Ktm 660

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Skall luftskruven sticka ut ur förgasaren? I instruktionsboken ser man att det kommer ur sitt hål på framsidan av förgasaren, men min syns inte till. Kan det vara så att jag har tappat min luftskruv helt enkelt? Kan sticka upp en skruvmejsel typ 3-4 cm i hålet. Hittar inte specialverktyget som visas instruktionsboken...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Henkepenk skrev:
2630048 Skall luftskruven sticka ut ur förgasaren? I instruktionsboken ser man att det kommer ur sitt hål på framsidan av förgasaren, men min syns inte till. Kan det vara så att jag har tappat min luftskruv helt enkelt? Kan sticka upp en skruvmejsel typ 3-4 cm i hålet. Hittar inte specialverktyget som visas instruktionsboken...

Du kan komma hit så jämför vi med min. Hade du fått fel munstrycke??

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Rasorblade skrev:
2630196 Du kan komma hit så jämför vi med min. Hade du fått fel munstrycke??

Ja, jag hade 188. Skulle haft 175. Fast efter vad man har läst så kanske det är onödigt högt det med...

Har fixat lågfarten nu iaf. Får åka och skaffa en luftskruv imorrn.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Tja. ingen som har en hast.mätare till en 660 -04 o sälja??
min display har gått sönder.
helst runt 350 mil som min hade gått.

mvh// Mange

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
M A N G E skrev:
2630431 Tja. ingen som har en hast.mätare till en 660 -04 o sälja??
min display har gått sönder.
helst runt 350 mil som min hade gått.

mvh// Mange

Juste hur är det med dig. Läste för ganska länge sen att du åkt omkull ordentligt. Är du hel eller läker du fortfarande?

Blir nog svårt det där med mätaren men man får önska dig lycka till och krya på dig :pannkyss

Mvh/Oskar

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Henkepenk skrev:
2630206 Ja, jag hade 188. Skulle haft 175. Fast efter vad man har läst så kanske det är onödigt högt det med...

Har fixat lågfarten nu iaf. Får åka och skaffa en luftskruv imorrn.

Jag har åkt med akra helsystem och rallykam, med 172 (hmm eller var det 175?! Finns det ens 172? Jag kanske såg fel nu när jag kollade sist..) i huvudmunstycke.
När jag ändå skriver det så passar jag på att fråga, vad bör man ha om man ska åka med orginalavgas?

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
skoteridioten skrev:
2630831 Jag har åkt med akra helsystem och rallykam, med 172 (hmm eller var det 175?! Finns det ens 172? Jag kanske såg fel nu när jag kollade sist..) i huvudmunstycke.
När jag ändå skriver det så passar jag på att fråga, vad bör man ha om man ska åka med orginalavgas?

Min gick bäst med 165 "orig ostrypt" men orig systemet + rallykam, försökte köra med 168 men det var inte samma klipp och stiftet såg bättre ut. Nu när jag satte på det grövre röret i fram så satte jag i 168 dock var orig dämparen kvar för att jag hann inte ta bort de förbannade strypningarna i andra dämparen. Stiftet så bra ut även här säkert pga 168 + grövre röret. Har inte hunnit pröva helsystemet fullt ut med 168 och 48 i lågfart! P.s bytte till 48 efter jag bytt till rallykammen!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2630884 Min gick bäst med 165 "orig ostrypt" men orig systemet + rallykam, försökte köra med 168 men det var inte samma klipp och stiftet såg bättre ut. Nu när jag satte på det grövre röret i fram så satte jag i 168 dock var orig dämparen kvar för att jag hann inte ta bort de förbannade strypningarna i andra dämparen. Stiftet så bra ut även här säkert pga 168 + grövre röret. Har inte hunnit pröva helsystemet fullt ut med 168 och 48 i lågfart! P.s bytte till 48 efter jag bytt till rallykammen!

Vad är det för strypning i orginaldämpen. Är det bara gnistskyddet eller är det något mer?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2630978 Vad är det för strypning i orginaldämpen. Är det bara gnistskyddet eller är det något mer?

Nja det skulle väl vara det ca 15cm smala röret inuti som sitter fastsvetsad i mynningen!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2631288 Nja det skulle väl vara det ca 15cm smala röret inuti som sitter fastsvetsad i mynningen!

hmm kan det verkligen strypa något? Kan inte va många hk som går förlorade. Om man kapar röret blir den mycket mer högljud då?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
NisseNutz skrev:
2631307 hmm kan det verkligen strypa något? Kan inte va många hk som går förlorade. Om man kapar röret blir den mycket mer högljud då?
Sågar du bara bort röret kommer den att låta burkigt utan att du tjänar särskilt mycket effekt.Gör ett nytt rör(perforerat)till bakgaveln som passar mot röret i dämparen och ta stoppning runt så blir det som ett slipon av "raktigenommodell".Eller byt ljuddämpare.Original kan vara bra att ha ibland.

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Kan man på nått sett få en 625:a 04 typad för två personer?
Och isåfall hur går man tillväga?
Tråkigt om man skulle bli stoppad när man skjutsar, bättre vara på den säkra sidan, för de kan väl inte kosta så mkt..?!..

Mvh // frajje

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
NisseNutz skrev:
2631307 hmm kan det verkligen strypa något? Kan inte va många hk som går förlorade. Om man kapar röret blir den mycket mer högljud då?

Hade du inte ett till originalrör fast med mindre stoppning...:va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
frajje skrev:
2631484 Kan man på nått sett få en 625:a 04 typad för två personer?
Tråkigt om man skulle bli stoppad när man skjutsar, bättre vara på den säkra sidan, för de kan väl inte kosta så mkt..?!..

Mvh // frajje

Det är ju en annan bakram på -05 en 625 -04 är helt enkelt inte byggd för att skutsa! Enda sättet skulle va att bygga om den och regga som nått :va

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
frajje skrev:
2631484 Kan man på nått sett få en 625:a 04 typad för två personer?

Mvh // frajje

Som sagt, mecka på en bakram från 05. Gör det i vilket fall som helst om du nu skjussar för det finns en anledning till varför <- 04 inte är inreggade för 2 pers...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
källholm skrev:
2631738 Någon som vet om det går o montera en EXE bakskärm på en 660????????
:va

fanns det inte en bild tidigare i tråden där nån gjort det? va mycket jobb dock vill jag minnas!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept