Ja ska skicka iväg mina fälgbanor på eloxering snart, dom ska oxå bli svarta
Hur gjorde du när du lackade naven, blästrade du dom eller? alltså vad maskerade du på dom ? I fall lacken lägger sig så man inte får i ekrar etc ? På bilden ser de ut som du tagit bort plattan som drevet sitter på, hur då?
Jag blästrade mina nav när jag pulverlackerade dom. Maskerade bara lagerbanor och gängorna till skruvarna. Fick igenom ekrar utan problem efteråt.
Eloxering på KTM´s originalfälgar? Hmm, jag skulle nog hellre välja pulverlack. Ingen tvekan om saken om fälgarna dessutom inte är nya.
"Plattan" är en kåpa till ryckutjämnarna, som håller dom på plats. Den är bara att lyfta ut från navet, så ser du även ryckutjämnarna som måste bort om du ska lackera naven.
Varför inte eloxering på KTM´s orginal?
Grejen är att jag inte hittar någon pulverlackare i stan? Har iofs bara sökt på internet. Kanske får bli någon vanlig matt svart lack då fälgarna är ju trotts allt lite repiga oxå, får höra me min lackare imorrn.
Ska kolla på naven imorrn igen
Okej, tack tack. Är inte så haj på dettaDels för att dom antagligen är gjutna eller hur man säger, vissa bitar blir helt enkelt inte bra. Jag provade anodisera ett par original nav, resultatet blev ungefär som en tuch penna. Förvånar mig inte om banorna blir likadana.
Sen dels om dom är använda sen innan, och du har en repa du nu tycker är stor på dom, så kommer den repan synas mycket större efter anodiseringen. Alla repor syns. Där har du fördelen med pulverlack, då får du en helt ny yta.
Jag fick mina fälgbanor pulverlackarade för 400;-, och nu ser dom ut som nya.
Och tänk på att det är aluminium om du ska blästra dom, dvs fint blästermedel.
Det är en metod, en annan är att köra med sand. Din lokala blästrare kan nog avgöra vad som är lämpligt.Okej, tack tack. Är inte så haj på detta
När ni snackar om blästra fälgarna, menar ni glasblästra?
dags för en provstart igen, startar och låter motorn gå ca 30s igen. Och nu ligger oljenivån sjukt lågt i det lilla fönstret
Menar du när den går eller när du stängt av den? har du stängt av den och låtit den stå en 5 minuter eller så så är det bara fylla mer.. Som du sa så uppskaddade du ju hur mycket som läckt ut. När du kör motorn så pumpas ju oljan runt och nivån kan ändras. men det är även viktigt att du låter oljan rinna tillbaka efter att du kört den innan du fyller på mer så du vet hur mycket som faktiskt är i motorn
Hupp!
Problem .....har på någe lustigt vis lyckats bryta av tråden som sitter i hjulmagneten till hastighetsmätaren
Nån som har liggandes eller har ett artnummer och pris på en sån?
Bosse
LC4rna är väldigt lättkickade för att vara storstånka.Dessutom sitter kicken långt ner.Du trampar igång den med badtofflor om du vill.Men elstart är naturligtvis ännu bekvämareÄr inne på Smc 660 men har några frågor om ni har lust å svara!!!
är ju vädligt inbiten "höger-kickare" då jag åkt cross hela livet. Både små och stora cyklar.
Frågan är ju nu på 660 som inte har el-start hur jävligt är det att lära om sig till att vänster kicka? Kickar man framåt också eller är det bakåt som vanligt?
Manuel dekomp va??
Ta en bus-sväng å köra utan stövlar (svårstartat..) är uteslutet, vad tror ni???
Ta en bus-sväng å köra utan stövlar (svårstartat..) är uteslutet, vad tror ni???
Aha, okej! Det låter ju bra, slipper jag köra runt med el-start så slipper jag ju gärna.
Men fortfarande undrande, man kickar framåt va???
Framåt och på fel-sida känns typiskt.....Ktm á la 1989....Men men, ja e inte bitter ja!
Nja, till i juni orkar jag inte vänta, lär nog bli köp inom några veckor.
660 års -04, något speciellt som man bör kolla upp?
Om du sätter dig så att du kickar framåt får du använda högerbenet åtmonstone Men då kommer du att ha styret bakom ryggen när du ska åka iväg senMen fortfarande undrande, man kickar framåt va???
Framåt och på fel-sida känns typiskt.....Ktm á la 1989....Men men, ja e inte bitter ja!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |