Zeb_Macahan
Bettingansvarig
ceasar skrev:Min brukade dra 0,8-1,0 liter/milen och det var vid s k "aktiv körning"...
Precis samma som min gör då. Runt litern när man använder den till vad den är till för...
//jaG
ceasar skrev:Min brukade dra 0,8-1,0 liter/milen och det var vid s k "aktiv körning"...
Tror det är "Motorex Power synt 4T 10W/50"isse skrev:Nån som har koll på vilken olja 660 har från fabrik?
(Man ska ju köra in dem med mineral-olja).
/N
Det är ju inte en Mineralolja, såg att det till o med står i manualen att det ska vara mineralolja första 100milen så då borde ju fabriken ha i det.Rasorblade skrev:Tror det är "Motorex Power synt 4T 10W/50"
isse skrev:Det är ju inte en Mineralolja, såg att det till o med står i manualen att det ska vara mineralolja första 100milen så då borde ju fabriken ha i det.
Då kommer en ny fråga, är det fabriken eller handlaren som har i motoroljan som är i vid leverans?
/N
Jo men det lär ju va den dom rekomenderar efter inkörningen.Rasorblade skrev:Sid 39 i manualen:
" KTM recommends Motorex Power synt 4T in the 10w/50 viscosity..."
isse skrev:Jo men det lär ju va den dom rekomenderar efter inkörningen.
/N
sirSmokealot skrev:Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???
625an svänger mycket mer...
Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???
motardnisse skrev:För att folk som har 660 ska bara köra rakt fram innan de behärskar motorn i den!![]()
Nä skämt åsido, tycker du att det känns eller har du kollat rent fakta hur brant styrvinkeln är?
Btw: det sitter styrstopp på båda i nedre kronan. Du får väl fila till dem om du nu skulle vilja det, vissa sitter det skruv med mutter.
sirSmokealot skrev:Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???
625an svänger mycket mer...
Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???
henq skrev:jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??
sirSmokealot skrev:Måste man göra det på båda sidorna??? (mongovarning på mig nu... )![]()
Rasorblade skrev:Du vill väl att det skall sväng lika bra åt bägge hållen!!![]()
![]()
KnutHerta skrev:Hur funkar det med 660'n (-04) om man ska ha den som mellanhoj? Blir inte effekt/vikt-förhållandet fel? Om jag inte har fått fel för mig har den 24 kw och väger 132kg och det blir ju ca 0,18kw/kg![]()
Rasorblade skrev:Lagen säger väl 0,16kw/kg
henq skrev:jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??
motardnisse skrev:Bra fråga nästa, varför passade de inte på att ställa in fjädringen för just dig också när de ändå höll på?
Allt behöver finjustering för sina egna behov och fabriken kan inte rätta sig efter alla andra!
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |