HoOmer
*Husse glömmer dig aldrig*
Min 06:a hade 17/40 org.
Hade 15/38 på tidigare men tyckte den var lite väl hetsig, bytte till 16/40 och slangar på 5an iaf.
Min 06:a hade 17/40 org.
Om man byter till mindre drev fram, så blir det en brantare vinkel för kedjan, vilket skall slite mer på "kedjesläpet", men frågan är om det verkligen gör det?
//J
Varit mycket prat om speglarna!
BTW ska jag åka till älvsjö och träffa han som säljer backspeglarna imorrn. Ska försöka krångla mig in till hojen och pilla dit dem.
Bilder kommer.
Varit mycket prat om speglarna!
Så upp med lite bilder nu
Hehe har inte fått dem än. Jag har köpt dem av roller men ska hämta dem hos Swedie på måndag.
Vad tycker ni om den här föresten? Jag skulle vilja göra en budgetvariant på fälgarna. Ta isär och lacka men jag undrar hur det blir när jag sen ska kränga på däcket igen.
Går det utan att skada lacken?
Pulverlacka dem så går det... Ekrarna blir däremot problem
Lite cool färgsättning...
varför blir ekrarna ett problem? de funkar väl om man bara lackar dem som vanligt?
Tackar, vad skulle kunna göra den coolare? inga massa dyra tips, har inte råd
ekrarna måste du ju böja lite när du ekrar om fälgen och då är det lätt att lacken spricker.
Beställde nytt drivpaket från lelles på mcmässan idag. det gick på 1035kr och då var det med guldkedja och ståldrev bak. Killen snackade något om XO-ringskedja
Drevningen blev 16/40, hoppas det blir bra.
Det var väl inte så dåligt pris, vann ett bud på Ebay nyligen en guld O-ring kedja med valfri drevning för 560:- inkl frakt. Dock får jag finna mig att få ett nytt Alu drev i bak då!
He he du har ju alltid hammarlack du kan pensla på fälgarna med!
Finns i färgerna:
Svart
Silvergrå
Blå
Guld
Mörkgrön
Röd
Vit
Ja det är ju så härlig lyster i hammarlack
Ja det är ju så härlig lyster i hammarlack
Om du hade tänkt att pulverlacka dina fälgar och ska plocka isär fälgarna själv så glöm nu inte att mäta och hålla isär ekrarna för det är olika längd beroende på vilken sida dom sitter på!!
Sen om du ska lämna in dom hos någon som ska montera ihop det åt dig får du nog räkna med en ca 2000 i kostnad för det tar sina timmar för att fixa det.
Förstår inte det där med chrome det ska väl vara på hd eller
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |