Ktm 660

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Har ni skiftat hojar då eller låtit han köra på din när du står bredvid och lyssnar. Man uppfattar inte ljudet lika mäktigt när man sitter på och kör tyvärr. Blev helt chockad hur gött min lät när en kompis låna den första gången.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Tjaba

Jag funderar på att klyva min motor. Nåt man bör tänka på innan man börjar? Vad ska man kolla/byta när motorn ändå är i delar?

Går det att få tag på sprängskisser på motorn?

Va? varför? Man kanske lär sig något! :)

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
Har ni skiftat hojar då eller låtit han köra på din när du står bredvid och lyssnar. Man uppfattar inte ljudet lika mäktigt när man sitter på och kör tyvärr. Blev helt chockad hur gött min lät när en kompis låna den första gången.

ja de har vi gjort de e helt olika karaktärer på dämparna acran mullrar lite dovigare o jämnare medans sebringen smäller som faan:D den låter ganska mycke mer faktiskt :yoparty

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
ja de har vi gjort de e helt olika karaktärer på dämparna acran mullrar lite dovigare o jämnare medans sebringen smäller som faan:D den låter ganska mycke mer faktiskt :yoparty

passa på att korta dämparna eller ta ur lite ull då nu i vinter.

jag hade aldrig bytt acrat mot sebring, har hört att sebring inte skall vara bra:gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjaba

Jag funderar på att klyva min motor. Nåt man bör tänka på innan man börjar? Vad ska man kolla/byta när motorn ändå är i delar?

Går det att få tag på sprängskisser på motorn?

Va? varför? Man kanske lär sig något! :)

Fick du inte med några böcker till hojen. Du får ju med manual + sprängskisser för chassi + motor samt böcker för stötdämparna.
Annars är mekhandboken rätt utförlig.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Får man fråga vad som är fel?

Edit: Såg att det var du som frågade innan också.

Vad du kan göra innan inlämning är iaf, rengöra ALLA kontakter ordentligt. Gå över hela hojen, får du av sadlen och tanken gör du det på 20 minuter. Kolla även så avståndet mellan magneterna är rätt till hastighetsmätaren nere vid skivan. Har du nån polare som kör 660 prov byta reläer mm. Se så alla säkringar är hela och såklart även alla lampor.

Kan ju faktiskt vara ett så enkelt fel att där är glapp i blinkersen och avståndet mellan magneterna är för stort. Fast jag tror det är nån kontakt till något relä eller liknande som ärgat helt enkelt.

Känns som detta är ett sådant jobb en Mc-firma kan ta duktigt betalt för om dom inte hittar felet direkt, felsökning blandat med timbetalning kan sluta på en mindre kul summa.

Leta elfel på en hoj som 660 är inget direkt svårt att göra själv. Det värsta felet som kan finnas är tex en lödd som gått av inne i ett relä som du ändå inte kan mäta upp. Så du får anta att det är helt.

Det är värre på bilar. :tromigjagvet :näsblod

Jag har inte hittat några säkringar ännu, dock har jag inte heller lyft av tanken, ska göra detta så fort helgen närmar sig. Sitter det säkringer under tanken?
Har just nu tagit i sär alla kontakter bakom framlampan och rengjort samt sprejat "contact cleaner".

TACK!

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Har någon tips på bakdäck för gruskörning till 660n,Vill ha något med lite riv i då jag åker mycket grus. Kan man gå ner till 150 bredd? Finns ju lite mera grusdäck att välja på då.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det finns möjligtvis ingen som ligger på en 320mm bromsskiva , skulle behöva en lite snabbt. Skall sitta på grusfälgarna på min 660.
PM eller ring 0766-451006.
Sorry för fel tråd men det e lite brådis. :(

Rasorblade hade en förut iaf.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Undra om alla ktm fäljar passar ktm exempel ktm exc 250 passar dom fäljarna på min ktm 660 04?

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
finns det någon sida eller så som man kan kolla på orgi/ej orgi aftermarket grejs till en 660 -04?

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
K5
finns det något aftermarket grejs man kan sätta på avgasröret ovanför framdrevet? har bränt sönder 2 par byxor på röret ;)

660 -04

Har också råkat ut för de där! Funderade på att sätta på avgaslinda (heter de så?) sånt som man brukar linda in tex grenrör med. Ser ju snyggare ut än att sätta på nåt skydd skulle jag tro.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...