Ktm 660

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Brucan skrev:
Perfekt!!
Jag har Acra-system på min och den sitter bara i en fjäder.. Det är i den nedre yttre...

/Stefan

ok, tackar.
Någon annan som vet vilka fästen det är på originalkrökarna?
Det kanske inte spelar någon större roll, men...
 

Brucan

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 660 SMC -04
Håller på att justera ventilerna och det e riktigt trångt och jävligt med ett bladmått... E det nån som har nått knep? Någon som vet nått enklare sätt att justera dom på?

/Stefan
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Brucan skrev:
Håller på att justera ventilerna och det e riktigt trångt och jävligt med ett bladmått... E det nån som har nått knep? Någon som vet nått enklare sätt att justera dom på?

/Stefan

Lossa "puckarna" som tanken griper tag i så är det lite mindre trångt(om du nu inte redan gjort det)

Knäck till blad måttet som ett "L" med lite flackare vinkel så funkar det bäst,du kan även limma på ett par plastbitar på "skaftet" så får du lite mer styrsel i det eller så limmar du på en glasspinne.

Får du inte dit det så lossa på på ställskruven och stoppa under måttet och dra åt tills det känns lagom (som att dra ett A4 ur en bunt) dubbelkolla alltid med ett ett större mått efteråt så det inte går i.

Tänk på att inte skruva fast främmre "kåpan" helt innan du hängt i dekompvajren så går det lättare att få dit den.
 

Brucan

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 660 SMC -04
Långa farbron skrev:
Lossa "puckarna" som tanken griper tag i så är det lite mindre trångt(om du nu inte redan gjort det)

Knäck till blad måttet som ett "L" med lite flackare vinkel så funkar det bäst,du kan även limma på ett par plastbitar på "skaftet" så får du lite mer styrsel i det eller så limmar du på en glasspinne.

Får du inte dit det så lossa på på ställskruven och stoppa under måttet och dra åt tills det känns lagom (som att dra ett A4 ur en bunt) dubbelkolla alltid med ett ett större mått efteråt så det inte går i.

Tänk på att inte skruva fast främmre "kåpan" helt innan du hängt i dekompvajren så går det lättare att få dit den.

Får ta och prova detta imorron! :tummenupp
Tackar!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Var ute en sväng med mina nya "hårdare" fjädrar och utan att ändra inställning på dämparna så känns hojen "tajtare"..
Blev dock bara en kortare tur (brrr), men jag tror detta var en smart investering!! :tummenupp

Dessutom monterades Akra och sliders.. Gillar "skydds-slangarna" runt dämparna, blev riktigt bra..
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
wannagofast skrev:
Var ute en sväng med mina nya "hårdare" fjädrar och utan att ändra inställning på dämparna så känns hojen "tajtare"..
Blev dock bara en kortare tur (brrr), men jag tror detta var en smart investering!! :tummenupp

Dessutom monterades Akra och sliders.. Gillar "skydds-slangarna" runt dämparna, blev riktigt bra..

Vad är det för fjädrar du köpt? Bara till framgaffeln eller bak också? Monterade du dom själv? Vad kostade dom?

Är sugen på att sätta i styvare fjädrar jag också, väger alldeles för mkt för original grejerna....
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
MackeNo1 skrev:
Vad är det för fjädrar du köpt? Bara till framgaffeln eller bak också? Monterade du dom själv? Vad kostade dom?

Är sugen på att sätta i styvare fjädrar jag också, väger alldeles för mkt för original grejerna....
Jag bytte både fram och bak...
De som sitter orginal är för förare upp till ca 80kg (enl manualen), men det finns alltså "hårdare/styvare" till WP.. Fick ett bra pris med montering hos min mc-mek..
Kolla annars www.springzz.com

(W)Ihlberg skrev:
Jag är lite nyfiken på dom dära "skydds-slangarna"

Är det nåt du gjort själv?
Köpte slangklämmor och "car heat hose" på Biltema.. Inga stora investeringar!! :tummenupp
 
Last edited:

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Vad ligger förbrukningen för era hojar på, eller hur långt kommer ni innan det är dags att tanka? Blandad till hård körning spelar ingen roll men fis-körare kan låta bli att svara :tungan
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Tankade fullt i somras, drog iväg på en tur på ca 7 mil, tankade igen och fick i 3,18 liter... Marchfart 110-130 hela vägen
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
SVooSh skrev:
Vad ligger förbrukningen för era hojar på, eller hur långt kommer ni innan det är dags att tanka? Blandad till hård körning spelar ingen roll men fis-körare kan låta bli att svara :tungan

Min brukade dra 0,8-1,0 liter/milen och det var vid s k "aktiv körning"...
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Trimmad Till Tusen

Då har man kört sin nyköpta hoj för första gången, och detta på bana i Landskrona Go-kart hallen. Brutal med helrör, trimkam m.m.m.m.m. Den roligaste hoj jag ägt!!! :yoparty
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
sååå äntligen, idag kom gumman hem, 660 -05 :tuttar :yoparty :Bugar :banana :fyllisar

men är det nån som använder original backspeglarna, tror dom kommer kunna va perfekta stekspadar!?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
MjO skrev:
Nej, de ska aldrig ens monteras :yoparty

För utseendet eller säkerheten.
Jag ska vara ärlig, jag använder bara en backspegel dvs vänster som jag har mest nytta av!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top