*Massa bra info*
Någon som vet vilket vridmoment man ska dra åt bulten som håller framdrevet med?
Har letat förbrilt på nätet efter en effekt/moment kurva från bänkning av någon 625. Ingen här som har en?
Letar förfarande efter kamdata...
Bänkpapper har jag,men ingen scanner däremot...Har letat förbrilt på nätet efter en effekt/moment kurva från bänkning av någon 625. Ingen här som har en?
Letar förfarande efter kamdata...
Sätt dit trottelstoppen.Hej på er allihopa. Har nyss skaffat mig en 625:a och är helnöjd.
Men saken är den att jag har inget körkort och jag tänkte övninsköra på 625:an, och alla stypningar är ju borttagna. Om jag nu vill köra lagligt under "övningskörningstiden", vad ska jag göra för att få ner den till dom klena 21kw som det står i papprena?
Brukar poliserna kolla sådana grejer när man blir stoppad?
MVH Mathias, hojjen är en KTM 625 2005:a.
Sätt dit trottelstoppen.
Är det bara den som fungerar som strypning?
Jag fick ju inte med någon så är det någon som kan veta vad priset på den ligger på?
Mvh Mathias
583.31.029.014 heter den och kostar 150:-.Beställ hos din KTM-handlare.Är det bara den som fungerar som strypning?
Jag fick ju inte med någon så är det någon som kan veta vad priset på den ligger på?
Mvh Mathias
Bänkpapper har jag,men ingen scanner däremot...
Mätte kamaxlarna också när jag bytte till FR-kammen men var dom uppgifterna tagit vägen vete sjutton.Kamlyftet är ~7mm original och ett par tiondelar högre på FR-kammen om nu det är till någon hjälp.Nockvinkel och duration minns jag inte tyvärr.
Edit....Vem behöver scanner?Det blev ju minst lika bra med kameran också
Blå kurva är med slipon av "raktigenommodell" och röd kurva är med Akrapovic helsystem.Bägge med originalkam.FR-kammen har jag inte bänkat med,men registret blir definitivt toppigare med den.Tack Gnutten och Busaberg! Busaberg, är blå kurva original och röd med FR-kam? Vad var det för avgassystem på hojen?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|