Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Tack för alla fina svar!

Tror jag testar ett 40 bakdrev och 16 fram. Framdrev är ju inte lika dyra som bakdrev så det blir väl de jag skiftar emellan om jag känner för det.

Hi-ho

Guest
Ang drevning, så hade jag 42, bak på min 660:i, och det blev mycket bra.
Då jag tycker 660:in, gick lite "tungt o ryckigt" med orginldreningen, så jag kan starkt rekomendera ett 42t.

Om man byter till mindre drev fram, så blir det en brantare vinkel för kedjan, vilket skall slite mer på "kedjesläpet", men frågan är om det verkligen gör det?
//J

|HOOÐie|

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
KTM 660 SMC 2004

Om man byter till mindre drev fram, så blir det en brantare vinkel för kedjan, vilket skall slite mer på "kedjesläpet", men frågan är om det verkligen gör det?
//J

Ja det säger ju många så direkt fel är det nog inte. Undrar dock om inte effekten är mildare på SM hojar eftersom motorerna är svagare och går lugnare än te x sporthojar.

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Det som sliter är väl att kedja släpar hårdare mot svingen/kedjesläpet med mindre drev. Spelar nog ingen större roll hur stark en motor är? Ifs går ju sporthojar fortare, vilket resulterar i friktion å då kanske det sliter mer? :va

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Man får snävare omkrets för kedjan vilket kan leda till större slitage.

Vad man bör passa sig för är väl om kedjan sliter igenom släpet fortare och börjar slita på svingen istället.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Varit mycket prat om speglarna!
Så upp med lite bilder nu:hoppa

Hehe har inte fått dem än. Jag har köpt dem av roller men ska hämta dem hos Swedie på måndag.

Vad tycker ni om den här föresten? Jag skulle vilja göra en budgetvariant på fälgarna. Ta isär och lacka men jag undrar hur det blir när jag sen ska kränga på däcket igen.

Går det utan att skada lacken?

Bifogat

• vit nr2 extra fix.JPG
    vit nr2 extra fix.JPG
    121.8 KB · Visningar: 173

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hehe har inte fått dem än. Jag har köpt dem av roller men ska hämta dem hos Swedie på måndag.

Vad tycker ni om den här föresten? Jag skulle vilja göra en budgetvariant på fälgarna. Ta isär och lacka men jag undrar hur det blir när jag sen ska kränga på däcket igen.

Går det utan att skada lacken?

Pulverlacka dem så går det...:D Ekrarna blir däremot problem

Lite cool färgsättning...

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
ekrarna måste du ju böja lite när du ekrar om fälgen och då är det lätt att lacken spricker.

Jaha ja, hmm. Hur ska man lösa det då?

Att montera ihop allt och maskera madman-style blir nog inte så snyggt. Hur gör de som har svarta ekrar, är enda lösningen att köpa sånna?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Beställde nytt drivpaket från lelles på mcmässan idag. det gick på 1035kr och då var det med guldkedja och ståldrev bak. Killen snackade något om XO-ringskedja :va

Drevningen blev 16/40, hoppas det blir bra.

Sen borde det väl gå att lacka ekrarna ifall man pulverlackar dem? Läste någonstans att det finns något mjukmedel man kan blanda i lacken, det borde ju funka.

En liten update från mig bara :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Beställde nytt drivpaket från lelles på mcmässan idag. det gick på 1035kr och då var det med guldkedja och ståldrev bak. Killen snackade något om XO-ringskedja :va

Drevningen blev 16/40, hoppas det blir bra.

Det var väl inte så dåligt pris, vann ett bud på Ebay nyligen en guld O-ring kedja med valfri drevning för 560:- inkl frakt. Dock får jag finna mig att få ett nytt Alu drev i bak då!

He he du har ju alltid hammarlack du kan pensla på fälgarna med! :D
Finns i färgerna:
Svart
Silvergrå
Blå
Guld
Mörkgrön
Röd
Vit

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Det var väl inte så dåligt pris, vann ett bud på Ebay nyligen en guld O-ring kedja med valfri drevning för 560:- inkl frakt. Dock får jag finna mig att få ett nytt Alu drev i bak då!

He he du har ju alltid hammarlack du kan pensla på fälgarna med! :D
Finns i färgerna:
Svart
Silvergrå
Blå
Guld
Mörkgrön
Röd
Vit

Ja det är ju så härlig lyster i hammarlack :dummer :smasha

Mr_pantzar

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
660
Ja det är ju så härlig lyster i hammarlack :dummer :smasha

Om du hade tänkt att pulverlacka dina fälgar och ska plocka isär fälgarna själv så glöm nu inte att mäta och hålla isär ekrarna för det är olika längd beroende på vilken sida dom sitter på!!
Sen om du ska lämna in dom hos någon som ska montera ihop det åt dig får du nog räkna med en ca 2000 i kostnad för det tar sina timmar för att fixa det.

Förstår inte det där med chrome det ska väl vara på hd eller :va

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Om du hade tänkt att pulverlacka dina fälgar och ska plocka isär fälgarna själv så glöm nu inte att mäta och hålla isär ekrarna för det är olika längd beroende på vilken sida dom sitter på!!
Sen om du ska lämna in dom hos någon som ska montera ihop det åt dig får du nog räkna med en ca 2000 i kostnad för det tar sina timmar för att fixa det.

Förstår inte det där med chrome det ska väl vara på hd eller :va

Tackar för ditt tips! Jag tycker 2000kr låter ganska billigt för att lacka två fälgbanor, två nav och en satans massa ekrar.

Ekrarna kan jag iofs strunta i om det blir allt för jäkla mycket mer pengar det handlar om.

Chrome är väl inte bara för HD? Att pulverlacka i lite snygga färger är väl inte för hd-acktigt

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024