KTM 640 Lc4???

FireStoffe

FarligtFarligt Men härligt härligt!
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Mjällby
Hoj
Yamaha YZF 600R ThunderCat
Tjena...

Efter lång tid på sadlen av en sporthoj skall jag nu införskaffa en supermotard eller liknade :D

Har titta mycket efter KTM 525,620,625,640,660
och även på husaberg register hehe 650 framför allt.

och har skammat SH efter tips och råd men hittar inget om KTM 640 Lc4 är det samma som 625? (n00b) hehe.

Så frågan e den är 640 nått att sikta på för en som inte kört motrad innan.

Tips och vad skall man kolla efter hade varit bra.

Har hittat en 05:a för 49k 400mil typ för mycket ??
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
640 har sämre fugge, större tank mm än 625.
Det är stor skillnad i gasresponsen på dessa två modeller.
Jag skulle utan tvekan hellre köpa en 625/660/690:tummenupp
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
640 har sämre fugge, större tank mm än 625.
Det är stor skillnad i gasresponsen på dessa två modeller.
Jag skulle utan tvekan hellre köpa en 625/660/690:tummenupp

å andra sidan så är många 640's redan konverterade med annan fugge , dock kvarstår väll att 625:an är vassare.. om man inte har en 640R då :D
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Det är ju förjäkla jobbigt med el-start, som det är på 640'n :tungan
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag måste säga att jag är ordentligt nöjd med min 640 -03
Är ju inte som att det är en moped att köra och att man suktar efter mer effekt varje gång man "tvingas ta sig en tur på den".

Visst, hade jag inte varit student så hade man nog slängt på en annan förgasare och ett Akrapovic helsystem - men iallafall sista delen vill man ju göra på vilken motard eller hoj man än har :)

Du kommer vara nöjd i vilket fall som helst, så länge det är en 03'a eller senare, men samtidigt, varför inte slå till på en 625'a eller 660 direkt!?
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Hemskt va alla klagar på 640 då? Man får ju ha i åtanke att de flesta 640 på blocket ligger mycket billigare än både 625 och 660. Därför blir 640 ett så trevligt alternativ, och när man har sparat ihop lite mer pengar kan man ju alltid slänga på en tm42 eller nått sånt kul..
Ktm plastdelar är ju inte heller så dyra.

Mvh
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Hansen, går man direkt från moped eller strypt 125a så räcker de flesta ktm med effekt;)

Dock så är 640 ett bra och billigt alternativ om man ska ha en nybörjarhoj..

mvh
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hansen, går man direkt från moped eller strypt 125a så räcker de flesta ktm med effekt;)

Dock så är 640 ett bra och billigt alternativ om man ska ha en nybörjarhoj..

mvh

Men är inte så kostnadseffektivt då man tröttnar snabbare på en 640 än vad du gör med en 625/660/690
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Men är inte så kostnadseffektivt då man tröttnar snabbare på en 640 än vad du gör med en 625/660/690

Been there, done that... (hade en 640 och nu har jag en 625a)

Problemet är att nästa steg blir en Husa 650 el. liknande... om det nu är ett problem:va :D
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag tycker att du ska köpa en 640!
Serviceintervall på 500mil, går att åka lite längre på (skönare sadel samt större tank enligt massor här på forumet).
Ang vikten så skiljer det ju inte många kilo.

Jag har en 2003:a med Highflow toppen, samt sebring system.
Tycker att hojen är helt okej, trots förgasaren.

Hade en 525:a innan, men det är ingen maskin som du åker till jobbet och slänger med.
Service intervall på 15timmar på 525:an.

530:n är väl inte ens att tänka på?
Dessa är väl ännu mer skörare i motorn än vad 525:eek:rna var/har.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag tycker att du ska köpa en 640!
Serviceintervall på 500mil, går att åka lite längre på (skönare sadel samt större tank enligt massor här på forumet).
Ang vikten så skiljer det ju inte många kilo.

Jag har en 2003:a med Highflow toppen, samt sebring system.
Tycker att hojen är helt okej, trots förgasaren.

Hade en 525:a innan, men det är ingen maskin som du åker till jobbet och slänger med.
Service intervall på 15timmar på 525:an.

530:n är väl inte ens att tänka på?
Dessa är väl ännu mer skörare i motorn än vad 525:eek:rna var/har.
625 har oxå 500- mila intervall :7peta

Vem säger att 530 är skörare i motorn??:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top