Ktm 625

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Kolla om kedjan spårar men det känns som i mitt fall så var jag tvungen att ha en liten distans på drevsidan då motarsvingen är bredare även om jag körde med 640 grusfälg med ryckutjämnare. Vad jag vet så har inte SXC någon ryckutjämnare. Förmodligen när du drar åt muttern på drevsidan till hjulaxeln så ev spänner du upp svingen så hela hjulet dras till drevsidan varpå skiva & ok inte linjerar, bara en tanke!

Hej.
Hur kikar man om kedjan spårar?
Jag tror det är så som du säger att när jag drar åt muttern så dras hjulet mot drevsidan och bromskivan trycker därmed mot det inre bromsbelägget. Det jag kan tänka är fel är om den där distansen som jag visat på bild kan tryckas in längre så skulle hjulet åka längre från drevsidan vilket borde göra så att skivan centrerar bromsoket.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Funderar på att köpa ny plast till hojen, då min bakskärm har fått lite fula märken. Har kollat på race-styles (http://www.shop.race-styles.com/en/...kat=2&start=0&sortfield=name&sorttype=asc&nr=) och tänkte man kanske skulle passa på att köpa svarta kåpor, deras kit består ju dock inte av nån lampkåpa. Går det att få tag i en svart sån på nåt annat sätt?

Dom säljer ju lampkåpor löst så du kan ju beställa en därifrån när du ändå håller på.

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Super Duke
Dom säljer ju lampkåpor löst så du kan ju beställa en därifrån när du ändå håller på.

Såg nu att den inte låg under LC-4, tack!

Spelar det nån roll vilken man väljer där lr? Finns ju SX, SX-F, SMR, SMS, och EXC att välja på.

Runt 230:-
Bakdelen tror jag det var runt 700 för.. men icke helt säker

Ok, tack för infon. Lite sjuk att man får ge 700 för bakskärmen och typ 1500 för allt.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01

Spelar det nån roll vilken man väljer där lr? Finns ju SX, SX-F, SMR, SMS, och EXC att välja på.

Ok, tack för infon. Lite sjuk att man får ge 700 för bakskärmen och typ 1500 för allt.
EXC, då kan du vara säker på att du får en kåpa med hål för lampan...

Annars är det en platt plastbit...

Edit: EXC headmask är LC4 headmask 03, bara så du vet, osäker på 04 men kan vara LC4 där med, sen är det en egen till EXC, med värdelös lampa och reflektor.

Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR

Har för mig att den låg under lc4 när jag köpte. Annars kan du ju maila dom och fråga.. Dom brukar vara hjälpsamma.

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
centertanksen, skulle du ha lust att kika på din hoj (du har en sxc har jag för mig?) och se hur distanserna ska sitta på bakhjulet? Har blivit nåt strul med min bakbroms iom att jag bytte till motardhjulen och jag gissar att det kanske är nån distans som fattas eller liknande..
http://i194.photobucket.com/albums/z72/poorpramuk/DSC00001.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z72/poorpramuk/DSC00845.jpg
Av bilderna att döma så ser det väldigt likt ut min. Ta av däcket och kolla så allt sitter som det ska annars vette fan vad det kan vara. Sitter hjulaxeln helt rakt?

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ktm
Hola, investerade i ett tanklock från biltema idag. Dock så dog hojen nästan hela tiden. När jag tog loss och körde utan locket så funkade det perfa. Har ni något förslag hur jag ska lösa så jag kan använda mitt nya blingblinglock? Har inte locket brevid mig så har inte pillrat och se om man kan ställa "flärpen" på nått vis? :)

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Ingen som har en bakljushållare/insats att sälja? Min baklampa glappar hela tiden o en ny hållare kostar typ 500pix.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hola, investerade i ett tanklock från biltema idag. Dock så dog hojen nästan hela tiden. När jag tog loss och körde utan locket så funkade det perfa. Har ni något förslag hur jag ska lösa så jag kan använda mitt nya blingblinglock? Har inte locket brevid mig så har inte pillrat och se om man kan ställa "flärpen" på nått vis? :)

Skumt... har oxå ett biltema lock,men inte startat hojen.:va

Har du provat med att byta till den gamla gummiinsatsen?

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ktm
Nope, har inte kvar den gamla gummiinsatsen, var därför jag köpte nytt lock.
Kikat på nya locket nu, det är inte täpt någonstans. Lite svårt att felsöka eftersom det ändå tar en liten stund för tanken att få slut på luft och det är jobbigt när den dör på vissa mindre roliga vägar. Kan ju kombinera och köra med nya "flärpen" på gamla locket osv men det tar ju lite tid. Tänkte om det fanns någon som visste vad felet var direkt :)

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Nope, har inte kvar den gamla gummiinsatsen, var därför jag köpte nytt lock.
Kikat på nya locket nu, det är inte täpt någonstans. Lite svårt att felsöka eftersom det ändå tar en liten stund för tanken att få slut på luft och det är jobbigt när den dör på vissa mindre roliga vägar. Kan ju kombinera och köra med nya "flärpen" på gamla locket osv men det tar ju lite tid. Tänkte om det fanns någon som visste vad felet var direkt :)

Funkar backventilen i luftslangen som den ska?

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Hejsan alla KTM-ägare.

Jag skaffade mig en KTM 625 smc -05 igår så nu skall det ut och lekas lite. har dock två problem, ett är att det formligen sprutar bensin ut runt tanklocket antar att ett nytt behövs eller en ny gummiring av något slag.

Har även problem med att hojen dör vid stoppies, någon som har några förslag på vad som kan orsaka detta?

Edit: Ja jag kopplar.

Mvh KlimaX

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ktm
Funkar backventilen i luftslangen som den ska?

Japp, när jag suger i den så går det luft igenom om det är det du menar? Körde idag med bara tanklocket + gummiinsatts och det funkade bra. Så felet borde vara i slangen. Fattar ingenting, när jag pillrar på grejorna så verkar det funka perfekt, verkar gå igenom lika mycket luft som det gjorde på förra locket.

Känns lite skumt om det vore en slump att hojen började dö flera gånger precis efter jag köpt nytt tanklock och fungerar perfekt när jag körde utan :va

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Japp, när jag suger i den så går det luft igenom om det är det du menar? Körde idag med bara tanklocket + gummiinsatts och det funkade bra. Så felet borde vara i slangen. Fattar ingenting, när jag pillrar på grejorna så verkar det funka perfekt, verkar gå igenom lika mycket luft som det gjorde på förra locket.

Känns lite skumt om det vore en slump att hojen började dö flera gånger precis efter jag köpt nytt tanklock och fungerar perfekt när jag körde utan :va

Jag råkade köpa fel tanklock från biltema men orkade aldrig byta det. Satte dock på backventilen på mitt vanliga tanklock och det funkar bra.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

gör ett extra hål i den nya!
Jag hade problem med det och gjorde ett extra hål! :tummenupp

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Har köpt nya munstycken 168 och 48 till min keihin förgasare. (öppnad luftburk och akropovic)

När jag satte dit dom kom jag på att jag inte kollat vad nålen ska stå i.

Idag står det i mitten dvs. fjärde markeringen uppifrån. Behövs det ändras?

Nålen är en OBEKR.

speedruch

mano
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
none
Har köpt nya munstycken 168 och 48 till min keihin förgasare. (öppnad luftburk och akropovic)

När jag satte dit dom kom jag på att jag inte kollat vad nålen ska stå i.

Idag står det i mitten dvs. fjärde markeringen uppifrån. Behövs det ändras?

Nålen är en OBEKR.

4:e uppifrån är enligt "avstrypnings" anvisningarna.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln