänkaren för att den ska orka dra runt motorn, inte varje gång men nästan alltid,

Kan det vara något med autodekompen kanske?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tjena allihopa, har hittat en fin 620 som jag är intresserad av.

Min fråga till er:
Hur står är skillnaden på 620 och 625 förutom kubiken? 620 är väl föregångan till 625??

Några barnsjukdomar eller annat jag ska vara noga att kolla?

Mvh

620:n har DellOrto-förgasare och den är enkel och robust, men saknar t.ex. acc.pump och ger inte riktigt samma gensvar som Keihin fcr41 t.ex. som man hittar på 625. Original kopplingslager är en svag punkt på 620 (och de äldre 625) - kolla att det är bytt. I övrigt är 620 en gammal beprövad design och som håller bra. Cylindervolymen ska man inte stirra sig blind på - det finns ju sätt att fixa det med om man vill :) Lite nyare 625: or har elstart och det är faktiskt ganska trevligt om man kör mycket i stan eller på andra ställen där man inte vill bli ståendes och behöva kicka.

Sista 620:n kom 2001 (har funnits i lite olika modeller) och året efter dök 625 upp.

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
kanske bara från en nysmörjd kedja?

Ibland har jag upptäckt prickar av olja? på insidan av bakskärmen. Olja eller något annat.

Är detta från motorn eller nån fläck man kört på?

Läste nånstans om att det finns kända läckage från nån motorblockspackning eller vid drevet?

Någon som kan bringa ljus i detta?

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
hallå!

trasig autodecomp.
köp ny kam.

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM 625 SXC - 04
kanske bara från en nysmörjd kedja?

Nja, det kan vi nog utesluta... jag kör med wax och kedjan är absolut inte så pass kletig att den stänker....

Jag läste någonstans på SH om läckage vid framdrevet har jag för mig... men hittar inte det nu.... :va

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Super Duke
Tjabba!

Första inlägget här, men jag köpte hojen i tisdags förra veckan också ;)

Tänkte göra lite service här nästa vecka, och jag undrar vart ni köper era oljefilter?
http://www.24mx.se/crossdelar/Oljef...ter/k11/Oljefilter/s58/Oljefilter_HIFLO/ss339
Hittade det där men sitter det inte 2 stycken där?

KTM 625 SM -02

/Nicke

På min 06:a sitter det ett sånt och ett stort, borde göra det på din med.

Nu vet jag inte vad det finns för några återförsäljare där du bor men du borde kunna köpa via en butik som kan ta in Duells grejer.

Hallå. Är lite inne på att skaffa en 625smc, det eller en 690smc. Har dock ingen större koll på modellen och orkar inte läsa igenom 66 sidor för att hitta allt. :gnissla

Hur ofta ska den servas och vad ska göras vi varje service?

Hur långt brukar en 625:a hålla? Alla som ligger på blocket ligger på 600mil (-06:eek:r), den jag var sugen på har gått över 2000mil utan någon motorrenovering. Dock alltid servad som den ska.

Finns det några barnsjukdomar på en 625-06 eller något annat man ska tänka på med den modellen?

Hur ligger priserna på reservdelar i förhållande till andra motard fabrikat?

Hur fungerar den på bana? Framförallt banor i Skåne, knutstorp och srw. Den jag har nu är ju perfekt på banan men försökringen kostar mer i månaden än vad en 625 kostar om året. :huvet

Är det en 05:a å framåt är det var 500:e mil. Oljebyte med filter å ventiljustering är dem stora grejerna.

Nåt säger mig att dem hojarna som bara gått ~500 mil stämmer sådär, jag kör fan inte jätte mycket å jag körde drygt 400 mil på ett år.

En 06:a ska nog alla barnsjukdomar va fixade på, tror 05:eek:rna hade kassa cylinderfotspackningar.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Super Duke
Hur är det med kompatibiliteten mellan endurofälgarna på LC4:a modellerna? Passar dem från en 640:i 00:a tex?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Du har 26mm på framaxeln & tror det var 22mm eller nåt. Men KTM har ett kit där du kan använda den gamla axeln med detta kit så det passar 26mm fästena. Det hade jag på min men kommer tyvärr inte ihåg artikelnumret. Sen är det allt det där med oket & flytta ut skivan mm.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Nja, det kan vi nog utesluta... jag kör med wax och kedjan är absolut inte så pass kletig att den stänker....

Jag läste någonstans på SH om läckage vid framdrevet har jag för mig... men hittar inte det nu.... :va
Kan ju läcka från drevaxeln men då brukar kedjan bli kletig.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha