Andreas318
Ny medlem
Efter att ha läst LÄNGE om startproblem med LC4 hos våra vänner i staterna så har det blivit framsteg! Utan att jinxa det allt för mycket, så kan jag meddela att efter jag ställt ventilerna till lösa 0.15 istället för tighta 0.15, och gjort en fabriksinställing på förgasaren... Så startade den på 7-8 kicken, med antydan på liv på nästan varje kick WOOOT WOOOOT!!! Ska göra en mer utförlig inställning nu när jag förhoppningsvis får igång den.
Men glädjen blev kortvarig. Olja som hade runnit ut ur oljepåfyllningen i ramen när jag blödde systemet (ytterst lite såklart) för någon dag sen hade ju såklart kladdat ner avgasbandaget precis vid motorn. Tog kanske 30?... Sekunder av tomgång innan brandlarmet i garaget gick pga röken Jaja! SKITEN STARTADE!
För övrigt så märkte jag det redan förra gången när jag rullstartade den i en backe, och bara körde i kanske 3-4min. Motorn blev VARM. Nu när jag kickade igång den, efter 20-30 sekunders tomgång så kunde jag inte röra avgasröret alls nära motorn. Är det normalt för Lc4an? Min Drza innan hade en gradvis ökning i temperaturen, inte PANG, varm. Lc4an är givetvis bra mycket större och mer aggresiv än lilla 400'ans motor, men tänkte ändå höra med er om ni också upplever det som att era 625/640/660 blir varma väldigt fort. Hur vet man om vattenpumpen funkar? Eller rättare sagt, inte funkar? Ska montera en tempmätare snart, men vill ju ut och åka nu när den startade Leveranstider är... blä.
Den här rackaren är för övrigt jäkligt simpel och ball
http://img.photobucket.com/albums/v497/laromo/640 ADV/IMG_1434.jpg
Men glädjen blev kortvarig. Olja som hade runnit ut ur oljepåfyllningen i ramen när jag blödde systemet (ytterst lite såklart) för någon dag sen hade ju såklart kladdat ner avgasbandaget precis vid motorn. Tog kanske 30?... Sekunder av tomgång innan brandlarmet i garaget gick pga röken Jaja! SKITEN STARTADE!
För övrigt så märkte jag det redan förra gången när jag rullstartade den i en backe, och bara körde i kanske 3-4min. Motorn blev VARM. Nu när jag kickade igång den, efter 20-30 sekunders tomgång så kunde jag inte röra avgasröret alls nära motorn. Är det normalt för Lc4an? Min Drza innan hade en gradvis ökning i temperaturen, inte PANG, varm. Lc4an är givetvis bra mycket större och mer aggresiv än lilla 400'ans motor, men tänkte ändå höra med er om ni också upplever det som att era 625/640/660 blir varma väldigt fort. Hur vet man om vattenpumpen funkar? Eller rättare sagt, inte funkar? Ska montera en tempmätare snart, men vill ju ut och åka nu när den startade Leveranstider är... blä.
Den här rackaren är för övrigt jäkligt simpel och ball
http://img.photobucket.com/albums/v497/laromo/640 ADV/IMG_1434.jpg