Ktm 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har nyligen bytt munstycken på min förgasare.
Kör nu med 185/48.
Har inte pillat något värst på blandskruven än, bara försökt att komma åt med ett bits. Dock utan att riktigt komma åt, vad brukar vara bra läge på skruven. Finns det några rikt linjer? Min si max så...
Gick upp i lågfarts munstycke från 45 för att den small till vid gas avslag, detta kvarstår dock, samt att nu svarar den lite kast på snabbt gaspådrag.
Full gas dör till för att sedan hacka till.

Någon som vet vad som är fel?
:va


Eeeh är inte orig 165 & du kör med 185?

Med helsystem jag körde på min -04 & rallykam så blev det 168/48 ca 2,2-2,5 blandskruven. Det finns att köpa blandskruv med ratt för att komma åt bättre eller så får du lossa på förgasaren & justera.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Eeeh är inte orig 165 & du kör med 185?

Med helsystem jag körde på min -04 & rallykam så blev det 168/48 ca 2,2-2,5 blandskruven. Det finns att köpa blandskruv med ratt för att komma åt bättre eller så får du lossa på förgasaren & justera.

denna blandskruv finns även på biltema nu! måste inhandlas.
att den smäller vid gassläpp, kan detta justeras med blandskruven?
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Eeeh är inte orig 165 & du kör med 185?

Med helsystem jag körde på min -04 & rallykam så blev det 168/48 ca 2,2-2,5 blandskruven. Det finns att köpa blandskruv med ratt för att komma åt bättre eller så får du lossa på förgasaren & justera.

Blev rekomenderad 185 utav cross och enduro kompaniet Citat:"det är en bra början" Tyckte han.
Ska kolla vad som va original, men tror det är som du säger.
Som sagt jag är ny i gemet och lär mig av mina misstag. ska prova 168 också.

Nu har jag dock pillat på blandskruven och ställt till det för mig:huvet
Nu går hojen ojämt speciellt på tom gång och i det lägre registret käns som att den får för lite soppa.
är det in på skruven som är fetare eller ut???
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Hur ofta går eran kylfläkt igång? Har aldrig märkt att min gått igång, känns dumt å låta hojen stå igång och vänta...

När jag har vart ute i skogen och kört "mest stått still" med motorn på hela tiden så har den gått igång någon gång men aldrig annars.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
vad har du för nål och hur är den ställd?
öppnad luftburk?
öppnad luft burk, ingen aning om nålen.
acra slip on.
Motorn gick inte så här i morse, förens jag pillat på bland skruven.
Går helt ryckigt på tomgång samt på lägre varv, kollade stiftet och det va kol svart. För fet blandning?
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
ja svart tändstift är ju tecken på för fet blandning.
Många verkar köra 168 eller 170 högfart och 45 i låg.
Inte fått ordning på min riktigt så jag vet inte.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
öppnad luft burk, ingen aning om nålen.
acra slip on.
Motorn gick inte så här i morse, förens jag pillat på bland skruven.
Går helt ryckigt på tomgång samt på lägre varv, kollade stiftet och det va kol svart. För fet blandning?


Jävligt fet, om det hade varit snålt så hade det varit kritvitt! :D

Om jag inte minns helt åt helv så är inskruvar mer soppa & utskruvat mer luft.
Nålen om du har rätt ska sättas en hack neråt för att få upp nålen. Prova ca 2,5 varv ut eller nåt
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Jävligt fet, om det hade varit snålt så hade det varit kritvitt! :D

Om jag inte minns helt åt helv så är inskruvar mer soppa & utskruvat mer luft.
Nålen om du har rätt ska sättas en hack neråt för att få upp nålen. Prova ca 2,5 varv ut eller nåt

Märkte att fögarn hade lossnat från insugs gummit, satte tebax den nu.
Provade 2,5 varv men stiftet blev helt svart efter 3 min körning.

har även provat 1,6 varv typ... går fortfarande ojämt.
Är i garaget och skruvar nu blir inte klok
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Om jag inte minns helt åt helv så är inskruvar mer soppa & utskruvat mer luft.
Nålen om du har rätt ska sättas en hack neråt för att få upp nålen. Prova ca 2,5 varv ut eller nåt
Det där blev helt fel.Utåt ger fetare blandning och inåt följdaktligen magrare.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
ok har skruvat ut den 2,5 varv nu, ska provköra igen.
Några mer förslag, eller något specifikt jag ska lyssna efter när jag provar.

Nu har jag provat alla möjliga lägen, men motorn går fortfarande lika dåligt.
Kan ventilerna ha någonting med det här att göra?
scysterade dem själv för första ggren för några veckor sedan...
vad händer om ventilspelet blir för tigt respektive för stort.
Gnutten snacka om att ventilerna kan bränna om det är för tight, vad får det för efekt för motorns gång?:va
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nu har jag provat alla möjliga lägen, men motorn går fortfarande lika dåligt.
Kan ventilerna ha någonting med det här att göra?
scysterade dem själv för första ggren för några veckor sedan...
vad händer om ventilspelet blir för tigt respektive för stort.
Gnutten snacka om att ventilerna kan bränna om det är för tight, vad får det för efekt för motorns gång?:va

Kolla så du inte får tjyvluft, sitter luftburken som den ska osv...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top