Ktm 660

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Jag ska köpa en ny brödrost, tror ni att den passar i mitt hus.. Den gamla rosten var cromad och den nya är lackad.. Eller ska jag slipa ner det nya å croma? :va ;)
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Jag ska till att köpa nytt slipon till min 660 -06 nu, och eftersom den inte rullat en mil än så, har jag fått råden att köra hojen en 100mil, innan jag sätter på dämparna!
Tänkte bara höra vad ni säger/tycker?
Och ingen som vet svaret på mitt förra inlägg?:rolleyes:
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag ska köpa en ny brödrost, tror ni att den passar i mitt hus.. Den gamla rosten var cromad och den nya är lackad.. Eller ska jag slipa ner det nya å croma? :va ;)

Alltså det bästa du kan göra är att åka till närmaste ko-hage, sno lite skinn från någon ko och klä in brödrosten med. Du kommer få en nice finish och en behaglig doft varje gång du använder brödrosten. OBS! Använd ej trälim har testat det med dåligt resultat!

:confused:

:crash

Jag ska till att köpa nytt slipon till min 660 -06 nu, och eftersom den inte rullat en mil än så, har jag fått råden att köra hojen en 100mil, innan jag sätter på dämparna!
Tänkte bara höra vad ni säger/tycker?
Och ingen som vet svaret på mitt förra inlägg?:rolleyes:

Luftfiler är väl allt från 200-1000 kr. Kör med orginaldämparna i början inte bara för motorns skull utan du kommer bli så överlycklig sen när du får höra det riktiga ljudet! :tummenupp

Förlåt då jag ska väl hålla tyst i fortsättningen.

Vi har detta forum för att snacka, dela med oss av erfarenheter, lära oss saker osv. Sen om någon bakfull grabb klagar så är det hans problem :)
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Man kan spackla om man inte vill svetsa :)

Jo men hur blir den när man lackar det då? Vid pulverlackning så laddas fälgen negativt och "färgen" positivt. På så sätt dras de till varandra men om man spacklar så leder ju inte den biten ström. Men har funderat på kemiskmetall, tror ni det funkar?
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Jo men hur blir den när man lackar det då? Vid pulverlackning så laddas fälgen negativt och "färgen" positivt. På så sätt dras de till varandra men om man spacklar så leder ju inte den biten ström. Men har funderat på kemiskmetall, tror ni det funkar?

Tennspackla?

Har för mig att det är det man ska göra om man ska pulverlacka något. För vanligt spackel funkar inte.. Kemisk metall vettetusan?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jo men hur blir den när man lackar det då? Vid pulverlackning så laddas fälgen negativt och "färgen" positivt. På så sätt dras de till varandra men om man spacklar så leder ju inte den biten ström. Men har funderat på kemiskmetall, tror ni det funkar?

Aja missa att det skulle vara pulverlack,kolla med firman som skall göra det vad dom rekomenderar,kanske har dom en bra lösning ?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Herregud är det så djupa repor att du måste svetsa?

Nja jag skulle lägga pengarna på nåt annat! :rolleyes:

dem är inte så djupa men jag är ju perfektionist också. Ska slipa lite själv för att se hur det blir.

tack för alla hjälpsamma svar :)
 
Last edited:

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Ska du spackla så är det tennspackling eller svetsning.. funkar inte med nått annat,,

Ja godset laddas positivt / negativt beroende på för typ av box.. finns både friktion och elstat .. :p
 

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
sävsjö
Hoj
KTM 660 -04
vet ni vart man kan få tag på skydd till hojen? jag ha fått för mig att jag ska börja tricksa men min skönhet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top