Ktm 625

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fick hem mina Leo Vince X3er från tyskland idag o slängde på dom kvickare än kvickt... Ojojoj vilket gött ljud asså.

Men... Jag tyckte den gick sämre än orginaldämparna. Den kändes segare på nåt sätt när man varva ur den lixom. Är ombestyckning ett måste??

Det jag vet vad förra ägaren gjorde på den var att ta bort kring luftburken, han bytte nål och tog bort det där varvstoppet eller vad det är. Det var allt tror jag. Tror inte han bestycka om den. Jag minns fan inte om han gjorde de.

Någon som vet vad som kan vara lämplig bestyckning?

Ja du måste bestycka om. Kolla med Jonas på Superbike :tummenupp
 

Agito

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2009
Ort
sigtuna
Hoj
Letar.....
ktm 625/640/660 köpes vet inte vilken ännu, men runt 35 är allt av intresse. vilken ska man ha då ? har hört att det är endast kick på 660?
 

GILBERT

Apotekarn
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
EX:XT 600-00, ZX6R-98, ZX9R-00, Nuvarande Ducce 750 Sport. Sexy Edition.
Har ett delikat problem som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.


Jag hjälpte en polare med hans 625:a 04:a idag. Bytte bakljus, bytte olja samt tvättade hojen. Nu till problemet. Jag kör den och den startar som vanligt. jag kör den och den verkar helt reko, TILLS efter en stund då den mer eller mindre bara dör. Typ som att den misständer, försöker starta den och den funkar en liten stund men knasar sedan igen. Vad kan ha gått snett? Har kollat så kablarna till batteriet inte glappar och dom verkar ok.

Kan det vara tändstiften?

Eller är det glapp någonstans?

Snälla hjälp jag ber Er.

mvh
 

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
Har ett delikat problem som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.


Jag hjälpte en polare med hans 625:a 04:a idag. Bytte bakljus, bytte olja samt tvättade hojen. Nu till problemet. Jag kör den och den startar som vanligt. jag kör den och den verkar helt reko, TILLS efter en stund då den mer eller mindre bara dör. Typ som att den misständer, försöker starta den och den funkar en liten stund men knasar sedan igen. Vad kan ha gått snett? Har kollat så kablarna till batteriet inte glappar och dom verkar ok.

Kan det vara tändstiften?

Eller är det glapp någonstans?

Snälla hjälp jag ber Er.

mvh

Felsökning: Se över polaren som körde hojjen till att börja med. Är han lämplig förare, har han uppehållstillstånd, eller körde han med bombarjacka? Kolla tänddelar efter tvätt. Hoppas du inte använde högtryck... Plocka loss, lufta o torka...
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Vad behöver jag för att koppla in ett cigarettuttag på parkeringsljuset? gör man det med en strömtjuv?

Så att jag inte eldar upp min hoj:
Om jag köper sånna här "grenkontakter":
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=153380
Behöver jag 2st då? dvs ska jag separera parkeringsljuskabeln och sätta en på + och en på - eller räcker det med en grenkontakt?
Sen från grenkontakten drar jag med flatstift till cig uttaget.

Man skulle lyssnat bättre på elläran i skolan..
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Så att jag inte eldar upp min hoj:
Om jag köper sånna här "grenkontakter":
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=153380
Behöver jag 2st då? dvs ska jag separera parkeringsljuskabeln och sätta en på + och en på - eller räcker det med en grenkontakt?
Sen från grenkontakten drar jag med flatstift till cig uttaget.

Man skulle lyssnat bättre på elläran i skolan..

Utan att vara "facit" och med reservation för ev fel....
så borde det vara så att du kopplar minus till jord och snor plus med en strömtjuv.
Se bara till att + och - är rätt i ciggkontakten.... Mät med instrument för säkerhetsskull...
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Tjut i fram bromsen

Skriker till i bromsskivan fram när jag bromsar hårt och endast just när jag bromsar hårt...
Någon som haft samma fenomen? :va
Käns ju så där halv ballt att hojen låter som ett skenande tåg när man ska göra stoppie!!!
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Dags för mig att byta olja och ställa ventiler nu med!
Oljebytet verkar ju lätt som en plätt!
Ventilerna där i mot verkar lite lurt!
Skruvar man in dom helt för att sedan skruva ut dom ett hörn på muttern mätt? eller ska man införskaffa sig ett blad mått? Och i så fall vilken storlek?

Just det .... någon som vet någon bra guid för ventil justering?
 

stoffe_nilsson

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
kristianstad
Hoj
Ktm 625 SMC, honda cr 250
Hallå! Har nyligen blivit ägare till en ktm 625 smc 04:a, helt underbar maskin!! Ja söker efter en framlampa till hojen, stor spricka i den gamla. Vill helst ha nån snyggare än orginal, nån som har nån bild eller tips på vad som kan passa?? Mvh Stoffe
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Dags för mig att byta olja och ställa ventiler nu med!
Oljebytet verkar ju lätt som en plätt!
Ventilerna där i mot verkar lite lurt!
Skruvar man in dom helt för att sedan skruva ut dom ett hörn på muttern mätt? eller ska man införskaffa sig ett blad mått? Och i så fall vilken storlek?

Just det .... någon som vet någon bra guid för ventil justering?


http://www.soe.se/mek/ventilspel/ventilspel.htm

0,15 ut/in obs vid kall motor

Lättast att skaffa ett bladmått som är färdigböjt!
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Då har man ställt ventilerna och bytt oljan.
Va lite pilligt, speciellt med ventilerna innan man fick häng på det.
va en massa lull lull i vägen för att man ska komma åt ventilerna.
Tog bort knölarna för tanken och även kylarslangen till kylarventilen.
Någon som fixar det utan att ta bort kylarslangen?:va

Läste i manualen att man skulle lufta kylarna om man tömt dom och sedan fyllt på dem...:va...
Hur och vart gör man i så fall det?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Då har man ställt ventilerna och bytt oljan.
Va lite pilligt, speciellt med ventilerna innan man fick häng på det.
va en massa lull lull i vägen för att man ska komma åt ventilerna.
Tog bort knölarna för tanken och även kylarslangen till kylarventilen.
Någon som fixar det utan att ta bort kylarslangen?:va

Läste i manualen att man skulle lufta kylarna om man tömt dom och sedan fyllt på dem...:va...
Hur och vart gör man i så fall det?

Nja kylarlocket men det finns även skruvar ovanpå någon av kylarparen tror jag det finns också. Va inte fan behöver du det, visst det är knöligt men det går. Köp ett bladmått som är förbockad. Köpte ifrån en butik i Häggvik/Stockholms som i sin tur köpte grejer ifrån http://www.maxmc.se/

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wtdqff&launcher=1
Sidan 757 längst upp till höger obs förbockade , verkligen kanon bladmått!!!
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top