Sedan jag hade hojen inne på en motorrenovering är det alltid en decimerterstor kylarvatten fläck under motorn när jag kört (när den stått ca 1 timme). De tömde systemet när den renoverades, så det är mao nyfyllt, eller fyllt för ca 50 mil sedan iaf.
Någon annan som upplevt något likanande när nyfyllning av systemet genomförts eller liknande.
Den verkar inte gå varm eller så, men tycker att det läkt rätt länge nu.
Jag har dragit åt alla slangklämmor jag hittat och försökt se om jag kan finna något läckage, men hintar ingenstans där det ens fuktar?!
Tacksam för tipps/råd eller dyl.
Tycker jag har sett hundra inlägg om detta sen jag själv hade problem med mina kylare vilket började med att den pissade ur sig vatten och nu har slutat med att jag rivigt ner halva hojjen
Men om du inte har några problem med att den går varm eller så kan det faktiskt bara vara så enkelt att ditt kylarlock är kasst. Fjädern och packningen i locket ska palla 1,4 bars tryck innan den ska släppa ur vatten genom den genomskinliga slangen som sitter precis vid locket... När den gör det brukar det stänka ner lite överallt på högerkylare och baksidan av framskärmen, även droppa ner en liten pöl på marken när man stannat.
För min egen del pissade den ur sig vatten hela tiden och speciellt när man gasade på lite eftersom jag fick komp in i kylsystemet från dålig topplockspackning vilket ger övertryck => kylarlocket åker upp och den pissar.
Köp nytt lock och rengöra där locket sitter från eventuell rost/skit med typ våtslip och se om det löser dina problem. Annars så rengör slangarna och vid alla anslutningar om du vill vara noga.
Om du gör det så töms den på kylarvatten självklart och då skulle jag nog passa på att spola rent systemet genom att fylla på, kör lite, tömma och fylla på nytt igen typ 3-4 gånger.