Ktm 625

Rolfmeister

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
2013, Kawasaki zx6r
Är det någon som kan tipsa om ett schysst beggat slip on till 625 smc -04 som är till salu?

Jag vill bli av med "ärtbössan" nu!

(med ärtbössa menar jag att det som sitter på nu är helt tomt)
 
Last edited:

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Örebro
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01
Hur gör ni alla som har trimmat med accrer bestyckningar mm, när ni ska besiktiga? sätter ni bara dit trottelstoppen eller gör ni om allt? :jisses
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hur gör ni alla som har trimmat med accrer bestyckningar mm, när ni ska besiktiga? sätter ni bara dit trottelstoppen eller gör ni om allt? :jisses
Jag sätter dit trottelstoppen samt en hemgjord insats i ljuddämparen.Har fått hojjen genom besiktningen med Akrapovic helsystem två gånger(senast idag)på det viset.Byta avgasrör bara för kontrollbesiktning är alldeles för jobbigt.
 

RobRas

Guest
Jag fick ett litet växellådsras och nu har jag satt ihop allt igen. Allt funkar utom kopplingen =( . Någon som har en susning om vad problemet kan vara?

Funderar lite på om det kan vara "sprutan" jag använde, då det såg ut som att den innehöll en massa små luftbubblor.. Men det känns långsökt då det inte kommer några luftbubblor om jag trycker i ännu mera olja.
 

Rolfmeister

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
2013, Kawasaki zx6r
Min hoj gick igenom besiktningen förra året, och det med en näst intill tom FP slip on. Enligt besiktningsmannen som verkligen feggasade in i micken klarade jag mig med 1 db till godo.

Jag tror det beror på vem som mäter, han varvade knappt någonting.
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Blå kurva är med slipon av "raktigenommodell" och röd kurva är med Akrapovic helsystem.Bägge med originalkam.FR-kammen har jag inte bänkat med,men registret blir definitivt toppigare med den.

D var d värsta, ger helsystem så mycket? 4,5hk, inte dåligt..
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Några frågor från mig:

Är på jakt efter endurohjul till min hoj. Nån som har några liggandes till en bra slant? Om inte, vilka dimentioner gäller? Strul med ok, kedja osv?
625 sxc -04 om det nu är nån skillnad på årsmodellerna.

Jagar även ca 30 mm styrhöjare. kan man ha högre??

Någon som vet hur mycket en tajtning av gaffel och bakfjädring kostar hos springzz, eller ngn annan?
Även hur man stiffar upp orginalfjädringen på max?
Beskrivning "for dummies" uppskattas.... :Bugar

Tackar ödmjukast för en mycket bra tråd....:tummenupp skall läsa igenom hela rasket.
Inte så lätt att hitta det man söker med sökfunktionen, tyvärr...

Återförsäljare i Sthlm, är det han i Märsta och S-tälje som gäller (enl KTM hemsida)
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Några frågor från mig:

Är på jakt efter endurohjul till min hoj. Nån som har några liggandes till en bra slant? Om inte, vilka dimentioner gäller? Strul med ok, kedja osv?
625 sxc -04 om det nu är nån skillnad på årsmodellerna.

Jagar även ca 30 mm styrhöjare. kan man ha högre??

Någon som vet hur mycket en tajtning av gaffel och bakfjädring kostar hos springzz, eller ngn annan?
Även hur man stiffar upp orginalfjädringen på max?
Beskrivning "for dummies" uppskattas.... :Bugar

Tackar ödmjukast för en mycket bra tråd....:tummenupp skall läsa igenom hela rasket.
Inte så lätt att hitta det man söker med sökfunktionen, tyvärr...

Återförsäljare i Sthlm, är det han i Märsta och S-tälje som gäller (enl KTM hemsida)
Du har ju en sxc så då borde ju endurofälgarna passa rakt av. Disstanser och så får man ju sätta på när man konverterar till motard.

Du kan ju köpa hårdare orginalfjädrar annars.
- Framfjäder 95010022S (1313kr)
- bakfjäder 91010253 (1364kr)
Sen kan du ju kolla med springz också
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Du har ju en sxc så då borde ju endurofälgarna passa rakt av. Disstanser och så får man ju sätta på när man konverterar till motard.

Du kan ju köpa hårdare orginalfjädrar annars.
- Framfjäder 95010022S (1313kr)
- bakfjäder 91010253 (1364kr)
Sen kan du ju kolla med springz också

Jag skrev inte att jag bara har motardhjul på min sxc... köpte den sån.

OK cirka 1300 per halva.... hur pass mycket hårdare blir det då? i kroppsvikt räknat. Jag är 90kg++ och de fjädrar som sitter fram på min är för svampiga på gata, helt klart.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena, Idag när ja kollade förgasarventslangarna så såg jag att de sugits upp lite grus i dem!
Hur ser det ut på era 625;or???

Jag hadde grymma problem med detta på min DR-Z434SM för 2år sedan, men det är en annan historia som inte ska dras här! Där löstes problemet med att jag valde att filtrera slangarna och ha dem under sadeln/kåpan.
(Problemet = Satt igen huvudmunstycket på min semesterresa )
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tjena, Idag när ja kollade förgasarventslangarna så såg jag att de sugits upp lite grus i dem!
Hur ser det ut på era 625;or???
Det har då jag aldrig haft problem med.Inte på någon cross eller endurohoj heller för den delen.Du får väl sätta dit ett uppsamlingskärl i värsta fall.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Det har då jag aldrig haft problem med.Inte på någon cross eller endurohoj heller för den delen.Du får väl sätta dit ett uppsamlingskärl i värsta fall.

Jag funderar på om slangarna hamnat framåt imot fartvinden och på såvis tagit in grus, jag har inte sett att den har gjort så förut trotts 90timmars körning!
(Slangarna ligger på skyddplåten under motorns bakkant)
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag funderar på om slangarna hamnat framåt imot fartvinden och på såvis tagit in grus, jag har inte sett att den har gjort så förut trotts 90timmars körning!
(Slangarna ligger på skyddplåten under motorns bakkant)
Kanske blir grus liggande på hasplåten också?
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Någon som kan tipsa mig om hur man får av tändhatten? har försökt i 20min men får f*n inte av den:va står inget i handboken heller.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top