Rasorblade
Ny medlem
Någon som vet artnr. till plastkit till en 660-06!!!
Har letat som fan
finns inget plastkit... vilken färg och vilka kåpor vill du veta?
Någon som vet artnr. till plastkit till en 660-06!!!
Har letat som fan
Jo det kan ju vara bra o veta
Det är svarta jag vill ha, och det är bakdelen jag vill åt. Är kylvingarna samma som på 04 annas?
Bakdel 5860801400030A
vinge 5840805000030A left
vinge 5840805100030A right
Dessa är tyvärr klarlackade
Och JA det är samma på 04:an
håller på o fixa med bakdelen så har bytat blinkers o baklampan o sattit dit motstånd till blinkers osv men något gick snätt här så ja undrar om nån vet om de finns nåt elschema eller om någon kan hjälpa mig.....motstånden är paralellkopplade vid blinkersna...brun är minus i kabelstammen eller?? just nu så lyser bara baklampan o när jag ska blinka så blinkar baklampan o blinkersna är helt döda fram o bak
Hej
Ska förhoppningsvis snart titta på en KTM 660 05-06. Problemet är att jag vet inte vad jag har att vänta mig motormässigt. Har aldrig hört hur en sådan motor låter. Vad kan jag förvänta mig och hur ska det inte låta. Vad jag förstått så låter det rätt mycket skrammel å rassel fastän allt är som det ska... Jag kan bara utgå från Honda CBR 600 motorn å sådan silkeslen gång kan jag nog inte utgå ifrån?
\Masonit
Fast exc/sx (vad nu motorerna heter, iaf t ex 525an) har ju en fantastiskt fin motorgång jämfört med LC4.
När jag startar hojen lyser baklampan starkt och fint... Efter en stundskörning, när motor är varm, försvinner ljuset nästan helt. Svag ton av rött ljus syns, blinkersen går inte alls när den är nystartad men brukar komma igång och blinka väldigt svagt och oregelbundet när motorn är varm. framljus och bromsljus lyser som de ska.
Någon som känner till vad felet beror på?
kan vara fukt nånstans eller dålig kontakt spraya 5-56 i alla kontakter
Har nu åkt ett tag på min 660 och upptäckt att det är en riktigt trevlig hoj,grymt lättstartad och inte alls så skramlig som jag todde den skulle vara.Det är klart den skramlar lite med kopplingen ute men drar man in den då tystnar det,normalt va?
Har några funderingar om drevning,vet att det varit uppe förut i tråden men vet ej vilken sida...När jag köpte den så satt det 15/42 då toppade den typ 160kmh,men jag tyckte den varvade så mycket i 90.Så jag har satt dit 17/42 så nu kan jag cruisa i 110 utan problem,vad kan jag tänkas ha för toppfart med den drevningen? 180+?
Det sitter även ett helsystem på den (Akrapovic titan) och den är bromsad till ca 61Hk på bakhjulet är det normalt...vad bromsar dom orginal?
Tycker registret på motorn är som en 2t (behöver varv lixom) blir dom så med helsystemet eller är dom så standard?
Den går inte dåligt utan RIKTIGT BRA,så jag är bara nyfiken.
Tycker registret på motorn är som en 2t (behöver varv lixom) blir dom så med helsystemet eller är dom så standard?
Den går inte dåligt utan RIKTIGT BRA,så jag är bara nyfiken.
Hej
Jag har monterat på mitt leo vince slipon.
Men i skarven där det nya möter det gamla så är det en rätt dålig vinkel, är det nått å bry sig om eller ska man göra nått åt det, isåfall vad??
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |