Ktm 625

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
fick du bort baksmällarna med 170/48? har du slipon?

smällarna beror på lågfartsmunstycket ,, sitter väl 45 org så du bör gå upp minst ett snäpp till ,, sen är ( smällarna) inte så bra för motorn

ang slipet så sitter acra på , ska du sen upp med högfarten sitter 165 på ,så måste du öppna burken för o få in mer luft
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag hade samma problem.... Det var bara för mig att justera bromshandtaget så att den lilla kontakten låg an. Det finns ju en justeringsskruv längst in under handtaget...
(känns som ett självklart tips.... men man vet ju inte...)

hehe... ställer jag en fråga så är det för att jag vill ha tips, så då är väl alla tips bra?!

Tack!
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
smällarna beror på lågfartsmunstycket ,, sitter väl 45 org så du bör gå upp minst ett snäpp till ,, sen är ( smällarna) inte så bra för motorn

ang slipet så sitter acra på , ska du sen upp med högfarten sitter 165 på ,så måste du öppna burken för o få in mer luft

så den smäller inte alls längre?

jag upplevde det som att min smällde mer när jag gick upp från 42 till 45.. ska prova med 48 också...
har slipon med öppnad burk.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
så den smäller inte alls längre?

jag upplevde det som att min smällde mer när jag gick upp från 42 till 45.. ska prova med 48 också...
har slipon med öppnad burk.

nej de tendenserna är helt borta o enligt stiftet såg det riktigt bra ut med ,, du kanske behöver kompensera med blandskruven
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
mjodå det tar sig , har kuggat ner till 15 fram samt fuggen
största anledningen till att jag börja var det klassiska smällandet vid avslag

men frågan är om inte 16 kugg åker på igen o kompenserar där bak istället tycker kedjan ligger nära sving o nöter

har funderingar på om man ska gå vidare med kam , men byta krökar känns sådär o kosta på

Min SXC har 15/45 numera, det verkar lungt med släpan trotts smuts och annat en skogsbuse får utstå:)

Min smäller rätt mycket vid avslag (168/48).
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag har väldigt blåa krökar också, får testa 48..
ska prova 16/44 nu snart.. lär bli skillnad från 16/40..
kommer du över 70 med 15/45? :p
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Min SXC har 15/45 numera, det verkar lungt med släpan trotts smuts och annat en skogsbuse får utstå:)

Min smäller rätt mycket vid avslag (168/48).

är ju rätt ny på motard sidan , men skruvat en del innan ,, men baksmällar är väl aldrig bra ,, hur ser stift ut ?

Måste byta bakramen men det gjorde inte jag! Du kan kolla här lite hur jag gjorde.

På sidan 6 & 7
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155379&page=6

tänkte om baken passa rakt på dvs man behöver inte svetsa om några fästen m,m
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
jag har väldigt blåa krökar också, får testa 48..
ska prova 16/44 nu snart.. lär bli skillnad från 16/40..
kommer du över 70 med 15/45? :p
Fixa en exelfil över 625:ans drevningar, så ser du att den gör lätt 150Kmh+ med 15/45:yoparty

16/40=:död
16/42=Touring
16/45=Grusbus
15/45=Grusbus/Enduro
14/45=Enduro

(Vi pratar 18" bakhjul nu)

är ju rätt ny på motard sidan , men skruvat en del innan ,, men baksmällar är väl aldrig bra ,, hur ser stift ut ?



tänkte om baken passa rakt på dvs man behöver inte svetsa om några fästen m,m

Stånkor gillar det där med baksmällar vid avslag, oavsett vad man tycker är rätt och fel!

Stiftet ser bra ut, nästan åt det feta hållet.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
såg ju riktigt bra ut ; var gick du på med rör 2 ,, var det redan vid delningen du gjorde dubbel ?

Jag köpte ett kompl system ifrån en -05 på Ebay.de, tror en här på SH säljer ett system http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35860 men tyckte han skulle ha lite väl mkt. Du kan får både rören & dämparna på Ebay.de för ca 2500-3000:-

Fick värma ut sidokåporna för att kunna passa till dämparna, sen fick jag kapa bort hållaren för verktygsbehållaren. Med lite distanser så gick det att passa in dämparna med rören. Ingen annan moddning gjorde jag förutom verktygsfästet så det gick att återställa till orig!
 

Bifogat

  • Bakifrån.jpg
    Bakifrån.jpg
    77.6 KB · Visningar: 73
  • KTM 625smc.jpg
    KTM 625smc.jpg
    220 KB · Visningar: 85
  • från vänster.jpg
    från vänster.jpg
    228.7 KB · Visningar: 76
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nåt mera
 

Bifogat

  • snett bakifrån hö.jpg
    snett bakifrån hö.jpg
    190.4 KB · Visningar: 85
  • Snett bakifrån vä.jpg
    Snett bakifrån vä.jpg
    172.4 KB · Visningar: 71
  • bakifrån 1.jpg
    bakifrån 1.jpg
    142.9 KB · Visningar: 80

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Jag köpte ett kompl system ifrån en -05 på Ebay.de, tror en här på SH säljer ett system http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35860 men tyckte han skulle ha lite väl mkt. Du kan får både rören & dämparna på Ebay.de för ca 2500-3000:-

Fick värma ut sidokåporna för att kunna passa till dämparna, sen fick jag kapa bort hållaren för verktygsbehållaren. Med lite distanser så gick det att passa in dämparna med rören. Ingen annan moddning gjorde jag förutom verktygsfästet så det gick att återställa till orig!

ah då är jag med får tacka för infon :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
lite nyfiken , vad kör du nu gnutten ? ngt vinterprojekt

Ha ha ha nja blev impulsköp av en gammal KTM 400 LC4 -99 som jag ska pilla lite på. Hade hoppats på dubbelsystem men får se ebay.de har en del godis lite då & då. Dock är det ingen motard & kommer nog inte köpa motardfälgar heller. Men visst saknar 625 väldigt mkt då den var i äckligt bra skick trots 60% grus & 40% asfalt. Bilderna som är tagna ovanför är precis veckan innan jag sålde den. Så nu är man inte på sin 5:e LC4, mmm man kanske dras till vibrationerna!:rolleyes:
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top