Threebond är kanon, ligger på ca 200:-
Passa dig för hermalite blue så skiten sätter sig nå otroligt på silen.
Var köper du den?
Edit: Och vad heter den, finns många tätningsmedel från dom.
Last edited:
Threebond är kanon, ligger på ca 200:-
Passa dig för hermalite blue så skiten sätter sig nå otroligt på silen.
Var köper du den?
Edit: Och vad heter den, finns många tätningsmedel från dom.
Var köper du den?
Edit: Och vad heter den, finns många tätningsmedel från dom.
Fan man blir ju inte lite avis.
Tror de flesta benämner den "Kawasaki bond", de säljer den på Lelles Mc.
Undvik också Hylomar. Jag har försökt täta ventilkåpan 2ggr med den skiten
och det läckte ändå, ändå tills jag körde threebond.
Tätningpackningen heter Threebond. Jag köpte min på Mcbolaget i Stockholm.
http://www.mcbolaget.se
Mitt heter Threebond 1104 -40 till +150 grader, dock finns det ett som heter
ThreeBond 1227 E
-60 / +200 grader
grå
I tätningsapplikationer där resistens mot motoroljor, växellådsoljor och kylvätskor krävs.
Är det bara jag som stör mig på att choken är helt hopplös att manövrera med handskar på sig?! Borde man inte kunna förlänga armen så att man inte behöver vara barnmorska för att komma åt den?
Det blir större slitage och effektförluster med ett mindre framdrev, så har man råd, så är det vettigt att satsa på ett större bakdrev istället.
Jag hade tänkt gå från original 16/38 till 16/40, skulle 17/40 bli precis samma utväxling som jag redan kör med? Skulle 17/42 motsvara 16/40 men med mer effekt på bakhjulet?
Har skissat lite på hur man skulle kunna fixa till 660:n nu i vinter, nån som har några synpunkter/tips/idéer?
Det som är ändrat är alltså:
* Svarta hjul, ram, bakram, stöd, sving, fotpinnar, bromspedal
* Gul klisterlapp bak
* Kapad bakdel
Vore snyggt med EXC lyse fram men så duktig är jag inte på PS...
Blir snyggt det där,lite som 660sms som jag har i min avatar![]()
Hur mycker frigång behövs mellan ekrarna och bromsoket fram när man muttrar dit crosshjul på denna?
Jag har satt dit allt men det blev bara ca 2mm frigång...vågar jag åka med detta eller kommer det att svikta och ekrarna tar i oket?
Funkade perfekt. Körde lite Åker, lite grusväg ocdh lite lättenduro.
Grusvägarna och åkern var perfekt men för enduro känns det att det e en tung cykel. Dämparna alldeles för hårda trots att jag ställde ner dom max.
Roligt var det ialafall och det kommer garanterat köras en del nu eftersom jag har alla variationer alldeles utanför knuten![]()
Hej kamrater är det nån som vet om cross däck o fälj från en ktm 250 från 87 passar rakav på min ktm 660 04? skulle så gärna vilja ha cross däck nu i vinter o leka lite
Hör av er är ni snäll![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |