Otroligt att du fick gnista på de där råttboet ,jag ska lämna in hojen till dig om jag får elfel
Kolla vad 660 cdi och tändspole kostar och köp de om du vill vara säker på att den ger full effekt i hela registret för 660 cdi lär ha annan tändkurva helt enkelt. Obs,, de är inte säkert att den kurvan är såpass vassare att du märker det men de kan även ge uppimot 7% mer effekt härodär i registret!!
Hör med Boris J här på forumet han har ju tamig F allt till KTM men dammsug även ebay och Blocket.
Haha verkar som som min 4 åriga el utbildning kom till pass haha
Frisk kopplat hälften brunnet....
Statorn skiljer sig på 640 och 660 och dessa är inte bytbara då svänghjulet skiljer sig åt och det är beroende av veven. Så rätt stator från motorn sitter där.
CDI skiljer sig åt ganska ordentligt och jag brukar avråda folk från att bygga hybrid elsystem även om det går. Har du batteri kvar? För en av de saker som skiljer är att 660 CDI konstruktionsmässigt liknar en CDI från en crosshoj med enbart kick medan 640/625 är permanentmatade med 12V+ från batteriet.
Skall man stoppa i en 660 motor i ett 640/625 chassie så brukar jag rekommendera att plocka med sig hela tändsystemet och rensa det på onödigheter. Sen kör man belsyning och alla andra funktioner med ramens elsystem. På det viset får du en cykel där fel i elsystemet inte gör att cykeln vägrar starta.
Åh sedärja spännande, tror du jag tappar effekt med 640cdin?
För nu är den som du sa helt oberoende av ramens elsystem en cross helt enkelt haha, dock är batteriet kvar å matar övriga cykeln.
han har koplat det där relät jag postade bilder på som en dödare när den tappar 12v så jordar den, men det var ju trasigt å jordar permanent nu,
kör med den utkopplad så tills nytt relä kommer.
Nu går den ej att stänga av på dödare eller nyckeln...
Men somsagt skall man göra rätt köper man 660 elsystem samt cdi då, ger det inte effekt kanske jag hoppar det för nu har jag koll på elen!
Last edited: