Ktm 625

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Jag köpte en universalinsats typ den här http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?cPath=2331&products_id=61539 till min sebring hunter. Tyckte också det lät lite väl mycket utan :näsblod

Var beredd på lite meck om du köper en sån bara. Jag var tvungen att böja insatsen lite för att den skulle passa, sen borra bort popnitarna och öppna slutdelen på dämparen för att fästa insatsen med en mutter på insidan.

Ok, ja den låter lite för högt, inte diskret direkt...
Folk vänder sig om o blir sura. tunnlar går det inte ens att gasa i...
 

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Örebro
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01
Hej på er! Det är ingen som är sugen på att byta till sig ett par kromade fälgar mot ett par svarta? jag viiiiiiiiill haaaaaaa svarta!!

MVH Mathias
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Drevning KTM 625 05???

Köpte mig nyligen en 625 från 05 opch är hitils super nöjd!
Tycker dock att det är trögt att få upp den på bakan från tredje växeln och uppåt, krängde i dag på ett 15 drev fram men tycker ändåså att det är lite dåligt med vrid.
Har funderingar på att byta bakdrev till antingen 50 eller 52.
Är detta galenskap?

By the way... Snabbgashandtag... någon som vet vart man kan få tag i ett sådant?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Köpte mig nyligen en 625 från 05 opch är hitils super nöjd!
Tycker dock att det är trögt att få upp den på bakan från tredje växeln och uppåt, krängde i dag på ett 15 drev fram men tycker ändåså att det är lite dåligt med vrid.
Har funderingar på att byta bakdrev till antingen 50 eller 52.
Är detta galenskap?

By the way... Snabbgashandtag... någon som vet vart man kan få tag i ett sådant?

från 17-40 original till 15-50 :gnissla
Jadu det vore intressant om du kommer över 100 med den drevningen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte mig nyligen en 625 från 05 opch är hitils super nöjd!
Tycker dock att det är trögt att få upp den på bakan från tredje växeln och uppåt, krängde i dag på ett 15 drev fram men tycker ändåså att det är lite dåligt med vrid.
Har funderingar på att byta bakdrev till antingen 50 eller 52.
Är detta galenskap?

By the way... Snabbgashandtag... någon som vet vart man kan få tag i ett sådant?

Jisses har du lärt dig hojen ännu? Med rätt teknik så går det. Hade inga problem med min 625 m 16/42. Har du kollat så du inte kör med 38 i bak fortfarande?
Ok gå ifrån en nsr125 & tycka en stånka har för lite vris nja nu vet jag inte vad du har kört för något innan.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Köpte mig nyligen en 625 från 05 opch är hitils super nöjd!
Tycker dock att det är trögt att få upp den på bakan från tredje växeln och uppåt, krängde i dag på ett 15 drev fram men tycker ändåså att det är lite dåligt med vrid.
Har funderingar på att byta bakdrev till antingen 50 eller 52.
Är detta galenskap?
Med 15/50 kommer det väl att gå långsammare när du tar upp den på trean än vad det gjorde på tvåan med originaldrevning.Fila lite på tekniken gör större nytta.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Jisses har du lärt dig hojen ännu? Med rätt teknik så går det. Hade inga problem med min 625 m 16/42. Har du kollat så du inte kör med 38 i bak fortfarande?
Ok gå ifrån en nsr125 & tycka en stånka har för lite vris nja nu vet jag inte vad du har kört för något innan.

Ska ut i garaget och räkna tänder på bakdrevet, är nog 38 på fortfarande.
Krävs nog lite finslip också:tungan!
Är det stor skillnad på om man byter bakdrev versus fram drev, 1st kugg fram motsvarar vell 3st kugg bak?

Med 15/50 kommer det väl att gå långsammare när du tar upp den på trean än vad det gjorde på tvåan med originaldrevning.Fila lite på tekniken gör större nytta.

Det är nog mycket tecknik som du säger!
Blir till att åka ut till arken och träna till hälgen då!
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Ska ut i garaget och räkna tänder på bakdrevet, är nog 38 på fortfarande.
Krävs nog lite finslip också:tungan!
Är det stor skillnad på om man byter bakdrev versus fram drev, 1st kugg fram motsvarar vell 3st kugg bak?



Det är nog mycket tecknik som du säger!
Blir till att åka ut till arken och träna till hälgen då!

mer två bak än tre

Kolla gbg-delen. vi är ett stort gäng motardnissar som åker ihop!:Bugar:banana
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
nån lustigkurre har varit och skruvat bort delar från min hoj. Försöker ta reda på vad jag behöver köpa för att återställa hojen. Vilka delar saknas?

front.jpg
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tja, vet någon vart man kan få tag på en sån här lampa, vit eller svart?
http://img199.imageshack.us/img199/9172/32375514.jpg
Visst går den att koppla in till 625an?

Har inte letat någonstans, eftersom det är ganska bråttom så frågar jag här och börjar leta efter det :)
Peace

Ja det är en EXC lampa. Finns i både vitt och svart:tummenupp MEN det är mycket sämre ljus från.
www.karlstrommotor.com
Kolla mitt garage så ser du både den vita och den svarta

visabild.php
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Gjorde bort mig idag...

Skulle byta drivpaket och hade monterat båda dreven och la på kedjan då jag märkte att den var en länk för kort. Hade ju gått upp två kuggar bak men totalt glömt det då jag kapade till den nya kedjan. :huvet Ibland tänker man inte längre än näsan räcker.

Eftersom jag inte hade lust att pynta ut 7-800 för en ny kedja fick det bli en fullösning med dubbla kedjelås. Hoppas det håller...

Har nu skrivit upp i manualen (där åtdragningsmomenten för framdrev och bakaxel står) att kolla drevstorlek INNAN jag kapar kedjan... Hoppas man lär sig något av detta.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Gjorde bort mig idag...

Skulle byta drivpaket och hade monterat båda dreven och la på kedjan då jag märkte att den var en länk för kort. Hade ju gått upp två kuggar bak men totalt glömt det då jag kapade till den nya kedjan. :huvet Ibland tänker man inte längre än näsan räcker.

Eftersom jag inte hade lust att pynta ut 7-800 för en ny kedja fick det bli en fullösning med dubbla kedjelås. Hoppas det håller...

Har nu skrivit upp i manualen (där åtdragningsmomenten för framdrev och bakaxel står) att kolla drevstorlek INNAN jag kapar kedjan... Hoppas man lär sig något av detta.

E inte kroppen med får pungen lida:rolleyes::)
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
nån som vet om lyset från en 640-99 passar rakt av till 625 sxc -05?
om inte kåphuset passar borde väl iaf lyset funka rakt av va?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top