Ktm 625

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
min hoj besiktades nyss men den rulla inte i genom:( ljuset var för högt uppe så det blända. så jag undrar hur man justerar det? och hur kan man se om det är bra?

Om du lossar gummistropparna från gaffeln och tittar inuti lyskåpan så sitter det två skruvar på var sida om reflektorn. Lossa dom lite och justera lyset i höjdled.

På min ligger det i botten längst ned.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
jag har fast det är på en 05a du kanske vill ha på en äldre modell? annars kan jag fixa det i morron tror jag:)

ok, schyst. Det är ju bättre än inget.
Tycker bara det hade varit kul att se skillnaden... om det nu är någon. Men det borde vara lite iaf...
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
här har du min bänkpapper:) du får inte få mer hk än mig för då blir jag ledsen:p
 

Bifogat

  • bänk papper 1.jpg
    bänk papper 1.jpg
    179.8 KB · Visningar: 196
  • bänk papper 2.jpg
    bänk papper 2.jpg
    171.2 KB · Visningar: 169

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
tack ska du ha... strax över 55hk... ja du, frågan är om jag får det.
Jag är rädd att du vinner... :tungan
Jag hoppas jag får lite nya tätningar till avgas-systemet, innan dess vill jag inte bänka. Vill ha det tätt först. Grejerna borde kommit, men har inte dykt upp. Jag slänger upp en bild på min bänkning sen när det är klart...
 

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Slänger ut en fråga här tänkte jag.
Jag kör en 640, som jag satt på en HSR42a på. Jag ska bänka den nu nästa vecka nångång, så jag undrar om nån av er med en 625a har gjort detta också. Vad jag är ute efter är om man med en HSR42a får ut mindre, mer, eller samma effekt som en original 625a med en FCR41.

Nån som har ett "bänkpapper" att ladda upp?

//Magnus

Spännande värre :tummenupp
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
tack ska du ha... strax över 55hk... ja du, frågan är om jag får det.
Jag är rädd att du vinner... :tungan
Jag hoppas jag får lite nya tätningar till avgas-systemet, innan dess vill jag inte bänka. Vill ha det tätt först. Grejerna borde kommit, men har inte dykt upp. Jag slänger upp en bild på min bänkning sen när det är klart...

varse:)
 

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Örebro
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01
Funderar på att sätta på en exc lyktkåpa på min 625:a. Passar orginalinsatsen i den kåpan? Eller måste man skaffa en lyktinsats också?

Jag hittade sjävla kåpan som kostade 228,55kr. Om det är denna: (HEADLIGHT MASK BLACK, 5480800100030) Lyktinsatsen kostade strax över tusen-lappen.

MVH Mathias
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Funderar på att sätta på en exc lyktkåpa på min 625:a. Passar orginalinsatsen i den kåpan? Eller måste man skaffa en lyktinsats också?

Jag hittade sjävla kåpan som kostade 228,55kr. Om det är denna: (HEADLIGHT MASK BLACK, 5480800100030) Lyktinsatsen kostade strax över tusen-lappen.

MVH Mathias

Nej den passar inte.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Skulle behöva lite hjälp förra året körde jag en ktm 660 kung att busa med gillade den verkligen men bönan kunde inte åka med till stranden,,
Har tittat lite på en ktm 640 årsm 00 och en yamaha xt660x årsm 05 Vad ska man köpa om man vill ha bus och köra bönan?
Jag vet fel tråd och allt men men
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
bökigt skrivigt.. ktm 625 och 660 får du skjuts på f.o.m. 2005.
Funkar helt ok. Man sitter rätt ok tydligen, aningen hård sadel bara.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Hej!

Gjorde ett oljebyte idag och tyvärr finns det lite spån på oljepluggarna.
Tyvärr hann jag torka av det innan jag tog kort så exakt mängd är lite svår att se men det täckte iaf hela fingertoppen när man drog av det på fingret...

Se bild

Är något på G att gå sönder? Eller är det normalt?

Hojen går bra för övrigt
 

Bifogat

  • flisoljan.JPG
    flisoljan.JPG
    39.7 KB · Visningar: 122

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
jag försökte köra lite bakhjul idag men jag fick inte upp den 2andra växeln har org drevning så min fråga är är jag bara kass och det bara är och öva eller måste man dreva ner den för att få upp den någulunda lätt på 2an? en fråga till läste att 640n hade strypning på första och andra växeln på nått sätt har 625an det också?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
jag försökte köra lite bakhjul idag men jag fick inte upp den 2andra växeln har org drevning så min fråga är är jag bara kass och det bara är och öva eller måste man dreva ner den för att få upp den någulunda lätt på 2an? en fråga till läste att 640n hade strypning på första och andra växeln på nått sätt har 625an det också?

den ska gå upp på tvåan!:D U suck:D bara å öva:D

Hej!

Gjorde ett oljebyte idag och tyvärr finns det lite spån på oljepluggarna.
Tyvärr hann jag torka av det innan jag tog kort så exakt mängd är lite svår att se men det täckte iaf hela fingertoppen när man drog av det på fingret...

Se bild

Är något på G att gå sönder? Eller är det normalt?

Hojen går bra för övrigt

Det där kändes lite för mkt för att jag skulle vara säker... men hur länge sedan var det du gjorde förra servicen?
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hej!

Gjorde ett oljebyte idag och tyvärr finns det lite spån på oljepluggarna.
Tyvärr hann jag torka av det innan jag tog kort så exakt mängd är lite svår att se men det täckte iaf hela fingertoppen när man drog av det på fingret...

Se bild

Är något på G att gå sönder? Eller är det normalt?

Hojen går bra för övrigt

Kändes som att det var rätt mycket mot hur jag brukar ha. Vet dock inte fliserna på bilden enbart var från pluggen eller om du filtrerade all oljan, för då vet jag inte hur mycket det brukar vara.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
jag försökte köra lite bakhjul idag men jag fick inte upp den 2andra växeln har org drevning så min fråga är är jag bara kass och det bara är och öva eller måste man dreva ner den för att få upp den någulunda lätt på 2an? en fråga till läste att 640n hade strypning på första och andra växeln på nått sätt har 625an det också?

Du ska kunna plocka den på 4:an. med 2 kugg ner ska du ta den på 5:an också.
Så ÖVA!
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Det där kändes lite för mkt för att jag skulle vara säker... men hur länge sedan var det du gjorde förra servicen?

Vet inte hur långt jag har åkt sen jag gjort services eftersom färddatorn är fuckad så jag ser inte miltal...
Men jag bytte ventilskruvar + rullar till något vid ventilgatan för ett tag sedan.
eftersom ventilskruve va paj på ena sidan.
hittade dock båda "plupparna" som satt på skruvarna så inget löst kom in i motorn.
Sedan har jag gjort ett oljebyte emellan och detta nu, igår.

Kändes som att det var rätt mycket mot hur jag brukar ha. Vet dock inte fliserna på bilden enbart var från pluggen eller om du filtrerade all oljan, för då vet jag inte hur mycket det brukar vara.

fliserna på bilden är enbart från oljepluggen. ej i oljan... (vilket låg litegrann löst i där men ej så mkt som på pluggen...)

Ska man köra ett oljebyte realtivt snabbt? åka kanske 20 mil o se om det kommit mer?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top