Jag bytte kam på min 660 igår till rally-kammen men eftersom jag inte fått avgassystemet ännu så är detta enda modifieringen för tillfället.
Dock går den otroligt dåligt på botten och mellanregistret nu, om jag ligger i 80 på femman och ger mellangas så drar den inget alls, ger jag full gas så saktar den. Den misständer inte genom mellanregistret utan drar bara väldigt dåligt men tar sig sedan när varven ökar och går bra på höga varv. Den blev även väldigt svårstartad. Jag antar att den går för tunnt?
Jag har provat att skruva ut blandskruven två varv och det blev lite bättre men långtifrån bra. Ska jag flytta clipet på nålen ett hack eller två så den får ännu mer soppa? Är det bara loss med tanken osv och upp med locket på förgasaren så sitter nålen där?
Har jag förstått det rätt att den grövsta justeringen är att byta munstycke, sedan finlirar man lite med nålplaceringen och slutligen så är det sista lilla biten med justeringsskruven?
Sist jag höll på med förgasare var när jag körde moppe...
Tacksam för hjälp!
//Eric
Dock går den otroligt dåligt på botten och mellanregistret nu, om jag ligger i 80 på femman och ger mellangas så drar den inget alls, ger jag full gas så saktar den. Den misständer inte genom mellanregistret utan drar bara väldigt dåligt men tar sig sedan när varven ökar och går bra på höga varv. Den blev även väldigt svårstartad. Jag antar att den går för tunnt?
Jag har provat att skruva ut blandskruven två varv och det blev lite bättre men långtifrån bra. Ska jag flytta clipet på nålen ett hack eller två så den får ännu mer soppa? Är det bara loss med tanken osv och upp med locket på förgasaren så sitter nålen där?
Har jag förstått det rätt att den grövsta justeringen är att byta munstycke, sedan finlirar man lite med nålplaceringen och slutligen så är det sista lilla biten med justeringsskruven?
Sist jag höll på med förgasare var när jag körde moppe...
Tacksam för hjälp!
//Eric