Ktm 625

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Japp, när jag suger i den så går det luft igenom om det är det du menar? Körde idag med bara tanklocket + gummiinsatts och det funkade bra. Så felet borde vara i slangen. Fattar ingenting, när jag pillrar på grejorna så verkar det funka perfekt, verkar gå igenom lika mycket luft som det gjorde på förra locket.

Känns lite skumt om det vore en slump att hojen började dö flera gånger precis efter jag köpt nytt tanklock och fungerar perfekt när jag körde utan :va

Kolla packningen det är ju stansat ett hål i den men kolla om det sitter en bit kvar i själva hålet, det gjorde det på mitt som jag tog bort innan ja monterade locket.
Jag har inte haft några problem alls utan är helnöjd:banana
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Vart hittar jag info vilket intervall ventilerna ska ställas, kan ju inte gissa på måfå?:näsblod
Hittar inget i manualen eller kanske har missat?

625 smc 2004
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Hade tänk sälja hojen nu i juni, men vad kan man begära? det är en 625a 06, ca 230mil, akra slip-on, MASSOR med lull lull, nytt drivpaket och ny servad m,m. ?
Vad jag sett ute på blocket så ligger dem i klassen runt 55, men vet inte vad man skall lägga ut den för? Bilder finnes i garaget om ng vill titta och hjälpa till.
 
Last edited:

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
250mil å nytt drivpaket ?

Hade tänk sälja hojen nu i juni, men vad kan man begära? det är en 625a 06, 250mil, akra slip-on, MASSOR med lull lull, nytt drivpaket och ny servad m,m. ?
Vad jag sett ute på blocket så ligger dem i klassen runt 55, men vet inte vad man skall lägga ut den för? Bilder finnes i garaget om ng vill titta och hjälpa till.
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Nån som har koll på vilket luftfilter från Biltema som gäller? Är det LC4 i listan.... eller vad?
Samma oljefilter...

Kanske nån har nr uppskrivet som kan dela med sig.....
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Nån som har koll på vilket luftfilter från Biltema som gäller? Är det LC4 i listan.... eller vad?
Samma oljefilter...

Kanske nån har nr uppskrivet som kan dela med sig.....

Jag köpte ett luftfilter till lc4, dem har kataloger på plats som man kan kolla i. Men det passade inte:va
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Vilken bestyckning skulle ni rekomendera till en 625 sxc med öppen luftburk, sebring slipon med insats i som är aningens uppborrat.
Nu sitter det 168/45 i och det smattrar när jag släpper på gasen efter pådrag.
Det sitter en OBEKR nål i, 4e hacket.
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag böt från 168/42 till 168/45 och upplevde det som att hojen smällde mer vid gassläpp efter bytet. Vad kan detta innebära?
Jag har inte mipplat med bränsleskruven alls, kan det ha nån inverkan? Vet inte hur den står riktigt.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Körde själv med 168/48 med rallykam & dubbelblås. Tror luftskruven var utskruvad 1,5-2, mitt tändstift såg bra ut då de brukar vara något snålt ställda
från början.

Hur såg era tändstift?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top