Ktm 625

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
Jag har försökt hitta helsystem förutom akra som passar 625:an med dubbla pipor (06:a), vad finns det för märken som e bolt-on till mänskligt pris?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vart köper man dom då? Hittade ingen i Sverige som säljer iaf. Men e det bara slip ons eller har dom helsystem?


Ligger i slovenien, nopp inga handlare här hemma men har aldrig haft problem med dem & många andra har också köpt ifrån dem. Du kommer inte bli besviken, de säljer bara slip-on tyvärr vad jag vet.

Dåligt ljudtest men så här såg mina ut 50mm x 2 härlig musik.
http://www.youtube.com/watch?v=PddJWWk-7MQ
 
Last edited:

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
Ligger i slovenien, nopp inga handlare här hemma men har aldrig haft problem med dem & många andra har också köpt ifrån dem. Du kommer inte bli besviken, de säljer bara slip-on tyvärr vad jag vet.

Dåligt ljudtest men så här såg mina ut 50mm x 2 härlig musik.
http://www.youtube.com/watch?v=PddJWWk-7MQ

Vad gav du för dina då? Gör dom nån go skillnad? Svårt o höra på klippet om det var gött ljud i dom. Men dom såg ju jävligt najsiga ut får jag säga. Hur e det med passform mm... inget meck med att behöva flytta på grejer, såga/kapa eller liknande?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu var det en -04 jag hade så det blev lite mek men på din är det bolt-on. Tror jag köpte mina för 4600:- inkl frakt men de ligger nog på ca 5300:- men de är de värda helt klart. Nu var min 625 med rallykam men den gick bäst med utan pluggar så det blev 50mm öppna, sen fanns det 2 pluggar varav ena tror jag var 38 & 28 eller vad det nu var. Om du vill modda ett par orig så sparar du en hel del pengar samt ljudet går att fixa lite som man vill & de väger inte så mkt mer än dessa Wings!
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tjena!

Köpt en KTM 625 och är helnöjd men har några frågor. :banana

Hur ska "slacket" vara på kedjan?

Finns det nån skönare sadel man kan köpa till 625? Den är lite väl platt och hård.

Vart köper ni oljefilter och vad kör ni för olja?

Tips på service ställen i sthlms området.

Bumpar...

Ingen som har tips?
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Vet inte om du har olja i ramen? årsmodell? men på mcweb.se hittar du en oljefilter sats, art nr 00050000061.

Jag kör med biltema racing olja, funkar hur bra som helst JASO MA2
http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=139169

"slacket" i kedjan står i din manual, men runt 30-40mm.

Service ställe kan jag ej tipsa om, vad är det för service du skall göra?

Tjena!!

det är en 2004, så tror inte det är olja i ramen, eller har jag fel?

Kör du oljefilter från biltema med?

Serviceställen är mer för "storservice" i framtiden... =)

Mvh Björn
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Tjena!

Köpt en KTM 625 och är helnöjd men har några frågor. :banana

Hur ska "slacket" vara på kedjan?

Finns det nån skönare sadel man kan köpa till 625? Den är lite väl platt och hård.

Vart köper ni oljefilter och vad kör ni för olja?

Tips på service ställen i sthlms området.

Hur slacket ska vara står i manualen fast har du en sxc så stämmer inte det som står där. Har för mig att man hos köskolan lärde sig att det ska vara runt 5cm när man sitter på hojen men är inte alls säker.

Serviceställen finns väl inga i Stockholm. Kolla med mc-sport i arlanda och sen finns det väl även en ktmmeck i Södertälje.

Oljefilter kan du köpa på dirtbike eller biltema. Men ska du köpa reservdelar så rekomenderar jag att du beställer via nätet och karlströmsmotor. Dom har mycket på lager är är ruskigt snabba. Jag kör med biltemas olja mest för att den är billig .
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hej det är en smc

men det är ingen olja i ramen på min va? så jag inte gör en blunder när man ska byta =)

Hittar bara denna på biltema: 82-250

SXC men jag har en SMC, men det kanske är lika?

