Ktm 660

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
en fråga till, hur stor skillnad i körglädje är det igentiligen på en 640 å en 660.. jag har fått för mig att jag ska ha en 660, annars kommer jag ångra mig.. men det går betydligt lättare att fynda en 640.. ska man vara Småläning och nöja sig med en 640 eller skulle jag ångra mig?

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Fick ingen instruktionsbok när jag köpte hojjen :mad: . Behöver veta 2 saker för tillfället.

1. Hur mycket olja ska det va i motor resp. ram när jag ska byta?
2. Hur hårt ska kedjan vara spänd? Antar att den ska nudda svingen eller ?

Finns det nån användarhandbok i pdf eller nåt på nätet ?

Blev visst 3 frågor :va

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Juha-p skrev:
2645460 Fick ingen instruktionsbok när jag köpte hojjen :mad: . Behöver veta 2 saker för tillfället.

1. Hur mycket olja ska det va i motor resp. ram när jag ska byta?
2. Hur hårt ska kedjan vara spänd? Antar att den ska nudda svingen eller ?

Finns det nån användarhandbok i pdf eller nåt på nätet ?

Blev visst 3 frågor :va

1,3 I Motorn
0,6 I Ramen

Tryck 30 mm bakom släpskyddet på undersidan av svingen ,då skall kedjan gå att trycka upp emot svingen,hojen på sidostödet.

Lelles brukar ha PDF:er på hemsidan,dock får man regga sig.

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Långa farbron skrev:
2645495 1,3 I Motorn
0,6 I Ramen

Tryck 30 mm bakom släpskyddet på undersidan av svingen ,då skall kedjan gå att trycka upp emot svingen,hojen på sidostödet.

Lelles brukar ha PDF:er på hemsidan,dock får man regga sig.

Tackar o bockar :Bugar

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bazooka skrev:
2645447 en fråga till, hur stor skillnad i körglädje är det igentiligen på en 640 å en 660.. jag har fått för mig att jag ska ha en 660, annars kommer jag ångra mig.. men det går betydligt lättare att fynda en 640.. ska man vara Småläning och nöja sig med en 640 eller skulle jag ångra mig?

Om du ens ska kolla på en 640 se då till och hitta någon som förgasaren är bytt på samt att rör monterat! Kommer inte överens med chassit på 640 men visst kommer du tröttna på 640 om du testar en 660!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Gnutten skrev:
2645505 Om du ens ska kolla på en 640 se då till och hitta någon som förgasaren är bytt på samt att rör monterat! Kommer inte överens med chassit på 640 men visst kommer du tröttna på 640 om du testar en 660!
som jag tänkte.. lika bra att ta en 660 direkt.. skulle säkert ångra mig annars..!! vad e rimliga pengar för en sån nu i lågsesongen? typ en 03 eller 04.. vet att det e svårt att besvara på, men ca...
jag kan lägga in 2 annonser... vad tycker ni om dom?

http://www.blocket.se/vi/10088110.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/10208540.htm?ca=17_s

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Bazooka skrev:
2645519 som jag tänkte.. lika bra att ta en 660 direkt.. skulle säkert ångra mig annars..!! vad e rimliga pengar för en sån nu i lågsesongen? typ en 03 eller 04.. vet att det e svårt att besvara på, men ca...

Ingen av dom har något slipon och ljudet vill man ju åt så det blir ju några tusen till.

Dessutom är det två olika modeller,den med heftiga dekaler är den nyaste dvs en -05,den andra är en -04 uttagen -05.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Bazooka skrev:
2645519 som jag tänkte.. lika bra att ta en 660 direkt.. skulle säkert ångra mig annars..!! vad e rimliga pengar för en sån nu i lågsesongen? typ en 03 eller 04.. vet att det e svårt att besvara på, men ca...

* Aldrig klotad, bakhjulskörd eller repad :rolleyes:
Köper heldre en dyrare hoj eller en i sämre skick där säljaren är ärlig. :mattias

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Långa farbron skrev:
2645532 Ingen av dom har något slipon och ljudet vill man ju åt så det blir ju några tusen till.

Dessutom är det två olika modeller,den med heftiga dekaler är den nyaste dvs en -05,den andra är en -04 uttagen -05.
mm det vet jag om...! ser att det skiljer en del.. men tänkte bara hur priserna låg till på dom.. billigt, dyrt eller ok?

Pille: håller med dig på så vis, men -04 ser jävligt fräch ut..!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Bazooka skrev:
2645576 mm det vet jag om...! ser att det skiljer en del.. men tänkte bara hur priserna låg till på dom.. billigt, dyrt eller ok?

Pille: håller med dig på så vis, men -04 ser jävligt fräch ut..!

Har sett -04 i prisklassen mellan 47-55 000.

Jag gav 59 000 för min -05 uttagen -06 med 220 mil på mätaren komplett med slipon och kraschpuckar i höstas.

Bifogat

• CIMG0711 (Medium).JPG
    CIMG0711 (Medium).JPG
    108.2 KB · Visningar: 125
  • CIMG0712 (Medium).JPG
    CIMG0712 (Medium).JPG
    96.9 KB · Visningar: 105

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
hojt, jag går och fundrar lite på om jag ska försöka klämma på sxplast dvs, tank, vingar, sadel och bakskärm på min 660...
som jag förstått det är det enda som behöver göras en bakram och ha lite värmepistol och tålamod med tanken.

mitt problem, skulle behöva alla mått till bakramen på sxen så jag kan modda till fästena så den passar i 660ramen!

nån som sitter inne på dom eller kan få tag i dom lite smidigt? vore gryymt tacksam så jag får nåt att göra i vinter :)
vorlktm01.jpg

och

vorlktm02.jpg

det är ju porr!

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Håller med långa farbrorn!

Hur länge har du tänkt att ha hojen?

Tänker på ena annonsen ang det där med aldrig bakhjulskörd, snacka om BS för hur man än håller på så är det svårt att hålla framhjulet i backen!

Nä ha is i magen istället så kommer det objekt med slip-on mm!

Last edited:

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Var får man tag på dessa ljuddämpare, e väl x-racing ? Har försökt leta på nätet utan resultat.

Edit: Dom som långa farbrorn har.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Gnutten skrev:
2645603 Håller med långa farbrorn!

Hur länge har du tänkt att ha hojen?

Tänker på ena annonsen ang det där med aldrig bakhjulskörd, snacka om BS för hur man än håller på så är det svårt att hålla framhjulet i backen!

Nä ha is i magen istället så kommer det objekt med slip-on mm!
det e sant.. om man inte kan pruta ner den som fan... + att jag behöver bli av med min innan..

men hur stor skillnad är det med en orginal burk å ett slipon? en kompis hade en XR650 å det var nåt blaha blaha typ orginal rör på, men det lät som satan.. jag skulle typ inte vilja köra min sv utan slipon.. är det lika farligt på 660?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bazooka skrev:
2645622 det e sant.. om man inte kan pruta ner den som fan... + att jag behöver bli av med min innan..

men hur stor skillnad är det med en orginal burk å ett slipon? en kompis hade en XR650 å det var nåt blaha blaha typ orginal rör på, men det lät som satan.. jag skulle typ inte vilja köra min sv utan slipon.. är det lika farligt på 660?

Varför skulle du köra utan slip-on? :va
Nä du vinner inte så mkt dock ev något med Akra. Med det är ljudet man vill år så det är så skönt, dock när det är lagom. Sebring Hunter kan du vara utan för det låter som fan iallafall det som satt på cervantes 660 innan han sålde den!

tåberg skrev:
2645589 h
vorlktm01.jpg

och

vorlktm02.jpg

det är ju porr!

Fan nu blir jag lite småsur på mig själv att jag inte bjöd 4000:- för dem på Ebay! :rolleyes:

Nice!

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Bazooka skrev:
2645622 det e sant.. om man inte kan pruta ner den som fan... + att jag behöver bli av med min innan..

jag bytte ut min strippade org dämp mot en ostrippad för jag tyckte den lät för mkt :rolleyes:

Och jag kör med slipon på min CBR. Tycker 660 låter skönt utan slipon också, men det kanske bara är jag :gnissla

Köpte min 660 -04 för 43000. Hade en jävla tur men priset är inte helt orimligt. Men du bör inte behöva ge mer än 50 000 för en 04 tycker jag.

Gnutten skrev:
2645378 Du sätt på offroadhjul till våren så ska vi ta en tur kring sörmland du & jag så får vi se hur mkt du vågar ladda! :D

Om jag hade råd med offroad däck skulle jag gjort det :) men jag vågar gasa, tro mig. Kört cross i två år och har nästan levt på två motoriserade hjul sen jag var 10 bast :yoparty

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gnutten skrev:
2645637

Fan nu blir jag lite småsur på mig själv att jag inte bjöd 4000:- för dem på Ebay! :rolleyes:

Nice!

Tror Superbike hade ett beg. sådant helsystem, dock lite skrapat.
Vet inte om de har kvar det, det var ju ett tag sedan:va

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gnutten skrev:
2645637Nä du vinner inte så mkt dock ev något med Akra. Med det är ljudet man vill år så det är så skönt, dock när det är lagom. Sebring Hunter kan du vara utan för det låter som fan iallafall det som satt på cervantes 660 innan han sålde den!
Dubbla Hunter låter inte så mycket. Ett ganska trevligt ljud som nog t.o.m. är besiktningsbart utan dB-pluggar (har dock ej kollat med mätare ännu). Jag kör med Hunterdämpare i titan på mitt nya rejssystem. Enkelsystemen är ljudligare av vad jag kan minnas - det är ju samma volym som ska ut i bara ett rör...

Och så det gamla Twin Titan låter ju en del (det som finns på bilden). Dämpare modell ärtrör har ju lite svårt att absorbera ljudet :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2645846
Om jag hade råd med offroad däck skulle jag gjort det :) men jag vågar gasa, tro mig. Kört cross i två år och har nästan levt på två motoriserade hjul sen jag var 10 bast :yoparty

He he hur många träd ligger längst crossbanan? :D

TomK skrev:
2646035 Dubbla Hunter låter inte så mycket. Ett ganska trevligt ljud som nog t.o.m. är besiktningsbart utan dB-pluggar (har dock ej kollat med mätare ännu). Jag kör med Hunterdämpare i titan på mitt nya rejssystem. Enkelsystemen är ljudligare av vad jag kan minnas - det är ju samma volym som ska ut i bara ett rör...

Och så det gamla Twin Titan låter ju en del (det som finns på bilden). Dämpare modell ärtrör har ju lite svårt att absorbera ljudet :)

Jo det var singelmodellen han hade som lät för jävligt!!

Rasorblade skrev:
2646011 Tror Superbike hade ett beg. sådant helsystem, dock lite skrapat.
Vet inte om de har kvar det, det var ju ett tag sedan:va

Nja nu har jag nyss monterat ett helsystem men lite lockade med dubbla dämpare! Nej jag vill inte ha någon -05 el -06!! :D

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...