Ktm 660

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Jag har bytt olja i motorn nyss. Kommer inte ihåg fabrikatet men rekommenderat av åf iaf.
Nu hugger kopplingen när oljan/motorn är kall men slutar så fort den blir varm. Ska de vara så? upplevde inte det med den förra oljan (som jag inte heller har fabrikatet på i skrivande stund).

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Hej köpt en ktm 660 04 igår vart ute o kört hela dan mycket på bakhjulet sen när jag skulle tanka o stängt av hojen så kom det ett litet moln från motor vet ej vad det var men han gick bra hela tiden sen så upptäckte ja att den läcker lite olja från toppen gör det något eller är det vanligt på dom här? funderar lite också på vad ni har för drevningar min är lite tung att få upp på 3 men 2an kan jag gå upp i 40km/H sen upp till 98km/h sista frågan kör ni på 95 oktan eller rekomenderar ni nått annat Tack för mig hoppas på svar

Hälsningar Magnus

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Hej köpt en ktm 660 04 igår vart ute o kört hela dan mycket på bakhjulet sen när jag skulle tanka o stängt av hojen så kom det ett litet moln från motor vet ej vad det var men han gick bra hela tiden sen så upptäckte ja att den läcker lite olja från toppen gör det något eller är det vanligt på dom här? funderar lite också på vad ni har för drevningar min är lite tung att få upp på 3 men 2an kan jag gå upp i 40km/H sen upp till 98km/h sista frågan kör ni på 95 oktan eller rekomenderar ni nått annat Tack för mig hoppas på svar

Hälsningar Magnus

Samma när jag slangar.. 2:an e busenkel. Men 3:huvet.. Vet att de mesta antagligen är kass teknik., men tycker ändå den känns trött på 3:an, måste ha rätt höga varv med.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Funderar på att säljan sp1.an och köpa motard, kommer man att sakna farten?

Man kör mycket saktare med motard enligt mig. Är inte kul att köra motard över 130km/h... Blåsigt och jävligt! :) Man kör inte lika snabbt men man kör ALLTID på bakhjulet. Har provat många ggr att köra lugnt och försiktigt men det skiter sig alltid.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Jag kör på 95 oktan.
Jag får upp min på fyran sittande, 5an med benet på sadeln. Helt orginal, bara träna mer.
Vanligt att de läcker olja, fyll på och kör eller fixa om det läcker mycket!

Jag har läkage av olja vid vattenpumpen, någon som har haft det?

Jo jag har ju bara kört i 4h i dag sen så har jag bara ägt den i 28h så jag ska köra mer sen så går det kanske

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Man kör mycket saktare med motard enligt mig. Är inte kul att köra motard över 130km/h... Blåsigt och jävligt! :) Man kör inte lika snabbt men man kör ALLTID på bakhjulet. Har provat många ggr att köra lugnt och försiktigt men det skiter sig alltid.

Skriver under på det....GÅÅÅÅR inte att ha två hjul i backen samtidigt, tror faen det är nåt slags konstruktionsfrl på dom :)

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Det blir nog så att jag köper mej en 660 -04 nu, men eftersom jag bara är 18 så måste det bli under 25kw och nu undrar jag vart man köper strypningar till den och hur den stryps?

Ja vet oxå om att det måste vara ca 20kw för att stämma med vikten, självklart åker strypningen bort efter besiktning:tummenupp

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Det blir nog så att jag köper mej en 660 -04 nu, men eftersom jag bara är 18 så måste det bli under 25kw och nu undrar jag vart man köper strypningar till den och hur den stryps?

jag har också en 04:a och har inte brytt mig om att strypa den,i papperet är det 0.17kw/kg eller nått liknande och 24kw maxeffekt.

http://www.youtube.com/watch?v=vcDqTf2zbQU

En kompis filmade litegrann när jag körde igår.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Förlåt då om ja är trög:huvet Men ja tror bestämt att jag läst att dom inte var de innan 05. Men då äre ju skitbra iaf, bryr dom sig inte om de på besiktingen då?

Alla 625/660 är strypta från fabriken. Visst om någon nitiskt besiktningsgubbe tycker den går för bra för att vara 24Kw så blir det underkänt och föreläggande om regbesiktning. Men de flesta nöjer sig sig med att provköra motard! :D

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Slutsats, åker du landsväg JA.
Bor i en ganska liten stad så de blir en del landsväg, de är iaf för mig inget problem. Det svåra kommer när man ska åka lite längre då är det inte lika roligt längre.

Rasorblade vet hur de ser ut häromkring, vad säger du skulle du åka motard om du flyttade tillbaka?:D

SMC

Göteborg
Hoj
ktm 690 SMC

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Bor i en ganska liten stad så de blir en del landsväg, de är iaf för mig inget problem. Det svåra kommer när man ska åka lite längre då är det inte lika roligt längre.

Rasorblade vet hur de ser ut häromkring, vad säger du skulle du åka motard om du flyttade tillbaka?:D

alla ggr.... :tummenupp :D :yoparty

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
För att få mer vrid tidigare i registret har jag läst att man kan byta lågfartsmunstycket, vilken storlek är att rekommendera?
Hojen är org just nu förutom KN luftfilter. Tycker jag saknar det rätta vridet och får tokvarva hela tiden.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
För att få mer vrid tidigare i registret har jag läst att man kan byta lågfartsmunstycket, vilken storlek är att rekommendera?
Hojen är org just nu förutom KN luftfilter. Tycker jag saknar det rätta vridet och får tokvarva hela tiden.

Nja så pass mkt vinner du inte på att bytta lågfart men visst de flesta byter till storlek 48.

Skaffa en annan kam istället.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...