Ktm 660

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Hej har en liten undran ska hämta en ktm 660 04 på lördag är jätte nöjd skulle kolla med er vad isdäck kostar ca pris och hur ni gör med låsningen på stan,,och sen får man skjutsa på dom
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hej har en liten undran ska hämta en ktm 660 04 på lördag är jätte nöjd skulle kolla med er vad isdäck kostar ca pris och hur ni gör med låsningen på stan,,och sen får man skjutsa på dom

Priset på isdäck vet jag inte, men axlarna på endurohjul är mindre vilket gör att du måste fixa distanser till naven fram och bak. Dessa går inte att köpa i butik så du får be någon svarva dem till dig. Låsa på stan gör jag med styrlås + skivlås, funkar smidigt. -04 är inte godkänd för passagerare, bakramen är nog för vek. Möjligtvis är -05/-06 godkända.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Grusracer...

Tydligen finns ej 660 med 21"/18" kombination utan bara 17"(motard) utförande. Har sökt och läst mig till att flera KTM/Husa fälgar kan passa om man fräser om bromsoket. Nu till min fråga skulle man bara kunna byta ut framfälgen till 21" och låta orginal (17") bakfälgen sitta kvar,förstår ju själv att man kan, men vad är nackdelarna med att ha en så bred bakfälg?

Vad tror ni?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Halloj

Hur gör ni som slangar egentligen? Har drevat upp min 03:a 2 kugg bak (40) men har stora problem att få upp den på 3:ans växel... Har org. effekt i hojen men tycker den e lite slö på låga varv och kräver massa varv för att gå bra.. 2:an reser den sig på hur lätt som helst. Har jag så usel teknik?:va

Mvh krille
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Halloj

Hur gör ni som slangar egentligen? Har drevat upp min 03:a 2 kugg bak (40) men har stora problem att få upp den på 3:ans växel... Har org. effekt i hojen men tycker den e lite slö på låga varv och kräver massa varv för att gå bra.. 2:an reser den sig på hur lätt som helst. Har jag så usel teknik?:va

Mvh krille

bara å våga mer.. kom förbi jobbet får jag provköra den å se om det är ngn skillnad:D
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Tja

Har sett en del som har vit å svarta kåpor på sina KTM 660. Vart hittar man sådana grejer?

\Masonit
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Halloj

Hur gör ni som slangar egentligen? Har drevat upp min 03:a 2 kugg bak (40) men har stora problem att få upp den på 3:ans växel... Har org. effekt i hojen men tycker den e lite slö på låga varv och kräver massa varv för att gå bra.. 2:an reser den sig på hur lätt som helst. Har jag så usel teknik?:va

Mvh krille

Jag brukar flytta bak lite om jag ska dra upp min på 3:an. Lite avslag, sen full gas + ordentligt ryck i styret. Se till att inte ligga för högt upp i registret, utnyttja vridet istället.

Ståendes så funkar 3:an ypperligt. Öva, öva, öva... :)
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Hej!

Nybliven 660 ägare sedan ca en månad tillbaka. Min 660 trycker ut MASSOR med olja där luftfiltret sitter. Är det någon som har haft/har?! samma problem? Jag antar att bakhjulskörningen kan ligga bakom en del av oljan, men det är verkligen mycket olja som har hamnat där (säkert 1-1.5dl). Nivån på oljan ligger mitt i 'titt' fönstret så den är inte överfylld heller.

En annan sak kan hända ibland när jag kör på bakhjulet. Hojen bludrar till och tappar effekt. Ungerfär precis som att man skulle behöva slå på reserven. Medans hojen bludrar kommer det ut tok mycket vit rök ifrån avgassystemet. Oftast så dör hojen, men det är inga problem att kicka igång den igen. Kan det vara så att dessa två problem hör ihop. Alltså oljan i luftburken och den vita röken?

Jag provade att använda sökfunktionen men fick inga träffar.
Tacksam om någon har något svar!
/J
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Hej!

Nybliven 660 ägare sedan ca en månad tillbaka. Min 660 trycker ut MASSOR med olja...
/J

Ligger du såpass högt att du saktar ner i fart? Isåfall helt normalt. Ersätt vevhusventilations slangen som går till luftburken med en längre slang som du sedan drar till en t.ex petflaska. Petflaskan bör vara ventilerad och slangen ska ligga så att den kan andas i flaskan.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nån här som vart med om att det låter som att kedjan skrapar i nånting vid motorbroms? Börjar bli lite fundersam nu. Har slackat kedjan och spänd den, monterat om framdrevet men det låter ändå. Vid högvarvig motorbroms märks det inte och inte heller när man kommer under ~40 km/h men annars... Det låter som att den ligger och skaver mot plasten på svingen ungefär. Nån annan som vart med om det som kan ge lite tips?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
kolla ifall det inte är den svarta plastflärpen som sitter på tanken vid tanklocket som vibbar.....lägg en hand på den och se om ljudet försvinner.
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Är det någon som vet ifall det finns en sådan här bakskärm o köpa som passar "bolt-on" ? Om inte, till vilken hoj är skärmen och behövs de mycket modd för den ska passa?

bikepics893224800wk3.jpg
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Är det någon som vet ifall det finns en sådan här bakskärm o köpa som passar "bolt-on" ? Om inte, till vilken hoj är skärmen och behövs de mycket modd för den ska passa?

skärmen ser ut till att vara den äldre exc stänkan, angående moddning vet jag inte hur svårt det kan vara
 

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Ekerö
Hoj
R1100 GS
Min 660 -03 har börjat svettas lite olja vid växelpedalen/kicken.

Min första tanke, efter att ha kollat lite sprängskisser över motorn, är att det kanske är någon packbox som har tagit slut. Frågan är om det går att byta den/dessa utifrån, utan att riva isär hela motorn? :va

Nån som vet? :)

Mvh.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Någon som vet om ljuddämpar anslutning (alltså sista anslutningen) är den samma på ktm 660 03 och 04:eek:r? Kanske även samma på 625 och 640 i samma år? Ser ingen skillnad på bilder jag har sett men det är lite svårt att se allt..
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Den vänstra kröken på min 660 är för kort och går inte att få tät mer än i 20 sekunder innan den börjar läcka igen...är detta ett vanligt fenomen eller vad?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Den vänstra kröken på min 660 är för kort och går inte att få tät mer än i 20 sekunder innan den börjar läcka igen...är detta ett vanligt fenomen eller vad?

Ja,vanligt på -04.

Det går att få den att sitta om man drar dit en avgasklämma a´la bil,dock blir det ganska mycket spänn i grejerna,det bäst att lägga på en bit rör till.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top