fick du bort baksmällarna med 170/48? har du slipon?
Jag körde med 168/48 samt flyttade ner clipset på nålen ett hack & skruvade ut ca 2 varv. Körde med dubbelsystem på min 625-04 samt Rallykam.
Här finns lite mer info från en annan här på SH
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305
tur såna som dig finns det nämndes ju lite om sas , gjorde du ngt med den ?
Jag hade samma problem.... Det var bara för mig att justera bromshandtaget så att den lilla kontakten låg an. Det finns ju en justeringsskruv längst in under handtaget...
(känns som ett självklart tips.... men man vet ju inte...)
Gjorde så här, så förhoppningsvis så gick den lite svalare!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114877
dubbelsystem har jag vart inne lite på ,,
passar 05:ans bak rakt på tycker den är lite snyggare sen behöver man ju inte svetsa fästen osv till den andra burken !!
Måste byta bakramen men det gjorde inte jag! Du kan kolla här lite hur jag gjorde.
På sidan 6 & 7
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155379&page=6
smällarna beror på lågfartsmunstycket ,, sitter väl 45 org så du bör gå upp minst ett snäpp till ,, sen är ( smällarna) inte så bra för motorn
ang slipet så sitter acra på , ska du sen upp med högfarten sitter 165 på ,så måste du öppna burken för o få in mer luft
så den smäller inte alls längre?
jag upplevde det som att min smällde mer när jag gick upp från 42 till 45.. ska prova med 48 också...
har slipon med öppnad burk.
mjodå det tar sig , har kuggat ner till 15 fram samt fuggen
största anledningen till att jag börja var det klassiska smällandet vid avslag
men frågan är om inte 16 kugg åker på igen o kompenserar där bak istället tycker kedjan ligger nära sving o nöter
har funderingar på om man ska gå vidare med kam , men byta krökar känns sådär o kosta på
Min SXC har 15/45 numera, det verkar lungt med släpan trotts smuts och annat en skogsbuse får utstå
Min smäller rätt mycket vid avslag (168/48).
Måste byta bakramen men det gjorde inte jag! Du kan kolla här lite hur jag gjorde.
På sidan 6 & 7
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155379&page=6
Fixa en exelfil över 625:ans drevningar, så ser du att den gör lätt 150Kmh+ med 15/45jag har väldigt blåa krökar också, får testa 48..
ska prova 16/44 nu snart.. lär bli skillnad från 16/40..
kommer du över 70 med 15/45?
är ju rätt ny på motard sidan , men skruvat en del innan ,, men baksmällar är väl aldrig bra ,, hur ser stift ut ?
tänkte om baken passa rakt på dvs man behöver inte svetsa om några fästen m,m
såg ju riktigt bra ut ; var gick du på med rör 2 ,, var det redan vid delningen du gjorde dubbel ?
Jag köpte ett kompl system ifrån en -05 på Ebay.de, tror en här på SH säljer ett system http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35860 men tyckte han skulle ha lite väl mkt. Du kan får både rören & dämparna på Ebay.de för ca 2500-3000:-
Fick värma ut sidokåporna för att kunna passa till dämparna, sen fick jag kapa bort hållaren för verktygsbehållaren. Med lite distanser så gick det att passa in dämparna med rören. Ingen annan moddning gjorde jag förutom verktygsfästet så det gick att återställa till orig!
lite nyfiken , vad kör du nu gnutten ? ngt vinterprojekt
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |