Ktm 660

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
puckar fixar du lätt med skateboardhjul och gängstav.

Beträffande plasten så finns det svarta vingar hos www.knobby.se, kolla in var din närmaste åf finns. (KTM har ju´bara lackade svarta vingar= asdyrt)

Jajuste, de va smart!!!!

Tänkte nästan ha hel-orange plast ja, men knobby har pirat plast även skärmar o.sv?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Har sökt sökt och sökt, men hittar inte om de är samma burk och system på en 625, 640 och 660 -03 / -04 ? Jag håller nämligen på och kollar över marknaden som jag tycker är rätt liten på just den äldre 660in... Var nere hos den lokala ktm återförsäljaren och de skulle ha 10300:- för ett akra helssystem. Sen kollade jag in på allright.eu hemsida, och de skulle ha 6700:- för ett helsystem i titan till en ktm 640 sm/enduro 03-04 sen finns de samma till 660 sm/enduro men bara -04, vad jag vet ser väll -03 och -04 likadana ut elr passar inte dessa till 660 smc? Varför är de så svårt o få tag i ett helt normalt helsystem för under 10k :va

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Tja! Ska sälja min z750 för att gå tillbaka till motard/offrad..
Funderar på xr650 eller 660. Finns möjlighet att veva på offroadhjul på en 660?

Någon som kört både xr och ktm 660? Jag har nämligen bara kört xr och gillade den, men man måste vara öppen för förslag :)
Är det någon spec årsmodell man ska kika efter? Dom jag har hittat är 04or.
Tacksam för lite hjälp.

/Fredrik

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tja! Ska sälja min z750 för att gå tillbaka till motard/offrad..
Funderar på xr650 eller 660. Finns möjlighet att veva på offroadhjul på en 660?

Någon som kört både xr och ktm 660? Jag har nämligen bara kört xr och gillade den, men man måste vara öppen för förslag :)
Är det någon spec årsmodell man ska kika efter? Dom jag har hittat är 04or.
Tacksam för lite hjälp.

/Fredrik

Jepp man kan få på offroadsulor.
Du ska ju helst hålla dig till 04:a eller nyare. 05 kom den med dubbla pipor och den nya bakdelen.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Jo det stämmer, men ponera att jag vill plocka upp en 50-kilos heting vid korvkiosken, då är reggningen av ringa vikt. Jag vill ha fotpinnar, och det nu, så hur ska jag göra???

Jag tror att du måste byta bakramen för att kunna montera forpinnar till hojen... Om du inte vi göra egna hål i orginalramen vilket kanske inte att rekommendera.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jepp!! Men tror inte den är så mkt billigare.

Ser ju sjysst ut d där! Frågan är ju då bara, vad kostar det mig att köpa 4 st. skateboardhjul, lika mycket som att köpa färdiga puckar?:confused:

Många har ju typ som en stor gummiring / O-ring runt slip-on:et vars köpa? Är väl till för att man inte ska skrapa sönder det antar jag?

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Ser ju sjysst ut d där! Frågan är ju då bara, vad kostar det mig att köpa 4 st. skateboardhjul, lika mycket som att köpa färdiga puckar?:confused:

Många har ju typ som en stor gummiring / O-ring runt slip-on:et vars köpa? Är väl till för att man inte ska skrapa sönder det antar jag?

Värmetålig slang funkar, soppaslang från biltema har jag + en stor slangklämma

Mvh
Peter

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4

Skatehjulen kosta mej 99kr på stadium, gängstång, muttrar och brickor ca 40kr.:tummenupp

Sen köper du slang och en stor slangklämma som du drar runt ljuddämparn. Det går väll på en 50 kr max.:)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Stadium fyra stycken 99:-

Jag körde med tryckluftsslang.

Varför ej -03?

tror den fick bättre kylning eller ngt sådant. Är inte hundra dock

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så du avråder folk från att köpa -03 men vet inte varför:rolleyes:

-04 fick fläkt bla. Shit det var ett tag sedan jag hade min 660-03 men tror den fick även lite mer oljevolym samt bilfiltret 2004 jämfört med 2003 som hade inget bilfilter men ena filtret bakom cylindern!

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Skillnaden -03 till -04 är mycket riktigt olja i ramen och bilfiltret på -04 därav mer oljevolym. Sedan elfläkt på kylaren. Tycker inte man bör avråda för köp av dom anledningarna,men det kan ju bero på att jag har en -03.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Nån som vet vart man kan köpa handtags skydden med inbyggda blinkers som 05an har tyvker det var grymt snyggt skulle själv vilja ha det på min lilla vän

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
tjo skummat igenom drygt 100 sidor av denna tråd nu, tog rätt lång tid ;) till frågan vad är detta med bestyckning o grejs?

har ett 660 -04 med akra slip-on kolla igenom lite papper som jag hade hemma från när akrat köptes står även muntycke "main jet 188 keihin" inte jag som fixat det så jag har inte så mycket koll på just den biten,

har en del avgas puffar när jag slår av på gasen, såg att någon sa att det blir så när man har öppet slip-on, sen några som säger att det är fel blandning lift/bensin

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept