Rasorblade
Ny medlem
Rasorblade: Bara för du är så go och kan allt, Artikelnr svart bakkåpa 660-05?
Finns endast lackad 5860801400030A
Rasorblade: Bara för du är så go och kan allt, Artikelnr svart bakkåpa 660-05?
Jag skulle behöva lite experthjälp.
Hastighetsmätaren har lagt av på min 03:a. Har bytt batteri i den och givaren vid bromsskivan sitter rätt. Även blinkersen slutade i samma stund.
Övriga lampor lyser dock ok (halv hel och parkeringsljus samt bak och bromsljus).
Precis innan batteribytet började displayen starta om sig själv när jag var ute och körde även bakgrundsbelysningen la av då. Nu efter bytet så händer alltså ingenting på den längre.
Någon som har någon aning?
Ingen som har någon aning, innan allt slocknade hade displayen en tendens att blinka i takt med blinkersen. För att slutligen slockna helt. Kan det vara ngåot relä?
Finns endast lackad 5860801400030A
Kanske batteriet
Jag har bytt batteriet i displayen, det platta CR2430 3V. Men efter detta startar displayen inte alls. Vanligtvis ska den gå igång när givaren har mätt ett rotationsvarv av bromsskivan.
Det är inte fel på givaren? Den kan ha kommit snett eller har du kollat magneten?
Du ska inte med ut å åka på lördag? Kolla in motardtråden i gbg-delen.
Jag jobbar på lördag, 1130 till 2000 totalt värdelös tid. Funderar på att strejka.
Ska kolla givaren. Tack för tipset!!
När jag ändå har din uppmärksamhet, är blinkersrelät kopplat till displayen på något sätt? Tänkte mest eftersom dem blinkade i takt innan allt gav upp.?
Öhh blinkade displayen när du hade på blinkers
Hej
Ska förhoppningsvis snart titta på en KTM 660 05-06. Problemet är att jag vet inte vad jag har att vänta mig motormässigt. Har aldrig hört hur en sådan motor låter. Vad kan jag förvänta mig och hur ska det inte låta. Vad jag förstått så låter det rätt mycket skrammel å rassel fastän allt är som det ska... Jag kan bara utgå från Honda CBR 600 motorn å sådan silkeslen gång kan jag nog inte utgå ifrån?
\Masonit
Precis, som om det blev spänningsfall, tilslut gav blinkersen upp helt och kort efter det även displayen.
har du kollat säkringarna?
Vad går en 500mil service på för en 660 -05? Och gör dom något mer än olja, filter och ventiljustering? Sedan antar jag att det är likadan service 500 som 1000 mil?
ca.2000-2500 skulle jag tippa.
okeej, du vet inte va som ingår i det priset? Kanske bara det ja nämnde ovan?
Vattenpumpen på 04an, ska man bara dra den rakt ut??
På sprängskisserna ser man inte riktigt. Har prövat dra och jucka den utåt men den sitter fast. Den vickar lite fram och tillbaka vilket borde göra att den kommer om man drar men icket.
Kan den vara skruvad, alltså hela huset skruvas ut??
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|