Eeeeh har du verkligen tagit bort buttpluggen?
ja den e borta men de e inte samma ljud ändå en polare har en sebring o de låter mycke bättre
Eeeeh har du verkligen tagit bort buttpluggen?
Har ni skiftat hojar då eller låtit han köra på din när du står bredvid och lyssnar. Man uppfattar inte ljudet lika mäktigt när man sitter på och kör tyvärr. Blev helt chockad hur gött min lät när en kompis låna den första gången.
ja de har vi gjort de e helt olika karaktärer på dämparna acran mullrar lite dovigare o jämnare medans sebringen smäller som faan den låter ganska mycke mer faktiskt
Tjaba
Jag funderar på att klyva min motor. Nåt man bör tänka på innan man börjar? Vad ska man kolla/byta när motorn ändå är i delar?
Går det att få tag på sprängskisser på motorn?
Va? varför? Man kanske lär sig något!
Får man fråga vad som är fel?
Edit: Såg att det var du som frågade innan också.
Vad du kan göra innan inlämning är iaf, rengöra ALLA kontakter ordentligt. Gå över hela hojen, får du av sadlen och tanken gör du det på 20 minuter. Kolla även så avståndet mellan magneterna är rätt till hastighetsmätaren nere vid skivan. Har du nån polare som kör 660 prov byta reläer mm. Se så alla säkringar är hela och såklart även alla lampor.
Kan ju faktiskt vara ett så enkelt fel att där är glapp i blinkersen och avståndet mellan magneterna är för stort. Fast jag tror det är nån kontakt till något relä eller liknande som ärgat helt enkelt.
Känns som detta är ett sådant jobb en Mc-firma kan ta duktigt betalt för om dom inte hittar felet direkt, felsökning blandat med timbetalning kan sluta på en mindre kul summa.
Leta elfel på en hoj som 660 är inget direkt svårt att göra själv. Det värsta felet som kan finnas är tex en lödd som gått av inne i ett relä som du ändå inte kan mäta upp. Så du får anta att det är helt.
Det är värre på bilar. :tromigjagvet
passa på att korta dämparna eller ta ur lite ull då nu i vinter.
jag hade aldrig bytt acrat mot sebring, har hört att sebring inte skall vara bra
korta? vet inte hur man får upp ett slipon då måste man ta bort popnitarna o grejer va
korta? vet inte hur man får upp ett slipon då måste man ta bort popnitarna o grejer va
Det finns möjligtvis ingen som ligger på en 320mm bromsskiva , skulle behöva en lite snabbt. Skall sitta på grusfälgarna på min 660.
PM eller ring 0766-451006.
Sorry för fel tråd men det e lite brådis.
Det finns möjligtvis ingen som ligger på en 320mm bromsskiva , skulle behöva en lite snabbt. Skall sitta på grusfälgarna på min 660.
PM eller ring 0766-451006.
Sorry för fel tråd men det e lite brådis.
Undra om alla ktm fäljar passar ktm exempel ktm exc 250 passar dom fäljarna på min ktm 660 04?
Beror helt på vilken årsm. det är på EXC´n. Det är olika axeldiameter. Och så får du ju vända på fälgen och däck då kedjan sitter på andra sidan.
finns det något aftermarket grejs man kan sätta på avgasröret ovanför framdrevet? har bränt sönder 2 par byxor på röret
660 -04
Har också råkat ut för de där! Funderade på att sätta på avgaslinda (heter de så?) sånt som man brukar linda in tex grenrör med. Ser ju snyggare ut än att sätta på nåt skydd skulle jag tro.
Duells har ett avgasskydd som är faktiskt helt ok.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |