hur är det man ska tänka... om det smäller vid gasavdrag, har man för stort lågfartsmunstycke då eller?
Hallå!
Min färddator är lite rolig på de sättet att den ändrar sig ibland från Speed till att köra laptime etc
Verkar inte kunna trycka på någon av de tre knapparna heller så den ändrar läge...
Någon som vet vad som kan vara fel? Visst ska man väl kunna se miltal där med?
Fråga 2: när bör man byta kamkedjan på hojen? Finns det något specifikt miltal då det är dags ungefär?
Jag har också lite småproblem med mina knappar som verkar glappa. Jag kan tänka mig att din knappar glappar dom med...
Den är lite hemlig i funktionen...
Hur nollställer man trippmätaren tex??
Har du en såndär tripmaster med 3knappar? Tror det var att hålla in knappen längst till vänter i den tripmenyn för det finns trip 1 & 2 så borde den nollas när du har hållt in nån sek eller 2.
Kolla inlägg #1073 i den här tråden.Är det någon av er som bromsat sin SXC?
(Det skulle vara kul att se bänkpapperna!)
Nej jag menar 160.165 har jag till helsystemet.Menar du inte 48/170? Det sitter ju 162 eller 165 bara när det än avstrypt. Jag kör iallfall 48 / 168 nu men har innan haft 48 / 165. Märkte dock ingen större skillnad.
Har du ingen insatts till den? Det har jag till mitt sebring slipon.Tjena!
Har ett sebringslipon monterat samt den är bestyckad för denne.
Ifall jag byter till orginal eller annat slipon, måste jag bestycka om?
Anledningen är att sebring sliponet låter För högt.
Åker man förbi så blir alla sura och liknande...
Original låter väl mesigt men finns det några tystare schyssta slipon?
Vid körning så ligger det på 93db har jag för mig enligt reg papper
Tjena!
Har ett sebringslipon monterat samt den är bestyckad för denne.
Ifall jag byter till orginal eller annat slipon, måste jag bestycka om?
Anledningen är att sebring sliponet låter För högt.
Åker man förbi så blir alla sura och liknande...
Original låter väl mesigt men finns det några tystare schyssta slipon?
Vid körning så ligger det på 93db har jag för mig enligt reg papper
Har du ingen insatts till den? Det har jag till mitt sebring slipon.
Vad har du för bestyckning by the way?
Hade en 660 med sebring hunter på förut.. Tycker den lät alldeles lagom
min hoj besiktades nyss men den rulla inte i genom ljuset var för högt uppe så det blända. så jag undrar hur man justerar det? och hur kan man se om det är bra?
Vet inte riktigt exakt hur man ska justera det men det är lätt att plocka av frontkåpan iaf.
På gaffelbenen har du två remmar runt benen som sitter fast i fronten, lossa på dem så lutar du helt enkelt ner fronten och kan då byta lyse, justera etc, då ser du nog själv ifall det sitter snett eller dylikt
om det är öppet rakt in i avgasröret så har du ingen insats. Insattsen är en perforerad "metallskål" som sitter i mynningsöppningen. Jag har ett sebring hunter så det kanske inte gäller ditt rör.
Ok, kanske är så, kan det påverka effekten negativt, eller positivt föresten?
Vart köper man insats?
en insats påverkar negativt!
Bilder på min med lite mer bling bling
Ok men kan väl inte va så mycket.
Kan jag ta insatsen från orginal? eller är det inte så lätt kanske..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |