Ktm 660

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Jag skulle behöva lite experthjälp.

Hastighetsmätaren har lagt av på min 03:a. Har bytt batteri i den och givaren vid bromsskivan sitter rätt. Även blinkersen slutade i samma stund.
Övriga lampor lyser dock ok (halv hel och parkeringsljus samt bak och bromsljus).
Precis innan batteribytet började displayen starta om sig själv när jag var ute och körde även bakgrundsbelysningen la av då. Nu efter bytet så händer alltså ingenting på den längre.
Någon som har någon aning?

Ingen som har någon aning, innan allt slocknade hade displayen en tendens att blinka i takt med blinkersen. För att slutligen slockna helt. Kan det vara ngåot relä?:confused:

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Finns endast lackad 5860801400030A :tummenupp

De va den ja va ute efter:tummenupp tackar

EDIT: Vart får du tag på artikelnr? Tycker det är jefla segt o söka tex på lelles mc, om ja ska ha en bakskärm. Ja skriver rear fender och får upp bakskärmar till alla hojar, hur gör ni när ni kollar delar och priser till 660?:va

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag har bytt batteriet i displayen, det platta CR2430 3V. Men efter detta startar displayen inte alls. Vanligtvis ska den gå igång när givaren har mätt ett rotationsvarv av bromsskivan.

Det är inte fel på givaren? Den kan ha kommit snett eller har du kollat magneten?

Du ska inte med ut å åka på lördag? Kolla in motardtråden i gbg-delen.:tummenupp

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Det är inte fel på givaren? Den kan ha kommit snett eller har du kollat magneten?

Du ska inte med ut å åka på lördag? Kolla in motardtråden i gbg-delen.:tummenupp

Jag jobbar på lördag, 1130 till 2000 totalt värdelös tid. Funderar på att strejka.
Ska kolla givaren. Tack för tipset!!
När jag ändå har din uppmärksamhet, är blinkersrelät kopplat till displayen på något sätt? Tänkte mest eftersom dem blinkade i takt innan allt gav upp.?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag jobbar på lördag, 1130 till 2000 totalt värdelös tid. Funderar på att strejka.
Ska kolla givaren. Tack för tipset!!
När jag ändå har din uppmärksamhet, är blinkersrelät kopplat till displayen på något sätt? Tänkte mest eftersom dem blinkade i takt innan allt gav upp.?

Öhh blinkade displayen när du hade på blinkers :va :va :va

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Hej

Ska förhoppningsvis snart titta på en KTM 660 05-06. Problemet är att jag vet inte vad jag har att vänta mig motormässigt. Har aldrig hört hur en sådan motor låter. Vad kan jag förvänta mig och hur ska det inte låta. Vad jag förstått så låter det rätt mycket skrammel å rassel fastän allt är som det ska... Jag kan bara utgå från Honda CBR 600 motorn å sådan silkeslen gång kan jag nog inte utgå ifrån?

\Masonit

Har inte fått något riktigt bra svar på detta så tacksam för hjälp. Förstår att de "lever" mer än t ex en radfyra. Men vad för typ av ljud är normalt och vad är inte det? Tydligen så låter kopplingen en del när den är obelastad. Är det även mycket ventiltickande finns det något knackningsljud som är normalt osv? :)

\Masonit

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tja...

jag är på jakt efter lite bilder på bakkåpan på 626/660 smc. jag skulle vilja ha en bild tagen typ framifrån bak över bakkåpan. går bra lite snett från sidan oxå. vill se den uppifrån.

är det någom som har några sådana bilder? lr vet var jag kan hitta? lr rent av är så vänlig och springer ut å knäpper lite kort?:) (du får en anledning att klappa lite på hojen om hon inte fått bröla lika mkt på sista tiden då det börjar bli lite småkyligt)

Det skulle vara snällt om någon kunde fixa dett åt mej.

Hej då.

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Vad går en 500mil service på för en 660 -05? Och gör dom något mer än olja, filter och ventiljustering? Sedan antar jag att det är likadan service 500 som 1000 mil?

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
okeej, du vet inte va som ingår i det priset? Kanske bara det ja nämnde ovan?

det står en fullständig lista i "owners manual" som följde med cykeln:)

men dem största grejjerna är väll:

ventiljustering
oljebyte
dra åt alla skruvar
kontrollera bromsar
smörja/justera kedjan
rengöra luftfiltret
kontrollera/byta tändstiftet

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Någon som vet var jag kan ladda ner manualen? (ktm 660 -06 smc)
hittar den inte på ktm's hemsida

Last edited:

Ace.Rider

Guest
Kan någon vänlig själ hjälpa mig för nu håller jag på att bli tokig med detta sökande och funderande över vilken ska man köpa? :huvet

Vad är det igentligen för skillnad mellan dessa 3 cyklar:

Honda xr 650 r

Ktm 660

Husqvarna 610

Dom två översta väger ju typ samma och har nästan samma effekt, hondan vibrera mindre och längre service intervaller. Men förutom det då??? :va
Husqvarnan har mindre effekt men är mycket lättare än de två andra, vibrationerna vet jag inget om.

Kan någon vänligen hjälpa mig med detta??
Vad är positivt och negativt med dessa cyklar?

Gaup

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
05 KTM 660SMC
Vattenpumpen på 04an, ska man bara dra den rakt ut??
På sprängskisserna ser man inte riktigt. Har prövat dra och jucka den utåt men den sitter fast. Den vickar lite fram och tillbaka vilket borde göra att den kommer om man drar men icket.

Kan den vara skruvad, alltså hela huset skruvas ut??

Man måste nog dra motorn runt samt dra vatten pumpen rakt upp den sitter i ett spår i toppen och måste dras rätt upp och pump axeln sitter i ett spår i camaxelmuttern som måste linjeras i samma riktning.. är visst rätt vanligt att pumpen eller toppen blir kass om man brukar våld på´t

Gaup

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...