Det ju bara kolla om du har ett oljefilter längst fram på ramen. Annars står det ju i manualen hur du ska göra för att byta olja.
 

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
Nu var det en -04 jag hade så det blev lite mek men på din är det bolt-on. Tror jag köpte mina för 4600:- inkl frakt men de ligger nog på ca 5300:- men de är de värda helt klart. Nu var min 625 med rallykam men den gick bäst med utan pluggar så det blev 50mm öppna, sen fanns det 2 pluggar varav ena tror jag var 38 & 28 eller vad det nu var. Om du vill modda ett par orig så sparar du en hel del pengar samt ljudet går att fixa lite som man vill & de väger inte så mkt mer än dessa Wings!

Jag maila snubben och fick svar idag. 498Euro + 21 euro i frakt. Med dagens kurs på 10,87kr/euro så ca 5700kr. Då ingick 2 olika db-killers + klammers mm

Han sa att det blev billigast att beställa direkt av honom.

Beställde du oxå av han direkt eller? 1100kr mer än vad du betalade, men det är väl pga den svaga kronan för tillfället?

A jag e jävligt sugen så sett... Det e samtidigt en del pengar även om det e billigt i jämförelse med akra.

Fick du ombestycka efter montering eller?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag maila snubben och fick svar idag. 498Euro + 21 euro i frakt. Med dagens kurs på 10,87kr/euro så ca 5700kr. Då ingick 2 olika db-killers + klammers mm

Han sa att det blev billigast att beställa direkt av honom.

Beställde du oxå av han direkt eller? 1100kr mer än vad du betalade, men det är väl pga den svaga kronan för tillfället?

A jag e jävligt sugen så sett... Det e samtidigt en del pengar även om det e billigt i jämförelse med akra.

Fick du ombestycka efter montering eller?


Som sagt jag köpte Wings 20070225 & det var vintererbjudande så jag gav 495 euro inkl frakt & med den kursen som var så var det ca 4600:-
Detta var när de fortfarande var små så jag var nog en av de första som köpte just till KTM då de hade till vanliga hojar också tidigare men inte nu.

Visst om du vill snåla in så gör som jag gjorde med ett par orig på sid 6 & 7 i denna tråd. Nä inget speciellt då jag bestyckade om innan med kammen. Det är svårt att få till ett lika mulligt ljud med orig som det är med ett par Wings.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Är det bara jag som är dum i huvet :va hittar inte till Lc4:an

Edit: snackar om Wings systemet alltså..:huvet
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det bara jag som är dum i huvet :va hittar inte till Lc4:an

Edit: snackar om Wings systemet alltså..:huvet


Jo visst finns det LC4 men de visar bara för 690 & SM m anknäbben. Men de ska garanterat ha kvar till -05/06.

Det var Marovic Gorazd jag pratade med, riktigt bra kille att ha göra med iallfall när jag beställde. När jag beställde så var inte ens deras sida på engelska då var man lite skraj för att beställa men allt gick klockrent till.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jo visst finns det LC4 men de visar bara för 690 & SM m anknäbben. Men de ska garanterat ha kvar till -05/06.

Det var Marovic Gorazd jag pratade med, riktigt bra kille att ha göra med iallfall när jag beställde. När jag beställde så var inte ens deras sida på engelska då var man lite skraj för att beställa men allt gick klockrent till.

Tackar :tummenupp
 

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Bromma
Hoj
ktm
Tanklock.

God dagens!
Packningen som sitter i tanklocket är bortslarvat, vet någon vilken internetbutik som har ett nytt tanklock?
Inte sånt i plast med slang utan alu med en pinne som sticker upp, nja ni fattar.. :)
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
God dagens!
Packningen som sitter i tanklocket är bortslarvat, vet någon vilken internetbutik som har ett nytt tanklock?
Inte sånt i plast med slang utan alu med en pinne som sticker upp, nja ni fattar.. :)
Du får ingen packning när du köper nytt lock.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top