Ktm 660

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hm, om det är den enda skillnaden och kvaliteten är lika bra i övrigt så väljer jag den mindre vikten. 250mil i serviceinterval är helt OK.
HA HA, jo men det blir 30'-40' dyrare :gnissla , men du som har kontakter här i Götet kan kanske fixa ett bra pris åt mig :angel

Jodå.. jag var nöjd med min 04:a. Fast 05:an e snyggare.
Du får komm aå klämma lite på min 525:a så kanske du vill ha en sådan istället :D

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
2004 vs 2005+

Halloj!

Lutar åt en motard nästa år och en 660 är en av kandidaterna.
Som jag har fattat det skiljer det 7-8kg i vikt till 2004:ans fördel?
Fast 2004:an har tätare serviceintervaller?

Vad är det mer som skilljer, några kvalitetsbrister i tidigare modeller?
Vilken rekomenderar ni? 7-8 kilo lättare är ju inte fel :gnissla , men är det argument nog till att välja en 2004:a framför en 2005:a?

7-8 kg? Måste vara betydligt mer!

2 dämpare, batteri, startmotor osv.

Gick med
7 Jun 2007
Hoj
KTM 660
Stulen Ktm 660 2006

:mad: :mad:
TÄNKTE BARA MEDDELA ATT MIN KTM 660 ÅRSMODELL 2006 BLEV STULEN FÖR CA 4 VECKOR SEDAN :mad: .LITE SENT ATT SKRIVA HÄR KANSKE MEN HAR INTE HAFT TID INNAN. SE UPP PÅ BEGAGNAD MARKNADEN. HADE DUBBLA ACRA-SLIPON ANNARS ALLT ORGINAN.

STOD PARKERAD I STOCKHOLM-HUDDINGE I INLÅST GARAGE.

HÖR GÄRNA AV ER OM NI SER NÅTT MISSTÄNKSAMT:tummenupp

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
finns det något aftermarket grejs man kan sätta på avgasröret ovanför framdrevet? har bränt sönder 2 par byxor på röret ;)

660 -04

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
ok får kolla upp det då, sen har jag en fråga till hur ska oljan bete sig när den är varm om man tittar in genom glaset när motorn är igång, tycker min ser ut att bubbla som att den kokar typ, känns knasigt

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
ok får kolla upp det då, sen har jag en fråga till hur ska oljan bete sig när den är varm om man tittar in genom glaset när motorn är igång, tycker min ser ut att bubbla som att den kokar typ, känns knasigt

Det ska plaska och ha sig så du behöver inte vara rädd:pannkyss

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

17-0406.jpg

198:- Art.nr. 17-0406
Angående olja så är det ju så då den är varm.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Hej!

Jag har försökt att få ordning på min hastighetsmätare ett tag nu.
Det hela började med att blinkersen gick ibland och ibland inte. Helt plötsligt började hastighetsmätaren att starta om sig. Nu lyser varken blinker eller hastighetsmätaren. Jag fick tips om att blinkersrelät kan vara boven i detta och har bytt den utan resultat. Jag har även bytt batteriet i hastighetsmätaren...

Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Jag har ett elschema på engelska...Kan det vara ett jordfel?

Mvh Christian

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Nån som har provat sätta endurofälgar 21" och 18" på sin 660 och vilka modifieringar behövs göras?Jag har ett par fälgar liggandes från 625sxc.Man måste svarva distanser till hjulaxeln då den är mycket tunnare än till motardfälgarna,hur har ni gjort med oket för att det ska passa på den mindre skivan?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Hej!

Jag har försökt att få ordning på min hastighetsmätare ett tag nu.
Det hela började med att blinkersen gick ibland och ibland inte. Helt plötsligt började hastighetsmätaren att starta om sig. Nu lyser varken blinker eller hastighetsmätaren. Jag fick tips om att blinkersrelät kan vara boven i detta och har bytt den utan resultat. Jag har även bytt batteriet i hastighetsmätaren...

Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Jag har ett elschema på engelska...Kan det vara ett jordfel?

Mvh Christian

Var lite klydd i hastighetsmätaren på min 660 innan också. Den startade om sig ibland osv. Tror bara det var glapp nånstans bland kablarna, rengör lite kontakter och se att allt har ordentlig kontakt.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nån som har provat sätta endurofälgar 21" och 18" på sin 660 och vilka modifieringar behövs göras?Jag har ett par fälgar liggandes från 625sxc.Man måste svarva distanser till hjulaxeln då den är mycket tunnare än till motardfälgarna,hur har ni gjort med oket för att det ska passa på den mindre skivan?
Kolla mina inlägg i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60337 och http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79155

.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Var lite klydd i hastighetsmätaren på min 660 innan också. Den startade om sig ibland osv. Tror bara det var glapp nånstans bland kablarna, rengör lite kontakter och se att allt har ordentlig kontakt.

Ja okej.. tack!

Vet du ifall blinkers och hastighetsmätare är kopplade på samma kontakt eller liknande. jag menar mest eftersom att de slutade fungera samtidigt...?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha