Ktm 660

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
blir det så mycket med bara ett slipon o öppen burk, tummen upp för mitt akra blå så ;)

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Har nu varit ute och åkt,eftersom vi fick SNÖ idag fick jag vänta till kvällen då den tinat bort (men det var det värt ROLIG hoj!). Märkte att WS visade 1880...är det rätt eller ska det vara 2205? har letat i instruktionsboken men förstår ej hur jag ska göra för att justera?!
Har läst något om detta i tråden men kommer ej ihåg var...Har ej tid/lust att läsa heeela tråden.
Hjälp snälla!

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
jepp......

BTW.
Är det nån duktig motardåkare som vill dela med sig av tekniken att sladda in i böjarna? stampar ni bara ner två kuggar och toksläpper kopplingen eller hur gör ni?

EDIT: provade att söka :D
hittade då denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=116206

står en del tips i den för andra som vill veta...:tummenupp

Last edited:

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
hjälp me o få bort insats ur sebring

tjenis hämtade ut ett sebring slipon till min 660 04 o jag har aldrig tagit ur insatsen förr undra om nån kan hjälpa mig me de om nån vet hur man gör o vad man tar ut?:confused:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
tjenis hämtade ut ett sebring slipon till min 660 04 o jag har aldrig tagit ur insatsen förr undra om nån kan hjälpa mig me de om nån vet hur man gör o vad man tar ut?:confused:

På Akradämparen sitter det en skuv på undersidan som håller insatsen. Sebring kanske har lika eller så kanske den är fäst men någon popnit. Är du osäker på hur du får bort en popnit så finns det en behjälplig tråd i ämnet :D

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81000

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Servicebok

Nån som vet hur man får tag på en servicebok om man tappat bort den???! :confused: Lelles KTM i Uppsala säger att det inte funkar att få ut en :arsele ... några tips nån? :va

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Har nu bytt olja och alla filter på min 660 och det blev nog lite mycket olja i den.Fyllde i 1.5l som det står i boken men måste vicka den rätt mycket till höger innan jag ser nivån i glaset. Hur tömmer jag smidigast ur lite,öppnar på en av oljepluggarna eller nått annat tips?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har nu bytt olja och alla filter på min 660 och det blev nog lite mycket olja i den.Fyllde i 1.5l som det står i boken men måste vicka den rätt mycket till höger innan jag ser nivån i glaset. Hur tömmer jag smidigast ur lite,öppnar på en av oljepluggarna eller nått annat tips?

Nja har du möjlighet att suga upp oljan genom oljepåfyllningen så är det en variant om du inte vill öppna någon av pluggarna.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Tack, har sett dem. Inte så sugen på att köra ~40 mil när säsongen i stortsätt är slut. Men det verkar inte bättre än att man får göra det. :)

\Masonit

Det är bara roligt, ta med en polare och gör en liten roadtrip. Jag åkte 100 mil ToR för min hoj och polaren åkte 200 mil ToR:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha