Bytte olja idag, men tror att jag gick lite för fort fram.. Skall det sitta en kopparpackning på skruven i "bil" oljefiltret? Den skruven man skruvar ut för att tömma ramen på olja?
Nej, jag hade ingen packning där. iof en 660 men e la samma.
Bytte olja idag, men tror att jag gick lite för fort fram.. Skall det sitta en kopparpackning på skruven i "bil" oljefiltret? Den skruven man skruvar ut för att tömma ramen på olja?
min läcker lite olja vid cylinderfotspackningen bör jag vara orolig förr de? gör era så?
Nej, jag hade ingen packning där. iof en 660 men e la samma.
Ok, tack för svaret.
Någon skillnad på 04 och 05+ då det är olika intervaller, annan motor eller hur är det? EN fråga till, ser att grenröret har 2 utlopp ifrån motorn. Varför är det så när det är en enkelcylinder? ( säkert en dum fråga men...)
Är det stora skillnader mellan en sådan och en 660 t.ex?
Får man skjutsa folk på 625an?
Hej, har samma problem med min. Inte mycket, men i vart fall tillräckligt för att man ska oro sig. Som sagt, är det något fel eller helt "normalt"???
Ser jag en droppe olja så byter jag.det är bara nån droppe inte alls mkt så då är det ingen fara?
Det ska inte läcka, annars hade dem inte satt en packning där.Hej, har samma problem med min. Inte mycket, men i vart fall tillräckligt för att man ska oro sig. Som sagt, är det något fel eller helt "normalt"???
Här har du ett bra inlägg http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3121536&postcount=1
Samma motor men -05 och framåt har alla uppdateringar.. Det som skiljer är kubik, avgassystem, kam, förgasare och att 660 inte har någon elstart. Vet inte hur det är med skjutsandet på alla årsmodeller men på min -05a får man skjutsa iaf.
Om det är så pass mycket att du oroar dig så skulle jag byta.
Tack, frågan är om man får skjutsa...
Kan vara bra att veta.
Är det inte så att även 04 har det längre serviceintervallet eftersom det var då oljemängden ökades?
Sitter på jobbet och ska beställa däck. Minns inte vad det är för dimension på orginaldäcket!
625 smc 2006.
Tror det är 160/60 -17 eller har jag fel då !
Sitter på jobbet och ska beställa däck. Minns inte vad det är för dimension på orginaldäcket!
625 smc 2006.
Tror det är 160/60 -17 eller har jag fel då !
Vad beställde du, och vart? Kostade?
Måste köpa nytt bakdäck till min.......
Jag köpte ett road Pilot 2, som tydligen ska vara ett bra däck. Kolla in michelins hemsida! Dom däcken har vunnit en bunt tester.
1700:- typ, på däckonline, jag fyllde att dom skulle levereras till däckonline vasastan.
Så dom ringer när dom fått däcket....verkar smidigt !Bara att åka ditt med hjulet.
Kollade lite andra firmor och dom ville ha runt 2000:- för samma däck.
300:- är ändå 300:-
Leveranstiden på däcket är ca 5 dagar....
Det var riktigt bra pris!! Men ingår verkligen montage? tittade på deras sida och det verkar som att dom vill ha 200:- för påläggningen?
Tyvärr måste jag lägga dem 300:- till AVA Mc som hade ett hemma och lägger på det direkt. Min cord visar sig och pallar inte att vänta upp till 5 lev.dagar...
Det var riktigt bra pris!! Men ingår verkligen montage? tittade på deras sida och det verkar som att dom vill ha 200:- för påläggningen?
Tyvärr måste jag lägga dem 300:- till AVA Mc som hade ett hemma och lägger på det direkt. Min cord visar sig och pallar inte att vänta upp till 5 lev.dagar...
Du har rätt dom tar några hundringar för påläggningen oxå !
Köpte du samma däck hos ava ?
Om så, vad blev slutnotan på ava?
Jag kollade aldrig ava, kanske gjorde jag en miss ?
Någon som vet om/var i användarmanualen de står hur långa serviceintervaller det är på ktm 625 -05?
MVH Mathias
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |