Ktm 660

Hi-ho

Guest
<<JOHAN>> skrev:
2646757 angående priset då, vad tycker ni?
:rolleyes: kickandet ligger också och grämer mig i bakhuvudet, inte själva kickandet utan om jag någonsin kommer att få in snitsen på det e ju ingen tung viktare direkt.

Alla oroar sig för det där med kickandet, och visst är det lite svårt i början, men så är det väl med allt.
Det handlar om att få in rätt teknik, så det är inte kraften som är avgörandet..

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
<<JOHAN>> skrev:
:rolleyes: kickandet ligger också och grämer mig i bakhuvudet, inte själva kickandet utan om jag någonsin kommer att få in snitsen på det e ju ingen tung viktare direkt.

Jag 17år, med mina 64kg kickar utan probs igång min 660 -04. Absolut inget att oroa sig för. Gäller bara att hitta rätt kompläge vilket tog ca 5 minuter att lära sig.

Att kicka 660 enstånka är manligt :yoparty

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
ahh vafan el start e för kärringar:tungan skämt och sido. blir nog 660
frågan e om det är ok pris vad tycker ni. vet att man kan hitta beg billigare, men kul att vara första ägare någon gång :)

har läst lite om skillnaderna på 625/660
Och vad jag förstått så väljer man 625 om man inte vill kicka, för övrigt så går dom lika om man inte jämför på pappret.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2646437 He he hur många träd ligger längst crossbanan? :D

:7peta Nu ska vi inte vara sånna. Körde faktiskt riktigt bra och gjorde aldrig någon större krash än att sladda runt i en kurva. Hur länge har du kört cross?

<<JOHAN>> skrev:
2646842 ahh vafan el start e för kärringar:tungan skämt och sido. blir nog 660
frågan e om det är ok pris vad tycker ni. vet att man kan hitta beg billigare, men kul att vara första ägare någon gång :)

har läst lite om skillnaderna på 625/660
Och vad jag förstått så väljer man 625 om man inte vill kicka, för övrigt så går dom lika om man inte jämför på pappret.

Jag kan inte uttala mig om priset då jag ej vet helt säkert men det låter ganska billigt i mina öron. I say Go for it :tummenupp

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
NisseNutz skrev:
2645846

Köpte min 660 -04 för 43000. Hade en jävla tur men priset är inte helt orimligt. Men du bör inte behöva ge mer än 50 000 för en 04 tycker jag.
hur i helvete hittar du en för 43? hur mycket hade den gått? varför så billig?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2646850 :7peta Nu ska vi inte vara sånna. Körde faktiskt riktigt bra och gjorde aldrig någon större krash än att sladda runt i en kurva. Hur länge har du kört cross?

Kört å kört, motionstävlade enduro -95 till -00 sen blev det dyrt med enduro + LV hoj så enduron fick ligga på hyllan! Har inte haft nåt intresse av ren crossåkning! Haft blandade LV hojar från -96 tills nu. Så tekniskt sett så borde du vara betydligt bättre än mig på att köra hoj men vi får väl försöka åka nå grus också nästa år!

Bifogat

• Gruskörning.jpg
    Gruskörning.jpg
    129 KB · Visningar: 115

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
<<JOHAN>> skrev:
2646588 har fått ett erbjudande på en 660 -06 ny, för 69000:-
Bör jag ta det?
Skit va sugen jag e, men den e helt original så man få ju kosta på dämpare.
om man nu behöver byta dämpare? hur mycket effekt skillnad gör det?
:rolleyes: :confused:

Borde de inte skicka med presentkort på -06 nu, eller var det Beviks som ska sälja hojen?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Bazooka skrev:
2647114 hur i helvete hittar du en för 43? hur mycket hade den gått? varför så billig?

Den har gått ca 900mil. Han skulle flytta till australien och sålde sin bil medans jag var där och kollade på hojen :näsblod

Han sålde lägenheten 3 dagar senare

Sned blinkers vänster bak och sen var kedjan slut och måste bytas.

Som sagt hade en jävla tur. Kanske till och med tjänar pengar på den beroende på hur länge jag har kvar den :tummenupp men jag blir grymt glad om det går jämnt ut :)

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2647164 Kört å kört, motionstävlade enduro -95 till -00 sen blev det dyrt med enduro + LV hoj så enduron fick ligga på hyllan! Har inte haft nåt intresse av ren crossåkning! Haft blandade LV hojar från -96 tills nu. Så tekniskt sett så borde du vara betydligt bättre än mig på att köra hoj men vi får väl försöka åka nå grus också nästa år!

Njae, det vet jag inte om jag är bättre då. Men gasa vågar jag iaf sen får det bära eller brista :D

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
<<JOHAN>> skrev:

Får du med presentkortet på 9000:- i det priset? I så fall är det riktigt bra.
Annars sådär, då fick jag bättre! :)

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
<<JOHAN>> skrev:
2648755 hade en 640 får 2 år sedan med sebring och tm40 förgasare.
Funderar på bla TM40 till min 640 i vinter, är det något att ha, stor skillnad mot orginal? *kidnappar 660 tråden* :p

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept