Ktm 625

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
passar biltemas tanklock? Skulle gärna byta ut den där plastslangen..

Denna snubbe gillade Biltemas tanklock i biltematråden... köp ett och testa, funkar det inte så lämna tillbaks. Han har en KTM 660 borde ju passa din också.

Köpte biltemas tanklock i aluminium till Ktm;en härom veckan funka skitbra o snyggt är det också:)
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
He he jag är snubben då:D. Jo efter att originallocket har vibrerat loss ett antal gånger och att det inte gick att skruva åt det tillräckligt hårt och med påföljden av bensin över hela tanken + ben:mad: så köpte ja ett biltemalock o det funkar klockrent inget läckande och det går att skruva åt det riktigt, sen är det ju snyggt med. 169 spänn tror ja det kostade och du får med en kort slangbit som avluftningsventilen sitter på, åk o köp med en gång bara:tummenupp
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Vilken olja som helst som uppfyller kvalitetskraven,precis som i alla andra motorer...
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Har nyligen köpt en förgasare från en 625:a 06. Alltså en keihin FCR.
Plockade upp den och såg att den har hög 165 och låg 45...och start 85. Alltså orginal?

Tror ni det blir bra på min 640 05 med dubbla acrapovic och öppen luftburk?
Kanske ska man ta och ringa lelle och fråga, han borde ju kunna sånt här i sömnen?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har nyligen köpt en förgasare från en 625:a 06. Alltså en keihin FCR.
Plockade upp den och såg att den har hög 165 och låg 45...och start 85. Alltså orginal?

Tror ni det blir bra på min 640 05 med dubbla acrapovic och öppen luftburk?
Kanske ska man ta och ringa lelle och fråga, han borde ju kunna sånt här i sömnen?

Nja kör på med 168-170 då 165 är orig. Kör med 48 istället för 45. Start har jag faktiskt aldrig bytt på mina när jag hade dem. Sen är det bara att kolla på stiftet
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det någon LC4 åkare här, som provat Biltemas MC-kedja 520 Street FB-ring art nr:82-124?

-Vad har ni för erfarenheter av denna kedja?
-Vet någon vilken tillverkare som gjort den åt Biltema?
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Jag har råkat tappa 3 skruvar som håller ihop motorn.
Kan man köpa ett "komplett skruvset" eller måste man hålla på söka upp vad varje skruv har för artikelnummer?

Känns som att det kan va bra att ha ett gäng framöver..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skulle nån kunna kolla hur distansen ,som sitter vid bakre hjulaxeln mellan bromsoket och hjulet, ska sitta?
Min bakbroms ligger nämligen på hela tiden och det är en 1mm glipa mellan distansen och hjulet, undrar om det är orsaken till bromsproblemet:

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205922


Kolla om kedjan spårar men det känns som i mitt fall så var jag tvungen att ha en liten distans på drevsidan då motarsvingen är bredare även om jag körde med 640 grusfälg med ryckutjämnare. Vad jag vet så har inte SXC någon ryckutjämnare. Förmodligen när du drar åt muttern på drevsidan till hjulaxeln så ev spänner du upp svingen så hela hjulet dras till drevsidan varpå skiva & ok inte linjerar, bara en tanke!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top