Ktm 640

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tänkte ha den på höger sida, men jag kanske är helt ute och cyklar:va

På vänster sida sitter det på den gamla ochd e mellanpiporna finns beg i drivor. Skall du bygga om till högerpipa måste du bygga ett anslutningsrör själv...
 

A.G

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 640 -05
Tänk om!!! Dubbelpipa är ju snyggt.....Och som Boris säger så passar det inte särskilt bra!
Jo, men mina är krashade så tänkte att det kunde vara ett billigare alternativ till att köpa ett "dubbelslipon"..:)

På vänster sida sitter det på den gamla ochd e mellanpiporna finns beg i drivor. Skall du bygga om till högerpipa måste du bygga ett anslutningsrör själv...
Okej, blir nog till att köpa ett par slipon som passar lr ett par orginalburkar och bygga om dom istället..

Tack för bra och snabba svar:tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jag byggd om min gamla 02a med utblås på höger sida, måste nog faktiskt säga att orginal på vänster är bättre faktiskt även om avgaserna går mer rakt på de ombyggda, finns bilder längre bak i tråden ifall nån är nyfiken.

Har även ett sådant mellanrör och orginaldämpare om du vill ha till vänstermontage!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jo, men mina är krashade så tänkte att det kunde vara ett billigare alternativ till att köpa ett "dubbelslipon"..:)


Okej, blir nog till att köpa ett par slipon som passar lr ett par orginalburkar och bygga om dom istället..

Tack för bra och snabba svar:tummenupp

Jag byggde om min 04:a med 05:an bakdel och använde då mitt original avgassystem så det funkar, men man får bända lite då det är lite brantare vinkel på det med den nya baken.
Finns bilder i mitt garage
 

A.G

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 640 -05
Jag byggd om min gamla 02a med utblås på höger sida, måste nog faktiskt säga att orginal på vänster är bättre faktiskt även om avgaserna går mer rakt på de ombyggda, finns bilder längre bak i tråden ifall nån är nyfiken.

Har även ett sådant mellanrör och orginaldämpare om du vill ha till vänstermontage!

Okej, tack för erbjudantet men har ändrat mig ang singeldämpen:tungan

Jag byggde om min 04:a med 05:an bakdel och använde då mitt original avgassystem så det funkar, men man får bända lite då det är lite brantare vinkel på det med den nya baken.
Finns bilder i mitt garage

Har tänkt om lite, blir nog till att försöka få tag på ett par billiga originalpipor och göra något snarlikt som Koffe här på forumet har gjort, och lacka dom mattsvarta:yoparty
 

dartaniang

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
I närheten
Hoj
640 motard
Håller på att bli (mer) vansinnig. Har skruvat med frambromsen ett par timmar men kan inte få den att sluta ligga emot skivan. Beläggen är reko, bultarna som flyttar oket i sida är reko. Kolvarna i oket går att flytta på när man trycker in dom. Ingen av kolvarna ser ut att röra sig mer eller mindre än den andra. Båda beläggen tycks tryckas mot skivan ungefär lika mkt. Skivan tar inte emot nån annan stans varken i höjd eller i sidled. Vad är fel och hur åtgärda?
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Nu med motardhjul också:tummenupp
"Bara" framskärm som saknas.

Förresten!
Var tvungen att ta bort kedjeskyddet för att få på dessa jäkla hjul.
Ni som har 640 Enduro, har ni upplevt samma sak?

Såg att jag kan korta av kedjan och skjuta in däcket lit elängre fram så kanske det fungerar att köra med kedjeskydd.

Annars får jag ta och skära bort en bit utav däcket som man fick göra på 525:an:D
 

Bifogat

  • motardhjul.jpg
    motardhjul.jpg
    186.6 KB · Visningar: 111

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Då har man tagit första repan på nya hojjen....Stenhård sadel =ont!!!!

Köpte den i vintras o har ej kört den förut. Uppmärksammade en konstig sak, den låter som en Ducati på tomgång, drar man in kopplingen så slutar det.... (torrkoppling ala ktm) Nån som vet vad det är, eller ska
-05orna låta så, eller är det lagerhaveri.............

Sen är den väldigt känslig vid varv/växel, måste hålla varv annars så hackar den, så var inte min förra lc4 (-99a)..........
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Då har man tagit första repan på nya hojjen....Stenhård sadel =ont!!!!

Köpte den i vintras o har ej kört den förut. Uppmärksammade en konstig sak, den låter som en Ducati på tomgång, drar man in kopplingen så slutar det.... (torrkoppling ala ktm) Nån som vet vad det är, eller ska
-05orna låta så, eller är det lagerhaveri.............

Sen är den väldigt känslig vid varv/växel, måste hålla varv annars så hackar den, så var inte min förra lc4 (-99a)..........

Kopplingsljudet är normalt även om det inte skall skramla lika mycket som en Ducati...

Gammal soppa eller kass bestyckning är troligt...
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Kopplingsljudet är normalt även om det inte skall skramla lika mycket som en Ducati...

Gammal soppa eller kass bestyckning är troligt...

Å Tack för det Boris JR, skönt att slippa börja med att mecka....

Den är öppnad i luftburken o ombestyckad av Ragnar vid leverans
till fd ägaren. Orginal puffar....

Har ej råd att köpa andra dämpare, kanske man skall rensa ur lite o korta av orginaldämparna så den andas bättre, har sett en tråd om detta här på SH.......
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Gammal soppa eller kass bestyckning är troligt...

Tog bort tanken och såg att insugsgummit släppt från insuget, så där är felet för ryckningarna skulle jag tro....Så nu är det åtgärdat, men ej provkört.

Passade på att rensa bort EPC prylarna oxå (och tätade hålet som man skall)

Fundering, har denna svarta mojjengen nere till vänster nått med strypningar att göra? Sitter utanpå fuggen o verkar styra spjället på nått vis.... Skall den bort?
file_46422_phpuItA1F.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det där är TPS som känner av trottel-läge och retarderar tändningen för att klara bullerkrav..
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tack för svaret! Då får jag gå på SASen istället nån dag....Inte ofta man får strippa en 5år gammal hoj från orginal junk:)

Byt ut hela förgasaren i stället .
Kehnin fcr 41, Orginal på 625 och 660, fungerar utmärkt
Mikuni tm 40, Alternativ ersättnings förgasare.
Mikuni HSR 42, om du vill trimma mer, något överdimensionard
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Lite inputs/råd?

Lånar tråden för en allmän fråga.

Har en LC4 -04 som nu gått knappt 1000 mil.
Hade den på 800-mila service i augusti hos MÖR i Södertälje. Hittade ingen annan KTM i sthlm och hade bara hört/läst gott om MÖR både före och efter service. Hämtar hojen nyservad precis vid stängningsdags men märker på vägen därifrån att den inte alls går bra. Jag menar att vid halv gas lägger den av att ge mer och bara bluddrar, det går bara inte att missa en sån grej om man hade provkört den.

Jag kontaktar de dagen efter och får sen lämna in den igen och då kommer de fram till att det var en skitig förgasare som de fixar. Detta vill de dock ha 1500 kr för (utöver de 4000 kr för service).
Jag tycker inte det är rätt då jag lämnat en fungerande hoj på service och fått tillbaka en sämre men de hävdar att de inte rör förgasaren vid service och jag har ärligt talat ingen aning. Vi kommer till slut överens om 500 kr.

Nu är grejen att jag märkte även efter den gången att hojen inte går som innan utan att den "rycker" när jag håller konstant gas. Ventiljustering? Är det något som isåfall borde gjorts vid förgasar-rengöring?

Som sagt, jag har bara hört gott om MÖR och de var inte otrevliga eller dryga på något sätt men det känns bara fel att lämna in hojen där igen. Bara jag som haft otur kanske?
Nu tänkte jag lämna in den hos DinMC för att de ska spana på ryckningarna. Någon som har erfarenhet av de? Eller tips på vad ryckningarna kan bero på?
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Lånar tråden för en allmän fråga.

Har en LC4 -04 som nu gått knappt 1000 mil.
Hade den på 800-mila service i augusti hos MÖR i Södertälje. Hittade ingen annan KTM i sthlm och hade bara hört/läst gott om MÖR både före och efter service. Hämtar hojen nyservad precis vid stängningsdags men märker på vägen därifrån att den inte alls går bra. Jag menar att vid halv gas lägger den av att ge mer och bara bluddrar, det går bara inte att missa en sån grej om man hade provkört den.

MÖR är ett riktigt skitställe som inte ens kan stava till korrekt kundbemötande. Prova mcsport ute i Arlanda istället.
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top