Inte före ventiljusteringen åtminstone...Men sluta nu upp att felsöka cykeln. Kunde säljaren kicka igång den med lätthet så är det inte där felet sitter.
Inte före ventiljusteringen åtminstone...Men sluta nu upp att felsöka cykeln. Kunde säljaren kicka igång den med lätthet så är det inte där felet sitter.
Har du inte ens fått igång den på rullstart? Isf, går den som den ska när den väl går?
När jag hade 660 stog den i ett garage så man kunde rulla den nerför en grusväg. Tror jag rullstartade på 2/3. Fuskade med ett pekfinger på dekompen så inte hjulet låser.
För helvete, vem runt stockholm kan lära grabben o kicka ???
Alla hojar är lite olika med kickteknik, mängd gas och hur knycken sitter.
Strular du till det så surar du ner den, då kommer den aldrig o starta. Enklast är då att stänga kranen, lägg hojen på sidan så förgasaren tömmer sig själv. Kicka ett par ggr med stängd kran, oftast startar den då och så kan du öppna kranen så den håller sig vid liv.
Har haft både en 625 Supercomp med enbart kick och en 660 smc, båda har behövt lite olika tekniker med kicken, 625 =dra ut choken, fullgas en gång, kicka runt tills du hör klicket, trampa till hela vägen ner utan att röra gasen=
660=samma procedur men den ville att man kickade runt ett halvt varv till efter decompklicket innan man kickade. Viktigt att aldrig gasa när du kickar. Om hojen blivit sur kan du kicka den torr genom att hålla in decompen HÅLLA FULL GAS och kicka 20 ggr, efter det kicka enligt ovan igen, fast utan choken. Gör man rätt är det inga problem.
Lycka till!
Skratta inte nu men jag hade samma historia med min 450.
Säljaren gled förbi och sparkade igång den på första kicken, jag kickade mig blå.
Nu till det fåninga: jag sitter uppe på tanken när jag kickar.
Känns HELT kraftlöst men den startar då. Har aldrig fattat varför det är så men det funkar varje gång.
Har haft både en 625 Supercomp med enbart kick och en 660 smc, båda har behövt lite olika tekniker med kicken, 625 =dra ut choken, fullgas en gång, kicka runt tills du hör klicket, trampa till hela vägen ner utan att röra gasen=
660=samma procedur men den ville att man kickade runt ett halvt varv till efter decompklicket innan man kickade. Viktigt att aldrig gasa när du kickar. Om hojen blivit sur kan du kicka den torr genom att hålla in decompen HÅLLA FULL GAS och kicka 20 ggr, efter det kicka enligt ovan igen, fast utan choken. Gör man rätt är det inga problem.
Lycka till!
Mest kraft i början av kickrörelsen = annan vinkel.
Eller så är det så att den jordar lite extra genom pungen. Kittlar det till lite när den brakar igång?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |