Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
hmm när man kör hoj från skola kör man väl ofta 75o eller liknande?

saxat från VV

*Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm3.
*Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
*Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.

De e ju bara på sista punkten det skiter sig på. 660'n har ju 0,18kw/kg

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
HAHA, mjoo, naah, JAG har då aldrig setyt en mellanklass hoj som är på körskolar som är på 750cc...Men kanske finns, någon? Alla jag sett är 600 eller max 650, ibland är det tillochmed under 600...Men över 650 har jag aldrig sett...!

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Mm, eller jag som aldrig vaknat;)...

Men ring till din lokala trafikskola du när våren börjar närma sig och boka upp en tid för provning av deras hoj! Det är mitt tips, tråkigt som en stallkamrat inte skulle få köra upp;=)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Och varför skulle han bli misstänksam när det är över 650cc? har kommit in på detta problem en gång tidigare och då sa flera att de klarat sig på en 660? :va

Fan va jobbigt! Varför kunde inte KTM reggat 660'n med 21kw istället för 24 :mad: De e ju ändå ingen som kör de strypta.

He he sen ska du lyckas klara av att behålla kortet under sommaren också! :D

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Ring och snacka med Pedalens Körskola. Jag tyckte dom va bra.:tummenupp

VA!!?? jag var ute och tittade på när min polare hade lektioner där, FY FAAN va de försöker kläma ur de stackarna stålar!

Polaren hade beställt fem lektioner men efter dem hade han inte gjort något annat kört konbana. Som han förövrigt klarade felfritt efter andra lektionen :mad:
Sen tog han två lektioner till och efter de så ville skolan att han skulle ta ännu fler, men då gav han dem fingret och sket fulltsändigt i va de sa och fixade uppkörning själv

men men, kan ju höra med dem. Men jag tänker då aldrig betala ett öre till dem. känner inte för att sponsra en skola som iprincip blåst min polare.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kolla om inte nån kan låna ut en 625:a annars, reggad på 20,6 kW och väger mer än 660:n men det är ju i princip samma hoj att köra ändå, så kör du inte upp på en helt främmande hoj i alla fall...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kolla om inte nån kan låna ut en 625:a annars, reggad på 20,6 kW och väger mer än 660:n men det är ju i princip samma hoj att köra ändå, så kör du inte upp på en helt främmande hoj i alla fall...

Ha ha ha :rofl försök att hitta en 625 som är strypt fortfarande!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ha ha ha :rofl försök att hitta en 625 som är strypt fortfarande!

Svårt att åtgärda det på en timme... :rolleyes:

Sen vet jag inte, monterar de ner hojen och kollar om det verkligen sitter andra munstycken i förgasaren än vad fabriken levererar? :va Det gjorde de inte på de mellanhojar som körde upp när jag tog kort.

EDIT: Hur ofta hittar man en 660 som fortfarande är strypt då?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Svårt att åtgärda det på en timme... :rolleyes:

Sen vet jag inte, monterar de ner hojen och kollar om det verkligen sitter andra munstycken i förgasaren än vad fabriken levererar? :va Det gjorde de inte på de mellanhojar som körde upp när jag tog kort.

EDIT: Hur ofta hittar man en 660 som fortfarande är strypt då?

Nja jag hade min 660 strypt i 4 mil för det var jobbigt att försöka slanga strypt!

Vette f*n hur de kollar, de kanske provkör hojen innan?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Nej, dom provar inte, dom kollar på appret så det stämmer...Och när dom väl kollar, då KOLLAR dom ALLT! Det var därför jag ville varna NisseNutz!

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Nja jag hade min 660 strypt i 4 mil för det var jobbigt att försöka slanga strypt!

Vette f*n hur de kollar, de kanske provkör hojen innan?

Jag lånade ut min 660 till en som körde upp.(finns en tråd om det)

Uppkörningssnubben provade hojen en sväng och när han kom tillbaka så flinade han och sa: Du, den svarar rätt bra på gasen, sen flinade han igen...

Gick förövrigt bra för killen som körde upp.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04

Uppkörningssnubben provade hojen en sväng och när han kom tillbaka så flinade han och sa: Du, den svarar rätt bra på gasen, sen flinade han igen...

Vet en som också kört upp på 660 och även jag gjort det, enda vv gubben gjorde var att kolla i reg pappret!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00

Det vore ju klockrent, och jag har aldrig hört eller sätt någon vv gubbe kolla nått annat än papprena en snabbis. Så om den är ostrypt är inga probs, jag kan ju hantera hojen. Det går ju ut på att ta det lugnt.

Har kört 1000mil på sporthoj och bara klotat en gång och det var för att jag blev övermodig när jag skulle stunta.

Men skulle det vara en nitisk jävel som tar fram miniräknare är jag ju körd :(

Skulle gärna låna en 625 men känner ingen som kör en och än mindre någon som vill låna/hyra ut en.

Jag skriver givetvis på papper att om jag klotar när jag kör den så betalar jag för reparation.

Kan du möjligen länka till den tråden? skulle vara intressant att läsa :)

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
När jag ska pulverlacka mina fälgar så blästras dem ju först. Men på framfälgen har jag ett par smårepor. Hur ska jag göra för att få det snyggast tror ni?

Om fälgarna är alu kanske man kan blästra fälgen först för att sedan svetsa på lite material sen slipa ner det igen?

Jag har egentligen ingen aning hur jag ska bära mig åt men känns mycket dumt att lägga ner pengar på lackning av en fälg med repor. Fast om det inte går att göra något åt så får det väll bli så :(

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Herregud är det så djupa repor att du måste svetsa?

Nja jag skulle lägga pengarna på nåt annat! :rolleyes:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
nu har fan detta blivit allt annat än ktm 660-tråden. orka tjata mer om kw/vikt, vv gubbe hit och dit, låna hoj dit, dyrt hit, åka dit och sen kanske hit.

jag är trött och bakfull också...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...