Ktm 660

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Rumpel skrev:
2631846 Ingen som vet vad det är rekommenderat däcktryck i ett par dunlop slicks?
Allt beror på temperatur, underlag, typ av körning etc. Men 1.7 är väl bra.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Någon som hunnit snickrat ihop någon ny bakdel än? Har "cross stänkan" + en ufo/exc universal flärp idag men vill använda mitt diodlyse istället. Vill ha en så laglig/snygg bakdel som det går. Är det ok att fästa en liten röd reflex på nr. skylten under skattemärket exempelvis?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2634151 Någon som hunnit snickrat ihop någon ny bakdel än? Har "cross stänkan" + en ufo/exc universal flärp idag men vill använda mitt diodlyse istället. Vill ha en så laglig/snygg bakdel som det går. Är det ok att fästa en liten röd reflex på nr. skylten under skattemärket exempelvis?

Har blivit stoppad ett flertal ggr och ingen har sagt ngt om just reflexen. allt annat har de klankat på men inte just reflexen...:confused: :va

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Rasorblade skrev:
2634266 Har blivit stoppad ett flertal ggr och ingen har sagt ngt om just reflexen. allt annat har de klankat på men inte just reflexen...:confused: :va

Du har väl haft tur då de inte kunnat reglerna helt!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
bör man bestycka om förgasaren så här på hösten?
jag är ute och kör med min nästan varje dag och jag har inte märkt någon skillnad i effekt. Går varken bättre eller sämre. Behöver jag inte bry mig då?

Det är förjävla bra fäst ute nu. Igårkväll hade jag i fotpinnarna i rondeller. Det var runt 23 tiden på kvällen. Mc-säsongen måste va rekordlång detta år!!!

I helgen blir det nog inhandling av en R1'a. Hoppas att vädret håller i sig då så att man kan ösa med den också.

Nån jävel har brutit av ena bakblinkersen på min 660. Någon som har koll på vad det kostar att köpa nya blinkers orginal resp vad miniblinkers kostar. Kanske borde byta när det ändå är paj.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
bmwjohan skrev:
2636189 bör man bestycka om förgasaren så här på hösten?
jag är ute och kör med min nästan varje dag och jag har inte märkt någon skillnad i effekt. Går varken bättre eller sämre. Behöver jag inte bry mig då?

Det är förjävla bra fäst ute nu. Igårkväll hade jag i fotpinnarna i rondeller. Det var runt 23 tiden på kvällen. Mc-säsongen måste va rekordlång detta år!!!

I helgen blir det nog inhandling av en R1'a. Hoppas att vädret håller i sig då så att man kan ösa med den också.

Nån jävel har brutit av ena bakblinkersen på min 660. Någon som har koll på vad det kostar att köpa nya blinkers orginal resp vad miniblinkers kostar. Kanske borde byta när det ändå är paj.

Om du byter så köper jag mer än gärna en blinker av dig. Min vänster bak är av :mad:. Men orginal är väl inte så stora? Iofs så är kanske miniblinkers billigare och då är ju valet enkelt :)

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
bmwjohan skrev:
2636189 bör man bestycka om förgasaren så här på hösten?

Köp blinkers som sitter på nya 525. Samma form men lite mindre i storleken :tummenupp Kostar nog runt en hundring styck om jag inte minns fel.

NisseNutz skrev:
2636196 Om du byter så köper jag mer än gärna en blinker av dig. Min vänster bak är av :mad:. Men orginal är väl inte så stora? Iofs så är kanske miniblinkers billigare och då är ju valet enkelt :)

Originalen är stora :tungan

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Aphex skrev:
2636240 Köp blinkers som sitter på nya 525. Samma form men lite mindre i storleken :tummenupp Kostar nog runt en hundring styck om jag inte minns fel.

Originalen är stora :tungan

Ok då :arsele men men jag måste hålla budgeten nere på mitt hojjande. Har inte riktigt råd med allt :rolleyes: Har råd att byta kedjan nu och kanske ett par backspeglar till ktmen om jag har tur.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
NisseNutz skrev:
2636250 Ok då :arsele men men jag måste hålla budgeten nere på mitt hojjande. Har inte riktigt råd med allt :rolleyes: Har råd att byta kedjan nu och kanske ett par backspeglar till ktmen om jag har tur.

Jo känner igen det där. Listan på vill ha prylar tar aldrig slut :)

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Aphex skrev:
2636268 Jo känner igen det där. Listan på vill ha prylar tar aldrig slut

Jag har ingen sån lista faktiskt. Min lista har jag fått från farsan där han säger vad jag MÅSTE ha för att han ska släppa ut mig på vägen. Han gillar absolut inte min körstil och ännu mindre att jag byter upp mig.

Sen blir han jävligt nervös när jag snackar om en wheeliemaskin och kollar på snubbar som slangar på internet hela tiden. Han förstår ju varför jag köpte motard.

Och om han märker att jag kör den ostryp så :jisses :6surkart :hördu :fatta! :ajjabajja :4skrika :mattias

Och då låser han den och då blir jag :tummenner :finger :censored :6surkart

typ...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2636320 Jag har ingen sån lista faktiskt. Min lista har jag fått från farsan där han säger vad jag MÅSTE ha för att han ska släppa ut mig på vägen. Han gillar absolut inte min körstil och ännu mindre att jag byter upp mig.

Sen blir han jävligt nervös när jag snackar om en wheeliemaskin och kollar på snubbar som slangar på internet hela tiden. Han förstår ju varför jag köpte motard.

Och om han märker att jag kör den ostryp så :jisses :6surkart :hördu :fatta! :ajjabajja :4skrika :mattias

Och då låser han den och då blir jag :tummenner :finger :censored :6surkart

typ...

Klok farsa du har, för inte vill du ha förlängning av kortet om du blir stoppad?

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Nån som har gjort ngt för o få lite bättre bett i orginalbromsen (fram). Tycker den e ngt sumpig.:huvet
Bättre belägg etc... Eller ska man gå på ett helt nytt kitt?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Såja. Då var man ägare till en 660-05. Motard är skoj:tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2637029 Klok farsa du har, för inte vill du ha förlängning av kortet om du blir stoppad?

Nej det är sant men jag tror inte chansen är så stor att jag råkar ut för det pga avstrypt hoj. Skulle väl vara för att jag kör som en galning och den enda hastighetsbegränsningen jag håller är 30 utanför skolor.

Förstår farsan helt, men jag är så fartgalen så jag vill gärna ha den ostrypt. Älskar vridet i 660'n (har bara smygkört lite grann)

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
vikten

tjena!!
läste lite i användar handboken om min 660-05:a...där står de att den väger 134kg
men de är ju 4 kilo mindre än 06:an nån som har en aning vad de kan bero på eller de är bara ett tryck fel? ska ju vara samma hoj?:confused:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bullet ride skrev:
2638823 tjena!!
läste lite i användar handboken om min 660-05:a...där står de att den väger 134kg
men de är ju 4 kilo mindre än 06:an nån som har en aning vad de kan bero på eller de är bara ett tryck fel? ska ju vara samma hoj?:confused:

He he de har väl hällt i tunnare olja i motorn, ingen stoppning i sadeln, fyllt helium i däcken!!!! :D

Nä jag vet faktiskt inte!

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
källholm skrev:
2631738 Någon som vet om det går o montera en EXE bakskärm på en 660????????
:va
Tänkte "kapa sönder" min bakram å styra till det lite i vinter på min.. Får jag det å funka så hojtar ja ;)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept